Tähän pinoon kaikki ne jotka ei suorita, stressaa ja tee joulusta älytöntä numeroa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vietas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
normi siivous.pipareita ja torttuja.muutaman salaatin teen kaupanruokien lisäx ja joulu on siinä.lahjat hankin jo llokakuussa.kuusta ei oo ku ei mahu tähä asuntoon.

Minun lapsuuden joulut oli ihan kamalia.,tiedän miten joulu voi stressata ja väsyttää. Mulla oli aina huono omatunto ja itketti jouluisin kun äiti hääsäs ja huusi ja suorastaan töni ja tukisteli lapsia pois tieltään. Muistutti aina miten hän on tehnyt kaiken ja me muut ollaan kiittämättömiä ja laiskoja jne.. Onneksi mummokin on nykyisin löysännyt pipoaan ja osaa jo nauttia.

Minä pidän joulun laitosta joten siivoilen ja koristelen ja laitan herkkuja mutta teen sen useana päivänä ja nautin tekemisestä. Lapsetkin saa touhuta ja laittaa.. Huomenna sitten kaikki herkut seisovaan pöytään ja jokainen saa siitä ottaa mitä haluaa pitkin päivää. Illalla sitten pelataan ja leikitään uusilla leluilla ( odotta legoja jo ihan tohkeissaan ) :D

• Tykkää
Reactions: erinys
mikäs tässä kuumeessa sängyn pohjalla. kinkkukastike yms vielä tekemättä. jään kotiin jos en jaksa lähtee anoppilaan kipeenä huomenna. menköön mies ja lapss.
rentoo tosiaan!

Täällä kans yks joka ei stressiä ole repinyt joulusta. Tänään imuroin ja järjestelin paikat. Kuusi käytiin myös hakemassa ja lapset koristeli sen. Ruuat ostin valmiina kaupasta. Huomenna käydään minun äitiä moikkaamassa ja jos hautuumaalla kävisi illan kähmässä. Lahjat saatetaan avata jo aamutuimaan jos odotus käy ylivoimaiseksi. Kummipojalle ja hänen siskolleen annoin lahjan rahana niin sekään ei aiheuttanut stressiä.

Ihana joulu tänä vuonna! Ei stressin stressiä, en ostanut yhtäkään joululahjaa, kummitytön joululahjan ostin jo lokakuussa, eli ei siitäkään huolia. Meillä ei oo joulukoristeita kuin yksi lyhty mihin sullottu jouluvalot ja sillä hyvä :) Ei jouluruokia, ei joulua! Menen tänään, huomenna ja ylihuomenna iltavuoroon töihin ihan omasta toivomuksestani :) Ja ei mitään stressiä, tuntuu kuin ei olis joulu ollenkaan :) Ja siis kyllä, tykkään joulusta mutta tänä vuonna en vaan jaksanut stressata, joulukortitkin jäi lähettämättä :)

En mä pidä suorittamisena sitä, että valmistelen joulua, koska haluan. Tietyt asiat tekevät joulun ja niihin kuuluu vähän koristelua ja vähän siivousta sekä jouluherkkuja. Rento voi olla hommaillessaankin =)

Suorittamista olisi valmistella otsa hiessä joulua, vaikka ei jaksaisi tai haluaisi... vain siksi, että on luonut itselleen jotain keinotekoisia pakkoja. Meilläkään ei stressata, tehdään just sen verran mitä huvittaa ja mikä on kivaa :)

Pikkasen meinasi iskeä stressi, kun en saanutkaan työhuoneen remonttia jouluksi valmiiksi. Mutta sitten luovuin toivosta ja päätin keskittyä oleelliseen. Yläkerta on siis remontissa, mutta olohuone ja keittiö on onneksi alakerrassa. Kokkailut on aikataulussa, kohta alan imuroimaan.

Minun lapsuuden joulut oli ihan kamalia.,tiedän miten joulu voi stressata ja väsyttää. Mulla oli aina huono omatunto ja itketti jouluisin kun äiti hääsäs ja huusi ja suorastaan töni ja tukisteli lapsia pois tieltään. Muistutti aina miten hän on tehnyt kaiken ja me muut ollaan kiittämättömiä ja laiskoja jne.. Onneksi mummokin on nykyisin löysännyt pipoaan ja osaa jo nauttia.

Minä pidän joulun laitosta joten siivoilen ja koristelen ja laitan herkkuja mutta teen sen useana päivänä ja nautin tekemisestä. Lapsetkin saa touhuta ja laittaa.. Huomenna sitten kaikki herkut seisovaan pöytään ja jokainen saa siitä ottaa mitä haluaa pitkin päivää. Illalla sitten pelataan ja leikitään uusilla leluilla ( odotta legoja jo ihan tohkeissaan ) :D

katselin äsken ex-anoppia, kun hakivat pikkujätkän heille jouluksi (omasta halustaan).
on tehnyt KAIKEN alusta loppuun, leivät, kaljan, kaikki ruoat. valtavat koristelut, jumalattomasti lahjoja kaikille. valitti eilen kipua ylävatsalla ja päänsärkyä, meinasin jo sanoa, et hellitä vähän, saat sydärin. syömään heille tulee tänään aattona ehkä yhteensä 10 ihmistä, muina iltoina taitavat olla pojan kanssa kolmistaan. hirveä vaivannäkö, mutta tekee ehkä hänet onnelliseksi?

o/

Tänä aamun pikaisesti imuroitiin pahimmat koirankarvat ja kuusesta ravisseet neulaset ja pesin vessan. Muuten täällä on kaikki normaalisti suht hyvässä järjestyksessä. Koristeita on tasan kuusi ja kaksi kynttelikköä ja ruuat tehdään kotiin vasta huomenna kun tänään syödään appivanhemmilla.
Ei ressattu turhia. Lahjat on kaikille, vikat ostettiin eilen ja piparitkin leivottiin eilen illalla.

Kaikilla on hyvä mieli eikä olla rehkitty ja riidelty jouluressissä.

katselin äsken ex-anoppia, kun hakivat pikkujätkän heille jouluksi (omasta halustaan).
on tehnyt KAIKEN alusta loppuun, leivät, kaljan, kaikki ruoat. valtavat koristelut, jumalattomasti lahjoja kaikille. valitti eilen kipua ylävatsalla ja päänsärkyä, meinasin jo sanoa, et hellitä vähän, saat sydärin. syömään heille tulee tänään aattona ehkä yhteensä 10 ihmistä, muina iltoina taitavat olla pojan kanssa kolmistaan. hirveä vaivannäkö, mutta tekee ehkä hänet onnelliseksi?
Mut ainakin tekee. Meitä on tänä iltana joulupöydässä 10 ja tämä lienee viimeinen joulu, kun vietämme joulua yhdessä.

• Tykkää
Reactions: erinys
:wave:

Meillä joulu jo melkein ohitse.. noh, syömistä vaille :laugh:

paketit on avattu, riisipuuro syöty. Lapset touhuu uusilla jutuillaan ja 2 aikaan aletaan varmaan syömään ja siinäpä se sitte olikin. Turha stressata yhden päivän takia ihan älyttömästi

hirveä vaivannäkö, mutta tekee ehkä hänet onnelliseksi?

Joo, täytyy myöntää, että juhlien järkkäämisestä stressaan usein kovastikin, teen paljon ja olen monta kertaa lopen uupunut, mutta nautin toisaalta siitä toteuttamisesta ja haasteista, joita se tuo mukanaan. Juhlien jälkeen olo on yleensä onnistunut ja upea =) Ehkä tässä vanhemmiten oppii vielä jotain, kun tuntuu, etten mä nyt ole stressannut yhtään niin paljon kuin aiempina jouluina =)

:wave:
Antaa äiteen hössätä ja "ressata" niin kauan (vaikka apua on tarjottu jo useampana jouluna mm. ruokien kanssa), kun jaksaa, niin mä alotan vasta sitten, kun hän lopettaa ja mä joudun ottamaan vanhimpana lapsena vetovastuun koko "bileistä". ;) Ja jos tuossa kunnossa pysyy, niin siihen menee edelleen monta vuotta, ennen kun mun tarvii alkaa "ressaamaan". :D

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29370553:
stressi on varmaan joku ihan uus jouluaamun aamupala. :p

Joillain on ja joillain ei oo :D
Mä en jaksa stressata, tai kun ei ole mitään mitä stressaisi. Lapsille mieluisten lahjojen hankinta on meillä ehkä se eniten stressaava juttu, jos jonkin asian pitää jouluna stressata. Nekin meni aivan nappiin :)

Yhteistyössä