Tähänkö ystävyys sitten päättyi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyllerö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyllerö

Vieras
Ollaan oltu ystäviä noin 16 vuotta. Välillä vähemmän ja välillä enemmän tekemisissä toistemme kanssa, mutta silti aina toinen on ollut mielessä. Ollaan paljon koettu yhdessä ja hauskaa on ollut. Nyt on jälleen ollut hiljaisempi aika tapaamisten osalta (viime keväästä asti), kun välimatkaa on noin 50 km ja työvuorot eivät ole oikein kohdanneet. Mutta muutaman kerran olen käynyt hänen luonaan kylässä.

Nyt sitten ei enää pidä minuun mitään yhteyttä. Ei vastaa viesteihin eikä soittoihin. Näimme pitkästä aikaa kaupassa eikä edes kunnolla tervehtinyt minua. Meillä on samanikäiset lapset (vain kuukausi ikäeroa) ja tänään oli lapsen synttärit. Meitä ei enää kutsuttu, aikaisemmin olemme aina olleet synttäreillä. Nytkin olin jo lahjan ostanut valmiiksi. Samoin olemme aina joululahjat vaihtaneet, omat lahjani laitoin yhteisen tuttavamme mukana hänelle kun en häneen yhteyttä saanut.

Pitäisikö minun lopettaa yhteydenotot ja antaa hänen olla rauhassa? Hän on minulle erittäin rakas, enkä tahtoisi luopua hänestä mutta onko tässä enää vaihtoehtoja? Yritänkö sitkeästi pitää yhteyttä vaikka ei vastakaikua tulisikaan

mulle kävi samoin yhden vanhan kamun kanssa. yhtäkkiä olin kuin spitaalinen, ei voinut edes kahville lähteä. en tiedä syytä, mutta en jaksa alkaa utelemaankaan.

Minustakin kuulostaa siltä, että ystäväsi on saattanut loukkaantua sinulle jostakin. Kuulostaa omituiselta käytökseltä hänen puoleltaan, jos olette kerran aikaisemmin olleet tiiviimmin tekemisissä.
Kysy asiasta häneltä kasvokkain.

Vähän vastaavassa tilanteessa annoin olla ja ajattelin, että ottakoon yhteyttä, jos on ottaakseen. Kyllästyin olemaan se osapuoli, joka aina ottaa yhteyttä ja kyselee kuulumiset jne. ja päätin sitten kokeilla, että kauanko odottelee ottamatta itse luuria käteen tai tulematta kylään. Viitsi kyllä valitella ympäriinsä, kuinka MINÄ en ole pitänyt yhteyttä. Ensimmäinen oma-aloitteinen viesti häneltä tuli 6 VUOTTA viimeisen näkemisen jälkeen. Ai vastasinko... Nyt lähes 10 vuotta takana siitä, kun olemme viimeksi puhuneet - tottakai harmittaa ja surettaakin vieläkin, mutta jos tosiaan ei tuon vertaa kiinnosta pitää ystävyydestä kiinni myös itse, niin enpä tainnut paljon menettää.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Minustakin kuulostaa siltä, että ystäväsi on saattanut loukkaantua sinulle jostakin. Kuulostaa omituiselta käytökseltä hänen puoleltaan, jos olette kerran aikaisemmin olleet tiiviimmin tekemisissä.
Kysy asiasta häneltä kasvokkain.

Täytyy yrittää osua oikeaan aikaan hänen luokseen. Tekee työtä jossa työvuorot eivät ole säännölliset, joten siinä mielessä hankala ajoittaa oikein mutta yritetään.

Viimeisin yhteydenotto häneltä taisi koskea sitä, että olis tulossa käymään kylässä ja sovittiin päivä. Mutta ei sitten tullutkaan eikä mitään enää ilmoittanut.

Voi, minä olen tuollaisen uhriksi joutumisen mestari. Olisi kiva jos joku joskus kertoisi että mikä meni pieleen, miksi minusta tuli se spitaalinen?

Vaan nyt olen itsekin yhden kaverin kanssa samassa tilanteessa, ei kiinnosta pitää yhteyttä. Johtuu tasan siitä, että joka kerta kun olen yrittänyt jotain, kyläänkutsumisia tai yhteisiä menoja, kaveri tekee oharit viimeisellä hetkellä. Eikä edes ilmoita siitä, itse aina edellisenä iltana olen soitellut että tulethan huomenna. Ja ei tule.

Tämä taisi sitten olla tässä. On taustalla muutama muukin juttu lisäksi.

Voihan olla, että hänellä on jotain omaa mietittävää (sairautta, avio-ongelmia, työongelmia tms) ja hänen aikansa ja energiansa ei riitä enää ulkopuolisille, vaikka kuinka kaveria olisikin. Lasten synttäreitä rupeaa tietyssä vaiheessa viettämään vain pelkkinä kaverisynttäreinä ja sitten ihan oman perheen kesken.