Tahkoojaplussat 52

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terve naiset! Eipä tule konetta avattua enää joka päivä, näin lomalla. Gissan kuulumiset olen kyllä käynyt katsomassa - tiätty. Superjännittävää, vaikka aika hyvältä tuo kuitenkin kuullostaa - sen enempää hehkuttelematta... Lähetän jaksamista jännittämiseen!! Olisi mahtava juttu...

Kirppukin vielä yhdes koos. Vauva vaikuttaa kuitenkin jo laskeutuneen, jos pissatusta ja muuta tukalaa oloa. Mulla oli tänään lääkäri, vauva ei ole vielä laskeutunut (pää alaspäin kyllä) eikä kohdunsuu yhtään pehmentynyt. Eli ei lainkaan vielä lähtökuopissa. Hyvänkokoinen vauva kuulemma (sanoi, että nyt jo n. 3 kg) ja kyllä varmaan mahtuu tulemaan. VARMAAN! No parempi olisi. Parin viikon päästä alkaa varmaan jo jännittämään, että miten siitä koitoksesta selviää... Noihin painoarvioihin en kyllä kauheasti luota.

Nyt siis menossa rv 36+4. Ja olo alkaa olla aika kankea. Painoa on tullut 11 kg, mikä ei ole yhtään liikaa, mutta maha on aika muhkea pallo, yläkäyrillä mennään 34 cm.

Kivalta kuullosti teidän Tampereen tapaaminen! Varmaan oli hauskaa nähdä myös pikkuisia. Mulla on ollut aika busy äitiysloman alku. Nopeasti nämä päivät tässä menevät. Nyt pyörii koneellinen vauvanvaatteita. Vähän pitäisi miettiä, että onko vielä jotain hommattavaa. Alkkareihin pitäisi varmaan suunnistaa.

Mitä-mitä, Piritta on Italiassa? Mulla on mennyt vähän ohi, minneköhän päin suunnistivat? Me haaveillaan jo ensi kesän reissusta, tutun tuttu vuokraa huoneistoa Toscanassa, ah. Italia on niiin ihana maa.

Jussi meni vanhempien mökillä toosi rennosti - ainakin mulla. Lähinnä vaihdoin loikoilupaikkaa auringon ja varjon mukaan. Viiden tunnin paluumatka täpötäydessä ja kuumassa junassa tosin oli aika rasittava.

Siis miten Suvin ja Katan vauvatkin on jo noin "vanhoja"! Kyllä menee nopeasti aika, hui.

Mukavaa viikon jatketta!

Tiistaita!
Ankea sadepäivä... Tulee nämä sadepäivät kalliiksi kun meillä on tapana Juskan kanssa viettää ne kaupoissa. Alet hyödynnetty, mukaan tarttui takki, pari paitaa, kengät, laukku ja J:lle farkut syksyksi.

Jussi meni rennosti kotosalla. Seura oli hyvää, mutta kyllä sitä jotenkin kaipasi pois kaupungista. Mökille, järven rannalle. Käytiin sentään Tykkimäessä, J oli parissa laitteessa, tykkäsi tosi paljon. Siellä vierähtäisi montakin tuntia ihmetellen kaikkea.

Hinoa, että Elsan kanssa ollut hieman helpompaa. Jospa se siitä, toivotaan.

Gissalle minäkin olen täällä ihan hiljaa ja salaa peukuttanut täysillä :) Me plussattiin silloin yhtäaikaa, kyllä sulla/teillä on ollut niin pitkä tie tähän, että sitä onnistumista toivoisi todella. Ei tässä auta muu kuin odotella.

Kirpun olo vaikuttaa, no, tukalalta. Onneksi ei ole enää kauaa kärvisteltävää, nauttikaahan mökkeilystä.

Hyvä, että Samun korvat paremmat. Kauhulla kuuntelin kun J:n tulevan tarhakamun äiti kertoi, että 2kk:tta siitä kun tyttö aloitti tarhan, oli putket korvissa. Sitä ennen ei ollut sairastanut koskaan.
Juska on muuten nuhassa, tarttui juhannusvierailta. Onneksi ei ole nostanut kuumetta.

Kyllä Lotta kuulostaa tomeralta ja touhukkaalta! Varmana ottaa hermon päälle toisinaan kun itse yrittää järjestää ja toinen sotkee samaan tahtiin :)

Mäkin Kirpun tavoin hieman kade tapaamisesta. Vaan kyllä minäkin joku kaunis päivä meinaan teidät tavata. Helsingissä varmaan jos siellä tapaamisia vielä järkätään.

Hertalle kärsivällisyyttä viime viikoille/päiville, naatihan kesästä masusi kanssa!

Heippa!

Sadepäivä on täälläkin kulunut ahkeran harrastamisen merkeissä. Viimeinkin ikkunoiden pesuun! Tosin nyt pitää pestä loputkin, kun huomaa miten likaisia ovat kun osa on pesty. No, ehkä tässä iltapäivän mittaan... Sain myös viimein kaivettua Maijalle esiin lisää 68-senttisiä vaatteita ja 60-senttiset pois, niitä onkin monta pussillista. Muutama 70-senttinen vielä jäi, mutta sen isompia ei meillä olekaan varastossa.

Kiva, että Elsan elämä alkaa viimein helpottaa. Toivottavasti hyvät yöunet jatkuvat tuosta!

Heinäkuisilla on tosiaan synnytys lähellä, pitääkin lomalla ehtiä kurkkimaan tänne onko uusia vauvoja maailmassa! Peukut on pystyssä, että saataisiin Gissasta ja Sanelmasta tänne vahvistusta - ja tietysti muistakin!

Maijan 4 kk-mitat olivat 64 cm ja 7200 g, käyrillä mennään. Mites Vanessa?

Meidän juhannus sujui rauhallisissa merkeissä appiukon luona. Herkkuja toki syötiin, kesän eka mansikkakakku! Ja sunnuntaina kotona piti korkata kuoharit mun synttäreiden kunniaksi.

Lotta tosiaan kuulostaa aina vaan vauhdikkaammalta tapaukselta. Ehkä into ja vauhti muuttuvat kohta hyödyllisemmiksi, kun niitä saa paremmin suunnattua siihen että on avuksi? Vähän isompana siis.

Jaahas, nyt tämä sivu hidastui jotenkin, kirjaimet jumittavat. Siis ikkunanpesua jatkamaan!

Heippa!
Kiva huomata, että niin monet ovat sadepäivänä innostuneet kirjoittelemaan.

Ihan ekaksi: Gissan kuulumiset kuulostavat hyviltä. On takuulla painajaismaista odottaa ultraa ja alkutaival tulee varmasti olemaan stressaava muutenkin. MUTTA: jospa teitä viimein olisi lykästänyt! Peukut sojottavat kohti taivasta.

Mukavaa, että Elsan yöt ovat parantuneet. Imetyksen lopetuksesta ei kannata ottaa sen suurempia tunnontuskia. Yksilöllistä, yhtä kaikki, ja olen samaa mieltä kuin Nekku, että varmasti väsymys ja stressi vaikuttavat maidonmäärään.

Hertta, mun sf-mitta oli eilisessä neuvolassa jo 36!!! Leosta oli isoimmillaan 34. Hurja lukema johtunee mm. siitä, että kohtu on tilavampi nyt kuin viimeksi, mutta myös siitä, että vauva on koko ajan ihan kylkiluissa kiinni, peppu pystyssä.

Kätilö sanoi, että toisessa raskaudessa vauva ei välttämättä laskeudu ollenkaan, vaan lähtee yhtäkkiä "sukeltamaan" ulos. Mulla tuntuu Kirpun tapaan välillä tosi ikävää painetta alapäässä, on ihan sellainen olo kun vauvan pää olisi jo "huulilla" :).

Nekku, Lotan touhut kuulostavat NIIN samoilta kuin Leon edesottamukset. Arvatkaapa onko ollut helppoa tehdä muuttoa! Kaikki tavarat saa pakata kahteen kertaan, kun Leo kähveltää kaiken minkä löytää. Eilen löysin pojan lattialta kourissaan neljä Wilhelmiina-keksiä. Oli yllättäen yltänyt ottamaan ne pöydältä. Ja vastaavia tilanteita on kaiken aikaa. Mikäli huomioni on vähänkin aikaa toisaalla, Leo alkaa tehdä koiruuksia. Ja jokaisesta kiellosta seuraa aivan mahdoton kiukuttelu. Huoh.

Nyt alkoi mullakin jumittaa kirjoittaminen, joten palaan muuttotouhuihin!

Huhuu???? Ihan kauhea keli ulkona, vettä tulee aivan kaatamalla ja kylmäkin on, hyrr.

Tulin vaan kurkkimaan, kun luin iltsarin sivuilta Aniliinin kunnassa käyneestä onnettomuudesta. Eihän ollut tuttuja? Toivottavasti ei.

Odotan, että J nukahtaa, sitten käytän koiran tuossa lähipuskassa tarpeillaan. Kivat kesäkelit :)

Ankeus tätä keliä! Mihin ne helteet katosivat ja koska ajattelivat palata? Tulee kalliiksi meillekin sadepäivät, kun aleista tarttuu mukaan yhtä ja toista…

Aah, vertaistuki rules, ”kiva” kuulla, että Leo on samanlainen termiitti. Vaikka vilkashan taitaa kyllä olla Juskakin? Uh ja puh, sympatiaa Stellan muuttoon! Mun kuontalo harmaantuu pelkästä ajatuksesta, että joutuisin pakkaamaan tän huushollin L:n kera…

Eilen lähdettiin kaupungille ja Lotta oli kyllä taas niin loistavaa seuraa. On niin innostunut, että tuskin pysyy rattaissa istumassa, kun hihkuu ja osoittelee jänniä juttuja, kuten koiria ja ilmapalloja ja muuta. Että on siitä vilkkaudesta tosiaan ilonsakin, ehdottomasti. Jännä nähdä, millainen tulee olemaan vanhempana tai uhmaiässä… Kunpa säilyttäisi positiivisen luonteenlaatunsa. ;-)

Mulla oli jotain kysyttävääkin, mutta en taas muista.

Meillä vietetään siis synttäreitä lauantaina. Pitäisi tehdä yhtä ja toista, mutta jotenkin ei jaksaisi / saa aikaan. Pari ikkunaa sentään pesin eilen myöhään illalla.

Tervehdys!

V on torkuilla, joten kirjoitan nopeasti!

Vanessa ja Maija tuntuvat olevan hyvinkin saman kokoiset, ei isoa eroa mitoissa (Murmeli, laitoinkin ne jo tuonne aiempaan kirjoitukseen, 7145 g ja 65 cm). Käyrillä sahataan koko ajan ylösalas. Aikamoisia jötkäleitä alkavat siis molemmat tytsyt olla!

Mä kävin ostamassa tänään pitkän kantoliinan, solmin sen jo kerran peilin edessä. Ei se nyt niin hankalalta tuntunut. Mähän olen kokeillut kaikenmoisia kantovermeitä, BB:n rintareppu on Vanessasta mukava, mutta mun hartiat ei enää kestä sitä. Rengasliinaa olen käyttänyt silloin tällöin kävelyillä koiran kanssa, mutta sekin on vähän toispuoleinen. Ergoreppu ostettiin, ja se vaikuttaa tosi hyvältä, mutta on varmaan parhaimmillaan tuossa muutaman kuukauden päästä vasta. Siispä nyt tuota pitkää liinaa kokeilemaan. Uutta mulle on ollut se, että ilmeisesti sellainen jalat ristissä -asento liinassa eteenpäin ollessa on ergonomisempi kuin repussa roikkuminen, vaikka tuntuukin että vauvan saa sulloa liinaan ihan myttyyn. Ja en mä näitä kaikkia välineitä ole ostanut, BB-rintareppu ja rengasliina on lainassa! =)

Meillähän on ensi viikolla se Kilpisjärven reissu, niin siksikin näitä kantovälineitä nyt tullut testailtua ahkerasti. Toivon tosiaan että hyttyset on vähissä. Olen yrittänyt ostaa sellaisia hatun päälle laitettavia verkkoja, mutta ovat loppu jokapaikasta. Onneksi kyseinen paikka on yleensä aika hyttysvapaata aluetta, joten toivotaan parasta!
Terkkari sanoi että voi laittaa hydrokortisonia vauvallekin pistoihin, kai siihen voi luottaa?

Höh, kävin täällä aamulla, eivätkä sivut toimineet. Tietty kun oli aikaa ja kirjoitin PALJON ja kerrankin olin lukenut edelliset viestit ajatuksella. Sinne katosi, johonkin nevadaan. Hitsi mikä säkä.

Höh ja pöh ulkopuolisella ja pq Gissalle. Ihan sama mitä muut kohkaavat, kyllä täällä tiedetään, että sydämellä ollaan kaikki mukana.

Stellan ja Nekun ajatukset vilkkaista lapsista ovat tuttuja. Siinäkin on taas niin monta hyvää ja muutama huono puoli. Aikansa kutakin. On muuten mun lempisanonta tällä hetkellä. Tai siis oli jo yövalvomisten aikaan ja taitaa jatkua läpi elämän.. hih hih.

Nyt oon ihan kanttuvei. Illin kans visiteerattu mummua ja serkku-tyttöjä näin sadepäivän hauskuutukseksi. Synttärilahjaksi saatu sadeasukin on päästy testaamaan. Kyllä siinä kelpasi ulkona temmeltää.

Oih ja voih, ajattelen Pirittaa siellä lämmössä. Ihanaa kun joku pääsee. Meillä taitaa olla mökkeily painotteista tämä kesä. Vaan kelpaahan sekin loistavasti, erityisesti jos ei loputtomiin sada.

Nyt on mentävä kun silmiä kirvelee ja nukuttaa.

Vointeja meille kaikille, niin jännääjille, väsyneille, onnellisille kuin sekopäisillekin. Heh.

Ai niin, piti Sanelmalle ja muille "Manselaisille" (siis lähiseutulaisille) sanoa, että mikä ettei me saataisi aikaiseksi tapailla täällä Tampereen päässä useamminkin. Siitä oli ohimennen puhetta tapaamisessa. Tsemppiä huomiseen.

Iltaa.
Mua ei kadehdituta (mikä sana...) olleskaan toisten ulkomaanreissut. Nimittäin mies painostaa mua että lähettäisiin nyt johonkin, mutta mua ei vois vähempää kiinnostaa. Mistähän sen innon sitten sais :) Ihme hannari meikäläinen...
Talvella sitä pitäis varmaan lähteä, onkohan mulla lomaakaan? Onkos niitä vaihtoehtoja muuta kuin Kanaria silloin jos lämpimään ja lähelle haluaa? Mä olen niin tietämätön näissä matka- asioissa, että vinkkejä vastaanotetaan. J olis lähdössä myös mukaan, eikös alta 2- vee lennä ilmatteeks?

Luin vanhoja juttuja ajoilta kun J oli ihan pieni. Taitaa aika tosiaankin kullata muistot. Muistan kyllä, ettei ollut ihan helppoa, mutta että pahimmillaan 3,5h unta öisin ja sekin pätkissä, apua. Tais taas siirtyä seuraavan tahkouksen aloittaminen :)

Taustailijoista tuli muuten mieleen, että oletkos Ankara enää linjoilla? Mä en ainakaan muista, että olisit aikoihin kirjoittanut.

Illin tavoin oltiin Juskan kanssa testaamassa sadevarustuksia. Saappaista poitsu ei tykkää yhtään, huusi ekat minuutit eikä suostunut kävelemään niillä. Kun hoksi, että kuinka kivaa on mennä joka lätäkössä oikein luvan kanssa, niin ei olisi enää halunnut takaisin sisälle.
Meillä on ollut kone 2 päivää tekemässä pihaa, joten kuralilliä löytyy, yöök.

Nyt maate, öitä.

Moi Riinuska ja kaikki!

Kyllä mä luen teidän juttuja aina töissä kun kerkiän. Elämä on vaan muuttunu aika paljon, työt vie paljon aikaa ja arjessakin on joku menovaihe päällä. En siis ole keksinyt mitään kommentoitavaa. Kirjoittelen monesti ylös kirja-, ravintola- ja reseptivinkkejä. Hassua miten oon jääny teidän juttuihin jumiin. :)

Ihanaa kesää kaikille ja onnea tahkoojille!

Moro tukiryhmä,
Neuvolakeikalla etelässä joten piti pikaisesti tulla tännekin käymään. Nellalla menossa joku tiheänimunkausi kun yöllä syödään kahden tunnin välein puoli tuntia...krooh. Samoin on kehittänyt jonkun ujokakka-syndrooman kun kakkosta odoteltiin tuossa välissä kolme päivää kun normisti on aika läpipasko. Voisko siihenkin vaikuttaa että jekovitit jäi kaupunkiin eikä apteekkia mailla halmeilla? Olisko niissä jotain liukastusainetta kun heti kun sai niitä niin rupesi mahakin toimimaan. Tosin niiden tippojen antaminen on aina yhtä haasteellista, ei meinaa millään menne alas. On yritetty maidon kanssa lusikalla ja ilman maitoa ja tissi suuhun välittömästi, mutta olisko teillä jotain superhyvää kikkaa?

Juhannus meni megarauhallisesti kylän juhannuskokkoa katsellessa, Nella oli porukan ihailun kohde kun näköjään osaa vieraisilla käyttäytyä kuin enkeli:-). Viritin turvakaukalon päälle hyttysverkon joten sai olla pistiäisiltä rauhassa ja katsella ihmeissään maailman menoa. Asuntovaunu-asuminenkin on testattu ja toimii, kunhan on tutut asiat mukana. Vaunukopassa nukkuu imetysrätin päällä (tuttu haju) tikru katselee vierestä (iskä huolehtii siitä). Nyt onneksi ollaankin oltu mökillä kun kelit muuttui kököksi. Mies siellä pitää työmaata yllä kaivinkoneiden ja sora-autojen kanssa, kuulemma mökin pohjalta pitää vielä räjäyttää kalliota että saapi tasaisen pohjan....rahan menoa ei voi estää:-(.

Gissalle ja Sanelmalle mega-peukut vetämässä, eihän muita vaihtoehtoja ole(viittaan ulkopuol.kommenttiin). Tämä porukka, jos joku, pitää kavereista huolta.

Taitaa Pllä ja Mattiksella olla kuumat paikat jos uutisia on uskominen, Italiassa mitattu ennätyslämpötiloja. Eikö voisi olla sellainen keskiverto lämmin sää, ei tuo posketon hellekkään ole lapsille mukavaa? Puhummattakaan siitä että meillä on ollut mökillä kaksi termiittiä (9 ja 7 vee serkut) täysin holtittomia kun ei pääse ulos purkamaan energiaa. Jösses miten rasittavia toisten lapset voi tottumattomille olla??? Eilen laitettiin niille sadeasut päällä juoksemaan taloa ympäri kun mummilla ja tädillä rupesi hermo kiristymään. Mä olen vielä valvonut tuon Nellan kanssa niin pinna on lyhyt kun keksivät tyhmyyksiä. Pientä kurinpalautusta ollaan myös harrastettu, pöytätavat on unohtuneet, vaatteet viskotaan sinne tänne, sänkyjä ei pedata, kiitos ja ole hyvä etcetc. Toistoa ja vielä kerran toistoa, mutta eikö niille kotona opeteta? Grrr.

Nyt täytynee vähän tutkia karttaa kun kesäaikaan meidän oma neuvola on kiinni ja tarvii mennä lähi-lähiöön. Jos vielä tuuri käy niin ehdin neuvolan ja pankkikeikan välissä vähän aleen katselemaan vaatteita, koska TÄNÄÄN mahtui ensimmäiset omat farkut (tosin mun läskinkauden) jalkaan, HURRAA!!

Pitäisi todellakin olla siivoamassa ja leipomassa L:n synttäreitä varten, mutta jos nyt pikaisesti tänne kuitenkin… Kyllä on kalsaa. Huih.

P raportoi alkuviikosta Italiasta, että buenoa on ja about +30, joten eivät vissiin ihan ole siellä pahimmissa helteissä.

Voih Riinuska, ollapa mullakin joskus tuollainen olo, ettei halua lähteä reissuun… Siihen puuhaan mä olisin aina valmis kuin partiolainen! On jotenkin meidän elämän suola reissata ja nähdä ja ihmetellä. Ja reittien suunnittelu ja lentojen varaaminen on niin osa juttua! Suunnittelu on puolet huvista. ;-) Osaatko muuten eritellä, miksi sua ei nappaa? Jännittääkö sua uudet olosuhteet tai J:n kanssa matkaaminen? Mutta hei, sehän on loistavaa, että viihtyy kotona, eihän sitä hyvänen aika mikään pakko ole resuta ympäri maailmaa, teillä on upea uusi kotikin. Talvella tosiaan on se ”ongelma” ettei lämmintä oikein ole juuri Kanariaa lähempänä. Mä kun olen vähän antikanaria, muistutan, ettei esim. Miamiin lennä kovin paljon kauempaa. Egyptissä me oltiin pari vuotta sitten, mutta ei tykätty. Monet on kehuneet Arabiemiraatteja.

Meilläkin oli neuvola tänään. Tuoreet mitat 10500 g, 78,5 cm, joten pitkähkö ja sopusuhtainen likka. Todettiin myös eloisaksi tapaukseksi. Oh well, tell me something I do not already know. ;-)

Mäkin muuten taannoin mietin, vieläkö Ankara on linjoilla – ja vielä siis siellä. Hyvä. Tarjoile vain meille noviiseille vinkkejä, jos joskus tulee mieleen.

Sande, saattavathan nuo pienet pantata kakkaa viikonkin. (Mä en huomannut jekoviteistä eroa. Niin, tiputin suoraan huutavan likan kitaan ennen imetystä tuolloin ihan pienenä. Myöhemmin lusikalla.) L muuttui jossain vaiheessa pienenä läpipaskosta panttaajaksi ja sitten olikin jännät paikat, että millainen satsi sitä tulee viiden päivän jälkeen… Niskakakka yleensä. Ja julkisilla paikoilla yleensä. Nyt vääntää taas useita kertoja päivässä. Näihin hajuihin, näihin tunnelmiin…

Hyvin kasvaa, 5105 g ja 56 cm, naureskeli tädille antaumuksella joten kommentiksi tuli pirteä ja jäntevä tyttö. Yöheräämisiin ei kommenttia, muuta kuin että on taas uusi vaihe ja kuulemma ei pitäisi kestää juurikaan viikkoa kauempaa...siis krooh, vielä pari yötä jos pitänee paikkansa.
Pitäisi mennä nettipankkiin ja siitä sitten kaahata takaisin skuggaan joten adios ja voikaa hyvin!

Heippa.

Pikaisesti tulin toivottamaan hauskat viikonloput. Myö suunnataan mökille saunomaan ja rentoutumaan...

Hauskaa huomista synttäriä pienille 1-vuotiaillle. Onnea, Onnea!

Julia täällä toivottelee huomisen synttärisankareille Lodelle ja Mattikselle hyvää synttäriä :)

Oltiin aamupäivä Arboretumissa Hatanpäällä siskoni vanhemman tytön kanssa. Tytöt, siis Illikin olivat ihastuksissaan kauniista paikasta, linnuista ja järvestä ym. Ruusut eivät tietty vielä parhaimmillaan, mutta kaunista anyway. Alkoi satamaan juuri kun tehtiin lähtöä, hyvä säkä. Joskus niinkin.

Viikonloppua kaikille.

Viikonloppua minunkin puolesta! Ja huomisen sankareille syntskäonnittelut!

Meillä on huomenna kaverien häät ja maanantai-iltana lähdetään sitten Lappiin autojunalla viikoksi. Ihanaa lähteä perheen kesken lomalle, kotona kun tulee kökittyä ihan tarpeeksi! Pääsee irti arkiasioista kunnolla. Toivotaan vaan, ettei hyttyshatuille tule käyttöä hirveästi..Mutta ei me muutamaan itikkaan kuolla.

Reissaaminen on mustakin hauskaa, mutta ymmärrän kyllä myös päinvastaisen, mäkin viihdyn kotimaisemissa aika hyvin, enkä esim. haluaisi muuttaa ulkomaille. Olisi kiva jos talvisin olisi enemmän lämpöisiä matkakohteita lyhyemmän matkan päässä. Mulla on Kanariastakin ihan ok fiilikset (kerran vain käyneenä!), jos haluaa lämpöä ja löhöilyä, niin se on musta ihan ok, siistiä ja silleen, mutta ei tietysti mitään hirveää eksotiikkaa. Mä luulen, että meillä Vanessan kanssa saa jäädä ensi talvi väliin matkustelun kanssa, ehkä sitten ensi kesänä jonnekin ulkomaille.

Oikein hyvää syntymäpäivää Lotalle ja Matiakselle, taaperoikä alkakoon!! Onnea, onnea!!

Mökkireissulta palattu, lähdimme siis jo maanantaina, joten siksi söin lupaukseni laittaa tapaamiskuvia heti juhannuksen jälkeen. Mutta lähipäivinä laittelen tulemaan..

Tänään mennään kamun kolmekymppisille, harrastelua riittää sitä ennen, joten paremmalla ajalla kuulumisia!

Myöhästyneet onnittelut Lotalle ja Matiakselle! On varmaan toisaalta haikeaa, mutta toisaalta ihanakin asia, että vauvasta on kasvanut taapero!

Meillä takana taas muutamia todella huonoja öitä, mutta viime yönä Elsa söi ekan kerran vasta klo 5!!! Ähisi kyllä klo 3 asti ja heräilin siihen, mutta silmät pysyivät kiinni ja tutilla rauhoittui. Tosin sitä edelliset muutama yö taas aivan hirviöitä. Herätys mamilla about tunnin välein, en kyllä ruokaa anna joka välissä. Muutenkin olen ajatellut, että jos vain mahdollista, en syötä enää kuin kerran yössä. Pian tulee puoli vuotta täyteen, niin ei pitäis tarvia enää yöllä ruokaa!? Päiväunet ovat kyllä tipotiessään, eilen ei suostunut menemään vaunuun ollenkaan nukkumaan. Hetken päästä kun oli vaunuun laittanut, alkoi huuto. Sisällä nukkui noin puolen tunnin tirsoja, kuten on nukkunut jo pidemmän aikaa. Mikähän siinä on, että päivällä unet ovat max 1 tunti?? Ajoittain rasittavaa, jos itkuinen päivä, niin ei saa edes päivällä yhtään itsekään nukuttua/huilattua. Eilinen päivä oli aikas itkuinen, mutta onneksi iskä oli kotona myös kantelemassa.

Nyt on siis testattu ihotestit, joihin ei tullut reaktiota, kuten ei kuulemma yleensäkään suolioireisessa allergiassa. Tosin eilisten itkujen perusteella, en ole taas yhtään vakuuttunut, että allergiasta olisi kyse? On tämä hitsin hankalaa. Ensi viikolla mennään taas sairaalaan maitoaltistukseen, sekin on sitten hauskaa, kun oireet on tosiaan kovin epämääräisiä, tulkita sitten pian reagoiko maidolle vai itkeekö mahd. jotain muuta. Mutta jospa tämä tästä selviäisi. Joitakin selkeästi parempia öitä on kuitenkin ollut, kuten viime yö.

Onneksi miehellä alkaa loma ja mun päiväni helpottuvat sen myötä, ja mäkin saan vaikka käydä vähän shoppailemassa ja irrottautumassa kodista hetkeksi! Jospa elokuussa tilanne olisi jo kaikin puolin helpompaa.

Aika moni taitaa olla reissailemassa! Jospa mekin päästäisiin, vaikka edes 100 km päähän kotoa pienelle lomalle?

Oikein ihanaa sunnuntain jatkoa kaikille!

Sunnuntaita!

Suvi, meillä päiväunet on olleet jo kuukauden samanlaisia, ja olenpa kuullut että pätkäunisuus on varsin yleistä. Ehkä sitten kun vauva lähtee liikkeelle, niin unetkin muuttuisivat sikeämmäksi. Yritä nukahtaa hetkeksi Elsan kanssa, mua piristää tunninkin yhteiset unet. Meillä nuo yöt ovat hyvin aktiivista syömistä vielä.

Sitten vähän purkautumista...Eilinen hääkeikka osoittautui ihan täydelliseksi fiaskoksi Vanessan kanssa. Tyttö on nyt ruvennut vierastamaan, ja hetken aikaa hääpaikalla oltuamme alkoi huuto, jota en saanut loppumaan kuin hetkeksi imettämällä. Huuto jatkui taas heti sen jälkeen, jopa silloinkin kun kaikki muut vieraat olivat ulkona skoolaamassa. Varmaan osasyynä ilta ja väsymys, ehkä päivällä olisi jaksanut paremmin. Ei siinä auttanut kuin lähteä kotiin, ei ehditty syödä tai mitään. Matkaa oli jotain 40 min, enkä sitten saanut Vanessaa nukkumaan autoon millään, en tissinukutuksella enkä ajaessa kaukaloon, vaikka ihan selvästi oli jo uniaika ohikin. Puolessa välissä alkoi ihan raivoisa huuto, kerran pysähdyin, mutta pakko oli jatkaa matkaa. Kotipihalla oli äipällä hermot ihan riekaleina ja itkettiin molemmat melkein, oli meinaan ihan kamalaa kuunneltavaa se karjunta, ei oo varmaan ikinä itkenyt niin, Mä olin varma, että nyt se lapsiparka saa elinikäisen trauman, mutta ehkei sentään. Sama juttuhan meillä oli autossa perjantaina, ja nyt vähän mietityttääkin, että miten sitä autolla liikutaan tästä eteenpäin, jos ei enää nukahda sinnekään. Tänään lähden käymään V:n kanssa kahvilla, mutta ajomatkaa vain 10 min. Teki melkein mieli perua treffit kaverin kanssa kun pelottaa pelkkä autoon meno, mutta kai sitä on pakko uskaltaa kumminkin noin pieni matka. Huh!

Kata, sympatia sinne piloille menneistä juhlista! Meillä tuo on ollut kovin yleistä ja siksi peruttiin parin viikon takaiset juhlat. Joskus ei tarvitse kuin lähteä kauppareissulle, niin jo on peli selvä! Meillä kun tuollaista on ollut kohta 5 kk, niin voit kuvitella, että hermot on välistä aika riekaleina... Olen sortunut myös polttamaan taas... :( On sitä meilläkin välillä itkenyt sekä äiti että tytär, mutta ei kai ne lapset sellaisesta hajoa!?

Kysyin hoitopuolelta ekaa kertaa tuosta vaunuongelmasta, ja sain oikein hyvän vastauksen... Enpä kysele toiste!

Sain tosin Elsan unirievun ja lelun kanssa vaunuun ja nukkui jopa reilun puoli tuntia. Elsa ei nuku edes tuntia päikkäreitä! 30-40 min ja mä en tietenkään pysty nukahtamaan samalla sekunnilla, joten mun unet jäävät sitten about 15 minuuttiin, onhan niistäkin toki joskus apua. Onneksi nuo yöt ehkä vähitellen rauhoittuvat ja kunhan päästäisiin syömään "kunnon ruokaa", ehkä asiat vieläkin paranisivat?

Mutta silti olen tietenkin todella iloinen ja onnellinen tuosta pienestä elämästä! Tämähän on kuitenkin vain pieni välivaihe elämässä ja eiköhän kaikki ala pikku hiljaa helpottumaan, kun ikää tulee lisää...

Kiitos Suvi symppauksesta! Onhan se niin, että varmasti nämä päikkäri- ja yöongelmat ainakin muuttuvat kun ikää tulee lisää! Tämä palsta on valitusta varten ;-), varmasti kaikki täällä rakastavat lapsiaan ihan hurjasti. Mulle ainakin kuluneet neljä kuukautta on ihan eittämättä olleet elämäni parasta aikaa. Ja ihan tulee kylmät väreet, kun ajattelee miten ihana on seurata oman lapsen kasvua!

Juu, en mäkään vaihtaisi päivääkään pois, vaikka välistä on ollut tosi raskasta. Miehellä onneksi nyt kesäloma alkamassa, joten mullakin alkaa tavallaan loma. Onhan tämä kuitenkin 24 tuntista työvuoroa vielä pitkään...

Tänään Elsa käkätti oikein toden teolla, oli siinä äidilläkin vedet silmissä. Ei ole vielä hirveästi ääneen naureskellut. Kyllä ne hetket taas kantavat pitkään itkujenkin keskellä!!!

Pikainen ilmoittautuminen kirjaston koneelta. Yhdessä koossa olen, vaikka välillä on supistellut siihen tahtiin, että on ollut lähdön tunnelmat. Onneksi ei kuitenkaan vielä, sillä muuttohärdelli on vasta osittain takana. Muutto sujui ihan hyvin, mutta nyt on uudessa kodissa totaalikaaos. Viikon päästä helpottaa! Torstaina on neuvolalääkäri, jossa kuulen, onko kohdunsuulla tapahtunut jotakin. Uskoisin, että on.

Tsemppiä Suville ja Katalle pikkulikkojen kanssa "taisteluun". Ajan kanssa helpottaa... tiedän, ettei se ajatus paljon lohduta nyt.

Myöhästyneet onnittelut Matiakselle ja Lotalle!

Mikähän on Kirpun tilanne?!

Mukavaa viikkoa kaikille, meillä lähtee Rovaniemen juna muutaman tunnin päästä ja viikon päästä ma tullaan takaisin. Saas nähdä onko täällä tullut maailmaan uusia tahkoojavauvoja silloin jo!

Hirveä määrä tavaraa tulee mukaan, ihan sairasta! Tää on oikeastaan Vanessan eka reissu, eipä olla juuri missään käyty tätä ennen. Jännittää jostain syystä vähän =).

Palataan ensi viikolla, moro!