Tahkoojaplussat 52

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys kaikille piiiiiiiitkästä aikaa! Mahtaako minua kukaan enää muistaakaan? Tuolla vauvahaaveiden puolella olin mukana Tahkoojissa nimimerkillä Mimmu (näyttää olevan varattu nyt, joten en voinut sitä käyttää) muistaakseni aika alkumetreiltä ja sitten vielä Tahkoojaplussissa odotusaikani. Sitten kuitenkin lapsenhoito ja muut harrasteet veivät kaiken ajan ja suoraan sanoen koko Ellit jäi jotenkin syrjään.

Nyt uusi vauvakuume meinaa nostaa päätään ja sai minut eksymään uudelleen elleihinkin ja mitäs täällä näinkään - aimo määrä vanhoja tuttuja ja erittäin mukavasti uutta jälkikasvua oman ellipimentoni aikana! Sydämelliset onnittelut kaikille tasapuolisesti! Ja Hertalle tsemppiä viime hetkiin! Muistan vieläkin ne viimeiset piinaviikot, kun tyttö meni yliaikaiseksi ja lopulta käynnistettiin. Mutta ei siihen synnytykseen tosiaan tarvitse eikä kannata kauheasti valmistautua, parhaiten se varmaan menee, jos tosiaan antaa mennä vaan ja noudattaa annettuja ohjeita. Siellä on onneksi ammatti-ihmiset auttamassa.

Meillä on tyttö kohta jo 1 v 9 kk. Iloinen, reipas ja touhukas tyttö tuosta tuli ja oikein sosiaalinen ja ulospäin suuntautunut tuntuu ainakin vielä olevan, kovasti olisi aina muiden lasten kanssa tekemässä tuttavuutta. Meillä onnistui niin mukavasti, että mies oli töihin palattuani tytön kanssa hoitovapaalla, mutta nyt tyttö on sitten menossa päiväkotiin. Nyyh, kyllä äidin sydämestä ottaa...

Olipa kerta kaikkiaan mukavaa lukea kuulumisianne ja kuulla, että niin monella on vihdoin tärpännyt!

Moi!

Mimmu, hauska kuulla susta, mä muistan sut hyvin! Hienoa että ihmiset palailee kehiin! =)

Mä tulin Vanessan ja koiran kanssa vanhempien (vuokra)mökiltä, Vane onneksi nukkui koko matkan kaksi tuntia, kyllä huokaisin helpotuksesta kun pääsin kotiin! Oli vaan vähän rasittava ilta eilen, kun Vanessa vierastaa nyt ihan kaikkia, ja varsinkin väsyneenä ei kelpaa kenenkään syli äidin lisäksi. En sitten päässyt edes saunaan illalla, kun kertakaikkiaan oli pelkkää huutoa kun yritettiin. Muutenkin oli melko itkuisa ilta, tuntuu että tällä hetkellä on menossa vauvaiän tähän asti raskain vaihe, päiväaika menee vielä ihan jees, mutta iltaa kohden ei mikään kelpaa, ja aika itkuisasti menee. Lisäksi illat pitkittyneet, nukkumaanmeno eilenkin klo 23 ja ylös aamulla kumminkin viimeistään seitsemältä, sekä välissä 3-4 syöntikertaa. Taas helpottaa kun saa valittaa..=) Ja eiköhän se ajan myötä helpota. Lohduttaudun sillä, että nämä vaiheet tulevat ja menevät onneksi nopeasti.

Italiasta puheenollen muuten, lähden vanhempieni, pikkuveljeni, meidän yksien perhetuttujen ja Vanessan kanssa vuoden päästä syksyllä Toscanaan johonkin villaan asumaan reilu viikoksi, olen jo nyt ihan innoissani! Ja Vanekin on silloin jo 1v 7 kk, niin varmaan viihtyy ihan hyvin.

Meillä on nyt välipäivä kotona, mies tulee illalla jostain työ(lue:huvi)jutusta, ja lauantaina sitten lähdetään Savonlinnaan kuudeksi päiväksi. Sitten miehellä alkaa työt taas normaalisti, ja arki alkaa!

Hertta siis vielä yhtenä kappaleena (kai!), jännää!!

Ja Kirpulle nimistä, Amanda on mun suosikki!

Heippa!

Onpa täällä tosiaan ollut vilkasta keskellä viikkoa...
Hertalla tänään la, hui! Eikä Stellallakaan ole kaukana. Tsemppiä vielä tulevaan koitokseen, jollen ole sitä vielä muistanut toivotella.

Hertalle muuten kestovaipoista vinkkinä, me ollaan päädytty käyttämään flanelliliinaa ja jotain kuorta, nyt esim. uusia muumikuoria tai sitten ruohonjuuren myymiä esim imse vimse. Flanellit olen ommellut itse, ihan neliömäisiä liinoja joista voi sitten taitella. Pitää hyvin kosteuden ja levitettynä kuivuu nopeasti. Mutta vaihtoehtojahan on vaikka miten, mikä nyt kellekin sitten sopii.

Flunssa ei vieläkään ole kokonaan voitettu. Toivottavasti pian, koska huomenna on tarkoitus lähteä viikoksi vuokramökille. Pakkaushommat siis meneillään.

Kata kyseli meidän päivärytmistä. Maija herää 8-9 maissa, nukkuu sitten yhdet päiväunet noin 10-12 välillä tunnin verran, sitten iltapäivällä kahdet tai kolmet lyhyemmät unet vähän miten millonkin sattuu. Tosi vaihtelevaa, mutta nukahtaa suht helposti autoon, vaunuihin tai vaikka sänkyyn (syödessään). Illalla Maija nukahtaa joskus kymmenen-yhdentoista maissa ja herää yöllä vähintään kaks kertaa syömään. Nyt on ollut ehkä vähän nuhainen, tällä viikolla nukahtaminen on ollut tosi helppoa ja unet tavallista pidempiä. Saas nähdä miten mökillä, kun ajateltiin jättää vaunut kotiin.

Vai Lode on ehtinyt jo Lintsillekin! Hauskaa että noin pienille löytyy kivoja laitteita.
Veljentyttö oli myös eniten ihastunut sellaisiin laitteisiin, joihin voi mennä yksin. On tosi jo 2,5 v.
Ja Aniliini oli ehtinyt töihinkin, varmaan ihan piristävää vaihtelua. Eipä ole Riinuskallakaan töiden alku kaukana.

Mukavaa heinäkuun loppua kaikille!