Tahkoojat 199

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

molly

Vieras
Voi tsiisus mitä draamaa, ja minkälaista ylä- ja alamäkeä tämä on vuoron perään.

Heti aamusta siis soitettiin klinikalta, että siirtoon päästään ja alkiot oli ottanut kasvuspurttia. Meinasin itkeä onnesta ja helpotuksesta. Tärisin vaan. Siellä oli yksi 8-soluinen IVF-alkio joka oli top luokkaa, toinen samanlainen 1-2 luokkaa, kaksi 8-soluista ICSI-alkiota luokkaa 1-2 ja 2. Ja loput vielä 4-6-soluisia 1-2, sekä 2-luokkaisia alkioita. Niistäkin oli odotettavissa, että voisivat jakautua tänään vielä lisää. Ja kuulemma hienoa, että yksikään alkio ei ollut kolmosluokkaa.

Päätettiin sitten siirtää ne IVF-alkiot, eli molemmat 8-soluisia joista toinen top ja toinen 1-2.

Siellä ne nyt on!

Olenhan mä tänäänkin kerennyt pillittämään. Tai no, lähes. Äkkiä ponkasin akupunktioon heti ensimmäiseksi puhelinsoiton jälkeen ja siinä matkalla liikuituin niin kun ajattelin, että jos me oikeesti saadaankin vauva(t). Akupunktio sattui ja olin herkkänä sielläkin ja seuraavaksi liikutuin kyyneliin kun miehen kanssa katseltiin ruudusta kun oma ihanan empaattinen lääkärimme tuikkasi kaverit turvallisesti matkaan. Voi niisk. Sinne ne meni. Toivottavasti pärjäävät, pikkuiset siellä yhdessä.

Saatiin vielä ne 2x8-soluiset ICSI-alkiot pakkaseen, sekä loput kans lisäksi. Eli pakkasessa on nyt 9 alkiota joista 3x2 oljissa ja 1x3 olki.

Mua hymyillyttää jo etukäteen kun kuvittelen esim. Pirittan lukemaan tätä mun viestisä. Hepreaa varmaan :) Siis kaikille joilla ei ole hoitoja takana tai harkinnassa tai muuten vaan on seurannut tätä hoitokeskustelua tiiviimmin, hih.

Kiitos teille kaikille ihanille ystäville peukuista ja kaikesta, mähän olen tällainen Dharma ja uskon todellakin, että kaikenmaailman henkimaailman asioistakin on apua :) Kiitos!!

Jeeeeeeeeeeeeeee!!!!! Kylmiä väreitä ja liikutuksen kyyneleitä täällä... Niisk! Niin kovasti toivoin, että tulisi hyviä uutisia ja tulihan niitä. Kerrassaan mahtavan upeita! Noin hyvää saldoa ei taida olla kellään aiemmin ollutkaan?? Go akupunktio! Uskon ainakin siihen ihan täysillä. Tuleeko sulle vielä paljon akua seuraavan parin viikon aikana? Nyt vaan miljoonat tarrasukat kavereille matkaan. Voi mitä piinistä seuraavat viikot, en kestä! :) Mahtista, että pakkasessakin on kavereita yllin kyllin, jippii! Nyt kyllä hymyilyttää, tästä onkin hyvä aloittaa viikonlopun vietto.

I'm telling you! Telepatiasta ja teidän hurjan lujista toivomuksista oli apua! Ja ehkä tosiaan akupunktiostakin ja kiinalaisesta lääketieteestä yhdessä länsimaalaisen kanssa. Who knows. Mulla on yksi käynti vielä, ensi maanantaina mahd. kiinnittymisen tienoilla.

Nyt pitää vaan toivoa parasta. Järkyttävää piinaa kyllä.

Ihanaa kun taustailijakin oli niin iloinen mun puolesta!

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! Ihanaa Molly!!!!!! Tosi hienoa!! Mää "olin ihan varma" että hyviä uutisia saadaan. Ihan mahtava saalis pakkaseenkin, voi vitsit sentään. Täälläkin ollaan yhtä hymyä vaan! Nyt sit piinistellään, voihan hitsit sentään, miten me kestetään seuraavat kaks viikkoa!!! HUIJUI!!! :) :) :) :) :)

Voi ihanuus! Aivan huippua, että siirtoon päästiin vieläpä huippuyksilöillä. Ja pakkassaalis kanssa komea. Sama määrä kun meillä ekasta hoidosta meni pakkaseen. Nyt vaan rentoa normaalia elämää. Ja mun suositus on, ettei alkoa ollenkaan. Eikä mitään kofeiinipitoista. Voi olla henkimaailman juttuja, mutta ei ainakaan haittaa ollut mun kohdallani.

Mutta se mikä tässä on aivan kamalaa, on se että mä olen skuggassa just testauksen aikoihin. Siis voi video. Joku saa kyllä luvan pistää mulle tekstarin!!

Me suunntataankin huomenna Asuntomessuille. Sunnuntaina ei ohjelmassa mitään. Maanantaina onkin sitten eka neuvola. Näihin sanoihin, näihin tunnelmiin... hyvää viikistä kaikille!

Huisia Molly! Alku aina vaikeaa, soluillakin ;) Huima saalis pakkasessakin, jos nyt ei osuisi. Tai sitten seuraavaa satsia muutaman vuoden päästä. Jihuu!

Multakin meni sivullisen kommentti "hieman" ohi. Enhän mä mistään oikeista tai vääristä valinnoista puhunut. Vitsit että mä olen punainen vaate joillekin (?) - mahtavaa kuitenkin herättää tunteita ;)

Nyt vasta täällä, koko päivän olen piinannut. Mutta, piinaus palkittiin, oli _niiin_ mahtista tulla lukemaan Mollyn hienoja uutisia, jotka myös mulle oli osin hepreaa, meni solut ja oljet sikin sokin sekaisin pääkoppaan, mutta mitä väliä, pääasian ymmärsin!!! =) Tuuuuuuuuuuuuuuletusta täältäkin! Ja ne yhdeksän "sisarusta" pakkasessa, huimaa! Mäkin uskon kiinalaistieteiden saloihin, todellakin. :) Mä täällä _taas_ liikutuin, kun sä Molly niin kauniisti ajattelit ja kerroit teidän pienten ensimmäisestä matkasta. Toivotaan siitä ainakin satavuotista matkaa! :') Nyt on mukava mennä koisimaan! Hyvät yöt!

Huomenia!
Hyvä Molly, hienot saalikset, nyt vaan kaikki peukut ja varpaat pystyyn teiän puolesta.
Mä en oo Sanelma tamperelainen, jotenka jonottamaan vaan, mutta sehän olisi hyvä jos ei siellä sitä jonoa paljon olisi. Jos se on jotain puolen vuoden luokkaa, niin me käännytään sitten yksityisen puoleen.
Mikähän se saikun määrä muuten on , jonka saa lapan jälkeen?
Ihanaa ilmaa vaan pitelee, aina kun on tällanen helle, niin mun on pakko herätä aikaisin, ettei mee yhtään päivästä hukkaan. Ja muutenkin on hyvä vähän heräillä, ettei se maanantaiherätys töihin tuntuis niin karulta.
Käytiin eilen hesassa sukulaisissa ja ikeassa, tänään varmaan jatkuu puutarhahommat ja aion houkutella miestä vähän veneilemään. Mukavaa ja ennenkaikkea lämmintä päivää kaikille!

Ihania uutisia Molly, mahtava saalis! Ja kaksi kyytiläistä mukana, aivan mieletöntä. Nyt sitten peukut pystyssä. Kärsivällisyyttä ja tsemppiä piinapäiviin. Toivottelen myös rauhallista oleilua ja rentoa olotilaa (vaikka tiedänkin, että helpommin sanottu kuin tehty):)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Lauantaihei,

Me vaan myhäillään täällä, ei osata muuta. On siis tosi hyvä fiilis edelleen. Piinailua ja tunteiden vuoristorataahan tässä väistämättä on edessä mutta se, että kuitenkin päästiin tähän pisteeseen on jo pieni voitto.

Mies on niin ihana, ollut koko ajan. Jos herään öisin juomaan vettä tai käymään vessassa, niin hän unenpöpperössä heti "onko kaikki hyvin, tarviitko jotain, haenko sulle vettä" jne jne. Paijailee ja passaa. Hän(kin) oli tuossa vähän huolissaan kun punktion jälkeen 2-3 päivää olin kieltämättä pikkasen kipeä ja vatsa turvoksissa. Ultrattiin kuitenkin ennen siirtoa, eikä mitään hyperiä. Edelleen jatkuu mutta lievempänä, että kai tässä on suunta ylöspäin.

Meinasin kirjoittaa, että se minusta, mutta yks juttu vielä. Mä saan kans vielä yhden pregnylpiikin, kuten Sanelmakin siirron jälkeen, ja se lykkää testipäivää, eli r-testi vasta 11.8 jos sinne asti päästään. Ajattelin ehkä mielummin sunnuntaita 10.8 niin on päivä aikaa sulattaa lopputulosta rauhassa ennen töihin menoa. Sanelma, montako päivää sulla oli pregnylin ja testipäivän välissä? Laitoin sulle postiakin asiasta, mutta yhtä hyvin voit tietty tänne vastailla jos kerkeet linjoille.

Kaikkien muiden jutut on meinannut mennä vähän ohi kun olen ollut tämän vuoristoradan kyydissä, mutta nyt voi taas keskittyä muihin juttuihin. Vippe, sulle on pitänyt kommentoida, että vautsi vau tosiaan tuota työtä, olisi aivan nappiin sulle ja oli kiva kuulla spostitse enemmän siitä, oikein arvasit, että uteliaita ollaan :) Ei muuta kun täysillä peukkuja, että paikka on sun!! Totta kai se on! :) Pitkään joutuu odottamaan loppuratkaisua.

Manna on parhaillaan viettämässä mukavaa viikonloppua ystävien kanssa, sain häneltä tuossa viestiä kun ei päässyt elleilemään. Toivottavasti teillä on oikein hauskaa ja rentoudut täysin, ihanaa kun on lomaa ja noin mukavaa ohjelmaa.

Gissasta olisi kyllä tosi kiva kuulla, toivottavasti hän pääsee pian linjoille.

Sanelmalle hyvää ensimmäistä neuvolakäyntiä maanantaina! Toivottavasti sulle tulee sellainen neuvolatäti jonka kanssa synkkaa hyvin.

Mahtavat onnittelut Mollylle, olen taustailijana lueskellut juttujanne, kun luulen joutuvani kohta samoihin tilanteisiin, ja tämähän oli aivan loistouutinen! Lähettelen paljon paljon liimaa sinne että pysyvät mukana molemmat!!!

Onnittelen samalla Sanelmaa plussasta, sitäkin hehkutin itsekseni täällä! :) Onnea matkaan myös muille ketjulaisille!

Illusia77, WAB-ketjulainen

Myöhäisiltaa täältäkin:)
Mollyn uutiset sainkin tuoreeltaan silloin, mutta edelleen jatkan hehkuttamista myös täällä! Tosi mahtavaa ja olen niiiiin onnellinen, että asiat kääntyi sittenkin hyvin ja nyt on kaksi kamua mukana, ihanaa! Ja ihan mielettömän huima kompanja on pakkasessa, ihan tajuttoman hyvä asia. Nyt kyllä tuuplaantui se helmikuinen nolla-hoito ihan kertaheitolla, sillä tuo määrä on ihan älyttömän hyvä!!! Mutta mikä ihaninta; kaksi pikkuista nyt sitten yhdessä aloitettelevat elämää ja toivotaan tosissaan, että nyt lähtisi(vät) matkaan!
Sullekin Molly määrättiin tuo Pregnyl? Kertokaahan nyt, mitä se lääkäri sanoi perusteluksi tuolle Pregnylille vielä? Mähän en saanut siihen selkeää vastausta silloin ja ajattelin sitä taas kysellä...

Sanelma ja mies olleet messuilla? Mitä piditte? Ja loma on alkanut, mukavaa. Teilläkin asiat on yhtäkkiä just niin ihanasti, että elämä kasvaa masussa, loma alkanut ja kaikki varmasti hyvin.

Kiva lukea Illusia sun terveisiä. Kyllä meitä vaan riittää, joilla ei niin helposti tämä raskautuminen onnistu, mutta pidämme tsemppiä täällä yllä, joten tervetuloa mukaan tänne. Olisi kiva, jos innostuisit meid'n harvenevaan joukkoomme ja lyllähän on tarkoitus kuopata joskus tämä koko ketju ja siirtyä plussapuolelle:)

Annun aika varmasti on pian. Toivottavasti siis pääset pian Taysiin ja saatte myös "rumban" käyntiin.

Nyt nukkumaan; aamulla taas alkaa kokopäiväulkoilupäivä:) Ja aurinkorasvaa kuluu..

Aivan ihania uutisia Mollylla, nyt taas peukutetaan niin kovasti!!!! Olen niin onnellinen, että pääsitte siirtoon, nyt kasvattelet sitten rauhassa :)

Kiitokset kaikille onnitteluista, olette ihania :)
Kirjoittelin vähän raporttia toiselle puolelle, käykää halukkaat lukemassa sieltä!!
Kesäistä sunnuntaita kaikille!

Ihanasti oli Gissa kirjoitellut, voi että. Onnittelin jo plussapuolelle.

Ja kiitos kaikkien peukuista edelleen omastakin puolestani, Illusialle kans onnitteluista. Niinhän se on, ettei sitä koskaan uskonut, eikä ikinä toivoisi itselleen (eikä kellekään muulle) että hoitoihin tarvisi mennä, mutta toisille se on se keino. Toivottavasti meillekin tuo nyt toivotun tuloksen.

Äh, mä olen tosi turvonnut :( Ylävatsakin on tosi paisunut ja painaa varmaan vähän keuhkoja. Vaikea olla. Näin kyllä hoitajaa tänään (sain aamulla sen pregnylin, joka kuulemma tulee turvottamaan vielä enemmän :/) ja lääkärikin pistäytyi moikkaamassa pikaisesti. Ei pitäisi olla mitään hyperiä. Mutta täytyy seurata vointia. Äh ja plääh. Olen vieläkin saikulla, mutta olin toivonut olevani työkunnossa huomenna. Saas nähdä.

Miten teidän kaikkien viikkis sujui? Sanelma asuntomessuilla? Ja tänään eka neuvola :) Tulethan linjoille. Ja jos vielä muistat montako päivää sulla oli pregnylin ja r-testin välissä?

Helou!
Viikkis meni kivasti. Oltiin juhlissa, mutta ne oli aika rauhalliset. Pääsin sunnuntaina siis ajoissa ylös ja kävin pesemässä matot. :) Kävin myös katsastamassa 2-viikkoista vauvaa. <3 On ne sulosia kun ne voi jättää äitinsä hoiviin.. ;)

Tartteekin käydä lukemassa Gissan rapsa. Sitä onkin ootettu jo. :)

Höh, Molly, sitä turvotusta. Toivottavasti oot huomenna työkunnossa, vaikka eipä sen nyt sit niin väliä ole. Mun mielestä hyvällä omalla tunnolla voit olla vielä pidempäänkin, jos siltä tuntuu..

Annu, mää sain lapasta viikon saikkua. Saahan sitä sitten haettua lisää, jos vatsanahka on vielä kipeä. Tsemppiä!

Eipä tänne ihmeempiä... Mukavaa viikonalkua kaikille!

Viimeistä lomaviikkoa viedään, höh* No, onneksi kelit on niin mahtavat, että jää mukava maku näistä viimeisistä päivistä varmaan:) Viikonloppu meni mukavissa merkeissä ja tuli todellakin oltua ulkona. Ihana helle!

Mollyn mies ihana! Voi että, ihanasti susta huolehtii ja paijailee. Nyt on tosiaan se piina-aika alkanut. Olikos sulla silloin plussatessa jo hyviä ennakko-oireita ennen testiä? Nyt sitten meneekin hiukan pidemmälle testaus, mutta yritetään pitää pää kylmänä. Olen edelleenkin niin iloinen teidän puolesta ja vielä mahtavasta pakkassaalissta että, huh huh* Taitaa olla jonkinlainen ennätys tosiaan, niinkuin joku mainitsi.

Voi mattojen pesu. Kai munkin pitäisi. En tiedä meniskö rantaan vai ihan painepesurilla pesis. Olohuoneen mattoa ei kyllä saa pestä itse, niin täytyy viedä se pesulaan..Ehkä ennen muuttoa uuteen kotiin; sitten joskus..

Gissan rapsa tuli luettua. On ne niin herkistäviä juttuja. Ja Keijukaisen vauva-arkea on mukava lukea.

Viikonloppuna meillä on ristiäiset. Kävin hankkimassa kummilahjan ja jätin sen kaiverrettavaksi. Jätin samalla omat sormukset putsattavaksi ja rodinoitavaksi, niin nyt on orpo olo ilman sormuksia :S Samalla löytyi kaupungilta matalat ballerinat itselle, että jaksan seistä lapsi sylissä. Pojalla oli painoa jo syntyessään sen verran, että aika jötikkä on jo nyt. Suloinen pitkätukkainen pikkumies, mutta painava :D

Nyt meen hakemaan mansikoita ja pakastamaan niitä talven varalle. Jonkinverran tulee varmaan maisteltuakin.

Niin...Jäi muuten Fresitat juomatta viikonloppuna, sillä se on koko maasta kuulemma loppu!! Saa vasta syyskuun puolessa välissä; sanoivat Alkossa. Apua, siis miten mä kestän :D:D

Heippa taas!

Mietin tässä kehtanko kysyä teiltä viisaammilta kuinka saada koko tämä rumba alkuun? Mistä aloittaa, minne soittaa, mitä kysyä? Millä tavalla hoidot ja tutkimukset etenevät? Mitä eroa on IVF ja ICSi-alkioilla? Jos joku ystävällinen sielu viitsisi vastata olisin tosi kiitollinen...

Heippa taas!

Mietin tässä kehtanko kysyä teiltä viisaammilta kuinka saada koko tämä rumba alkuun? Mistä aloittaa, minne soittaa, mitä kysyä? Millä tavalla hoidot ja tutkimukset etenevät? Mitä eroa on IVF ja ICSi-alkioilla? Jos joku ystävällinen sielu viitsisi vastata olisin tosi kiitollinen...

Voihan Fresita, minkä sulle teki Manna! :/ ;) Nyt sun pitää tehdä reissu etelänaapuriin, siellä sitä on tarjolla. :) :)

Illusia, homman saa alkuun työterveys/terveyskeskus/yksityislääkärillä tai gynellä. Ensin tutkitaan nainen, verikokeita, sisätutkimusta, ultraa ja sit määrätään yleensä clomeja alkuun. Kun/jos ne ei tepsi, niin sit saa lähetteen keskussairaalaan hormoni/lapsettomuuspolille. Sen verran vilkaisin WABeja, että sain sen käsityksen että kärsit endosta. Onko sille tehty mitään? Ilmeisesti olet sen verran gynellä kuitenkin käynyt, joten sieltä homma etenee.. Jos on paha endo, niin sit vaan laparoskopiaan, mahdollisuudet paranevat. Yleensä 4kk:n yrittämisen jälkeen ei oteta vielä tutkimuksiin, mutta endo tehnee poikkeuksen?!

IVF ja isci alkioilla on se ero, että ivf:ssä siittiö menee itse maljalla munasoluun, iscissä siittiö tuikataan sinne jonkinmoisella mikroskooppisella neulalla tms.

Gissalle kiitokset vielä kuvista, oli aivan ihana pikkumies! :) <3

Molly, mikä on päivän fiilis? Toivottavasti turvotus olisi vähän laskenut, ja oloa alkaa helpottaa.

Hello! Lomalainen täällä. Näillä keleillä ei paljon koneella tule sisällä istuskeltua...

Lauantai meni tosiaan asuntomessuilla ihmetellessä. Kaikkia kohteita ei edes ehditty kiertää. Osa kohteista oli aika "kaukaa haettuja", mutta oli siellä joukossa ihan kivojakin ratkaisuja. Aika raskas päivä oli, kun lämpöä riitti ja koko päivän oli mukana ellotus-olo. Mutta kyllä siitä selvittiin. Kotimatkan olinkin sitten ihan puoliunessa koko ajan.

Sunnuntaina olin illalla tyttöjen saunaillassa kaverin rantasaunalla ja päälle tietysti herkullinen toas-iltapala. Mukavaa oli.

Eilen sitten oli eka neuvola. Eipä siellä kummempia. Käytiin läpi ruokailu ja elämäntapa-juttuja ja mitattiin hemppa, verenpaine, paino ja tsekattiin virtsa. Kaikki kunnossa. Täti vaikutti ihan maalaisjärjellä varustetulta ja mukavalta. Puhuu paljon nyökytellen ja silmät kiinni ja sekös meitä alkoi miehen kanssa naurattaa. Pokka onneksi kuitenkin pysyi loppuun asti :) Jatkossa käynkin sitten varmaan yksin noilla käynneillä vaikkakin mies kyllä toivotettiin jatkossakin tervetulleeksi mukaan.

Mollylle vastailinkin jo maililla tuohon Pregnyl-asiaan. Tsempit edelleen piinailuun. Peukut on tanassa.

Voihan mattopyykki. Kyllä taitaa meikäläisellä tällä kertaa mennä matot pesulaan. Terassin kuramaton sentään pesin tässä yhtenä päivänä, mutta nuo sisämatot kyllä tosiaan menee pesulan kautta - jossain vaiheessa. Mansikoita pitäsi lähteä metsästämään. Tässä lähellä on luomutila, josta sais ihanat mansut. Ainakin jos sais valmiiksi poimittuna niin haen heti tai sitten menen jopa itse poimimaan. Saapi nähdä.

Nyt täytyy varmaan loikata tuonne toiselle puolelle lukemaan gissan rapsaa. Mukavaa viimeistä lomaviikkoa Mannalle ja ihanaa kesäviikon jatkoa kaikille muillekin.

Kiitos Vippe, raportista, sain kuin sainkin selvyyttä asiaan.

Homma toimii täällä niin, että olen tosiaan siellä gynellä käynyt kesäkuun alussa, ja hän sitten totesi endon, ja lopetti näin vuosikausien mietiskelyn mistä ihmeestä kivut johtuvat, kun ne tänän mennessä ovat sivuutettu "normaalina" ja buranaa kehiin, 25 € kiitoos. No, tämä täti otti kivut vakavasti, ultrasi ja totesi samaan hengenvetoon että ovis toimii, ja lievää endoa on (mutta sehän ei välttämättä kuitenkaan vastaa kivun määrää), ja että jos en tule raskaaksi kesän aikana, saan tulla takaisin vastaanotolle ja hän antaa minulle jotakin hormoneja, olisikohan sitten puhunut clomeista? Tämän takia jaksan valaa toivoa että ehkä meille tehtäisiin poikkeus hoitojen suhteen, jos mieheltä nyt sitten (on menossa ensi viikolla tutkimuksiin) löytyy jotakin joka mahdollisesti estäisi tai hidastaisi prosessia.

Olen yrittänyt laihduttaa pois ylimääräisiä kiloja kesän aikana, koska tämäkin kuulemma auttaa, mutta kuten varmaan ymmärsittekin, ei ole keino vielä ainakaan tepsinyt. Pahaksi onnekseni sain virusinfektion ennen juhannusta, josta keho ei vieläkään ole kunnolla selvinnyt, kun kaikki arvot heittivät kärrynpyörää ja jopa sydänrytmi latasi itsensä uuteen uskoon. Tietysti tämäkin saattaa olla syy miksi ei ole vielä tärpännyt.

No joo, katsotaan nyt ensin ne miehen tulokset ensi viikolla, ajatellaan tulevaisuutta sitten. Palailen asiaan! :)

Iltaa täältäkin.
Sanelmalla siis alkant kunnon "olot" :) Ei saisi hymyillä, mutta kun ellotus on hyvä merkki, eikös;) ? Hauska tuo teidän neuvoan täti hih*Kiva kuulla, että on jalat maassa-tyyppi ja tykkäisit siellä asioida. Kaikki siis hyvin, great!
Me käytiin aikoinaan (manu many years ago!!, tuntuu siltä) perhesuunittelussa ja sillä lääkärillä oli niin räväkät sukkahousut, että meillä oli myös pokassa pitelemistä. Hauskoja juttuja.

Illusia saikin Vipeltä jo hyviä vastauksia. Todettiinko sulla endo ultrassa?! Mähän hiukan panikoin omaa endoepäilyä, mutta koskaan siihen ei ole tartuttu ja oikeeastaan nyt viimeisen vuoden aikana olen "oireillut" enemmän. Mietin jopa, jos piikittelyhormoonit ois myötävaikuttaneet näiden oireiden voimistumiseen. Mene ja tiedä. Miten kauan te olette Illusia yrittäneet lasta? Oletteko yksityisen vai julkisen puolella? Pidetään peukkuja miehen simppavastauksen puolesta, että olisi hyvä lähtökohta siltä osin. Mutta kyllä hiukan huonommilla ja vähemmälläkin toki pärjää, sekin on nähty. Tsemppiä teille kovasti!

Nyt nukkumaan..

Manna, yksityisellä mennään, täällä Vaasassa kun on niin tuhottoman pitkät jonot joka paikkaan, niin päätimme heti ettei aleta edes yrittämään niiden kautta, ja täällä saa yksityisellä niin paljon parempaa palveluakin vaikka maksaakin enemmän.

Joo, eli gyne ultrasi sen takia kun menin vastaanotolle tarkistuttamaan että kaikki on ok, kun toukouiset kivut olivat sitä luokkaa että mies meni paniikkiin ja mietti pitääkö minut viedä sairaalaan. Oltiin valitettavasti jenkeissä, joten ei sitten alettu siihen rumbaan, ja kärsin buranan ja panadolin kanssa 5 päivää ja yötä kesken reissun. Ei kivaa. Ja endonhan se sieltä bongasi, samaten oviksen (oli kp 14, eli just oikeaan aikaan), ja harmitteli että tämähän voi nyt sitten haitata yritystä. Sanoi sitten että jos ei kesän aikana tärppää, saan tulla takaisin, ja saan jotakin auttavaa hormonia. Eli taidamme joutua ensin pillerikuurille, kun yritystäkin on ollut vain 04/08 lähtien.

Kumma jotenkin tuo vuoden aikaraja näissä yrityksissä ennen hoitojen aloittamista, kuka sen rajan on päättänyt? Jos sen hoidon haluaa ja on siitä valmis maksamaan, eikö se pitäisi sitten potilaan toiveesta aloittaa? En tiedä, ehkä tälle on ihan järjenkäypä syy josta en tiedä mitään.

Ja lupaavalta kuulostavat Sanelman ellomiset... :) Toivotaan parasta!

Huomenta leidit!

Illusia, tuo vuoden yrittämisen "vaatimus" on vaan julkiselle puolelle. Yksityiselle pääsee toki heti hoitoihin. Kurjat noi sun kivut, kuulostaa aika hurjalta! :( Mutta joo, clomeja se gyne seuraavaksi sulle varmaan tyrkkää, sikäli mikäli kun miehen simot on kunnossa.

Sanelmalla ellotusoloa ja neuvolassakin käyty.. :) On varmaan aika epätodellinen olo välillä? Ja hush pois ne painajaiset.

Mää täällä odottelen jo viikonloppua. Onneksi on jo keskiviikko.. Viikonloppuna tiedossa armotonta biletystä mökillä loistavassa bileseurassa. Jokakesäinen huippuhetki.. :) :) Onneksi on sit se loma ensi viikolla (JEE!), niin saa toipua rauhassa. Hih!

Mollylle tsempit!

Yhteistyössä