Tahkoojat 199

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipsan!

Mollyn kuulumisia täällä kaipaillaan, mihin nainen on hävinnyt? Toivottavasti kaikki on hyvin! Jahka ehdit linjoille, niin kertoilehan vähän tuntemuksia. Niin, ja muakin kiinnostaisi oliko sulla jotain selkeitä oireita ennen plussaa viime kerralla? Peukut on täällä pystyssä ja olet mielessä!

Illusia olikin jo saanut hyviä vastauksia, joten en sotke minä enää lusikkaani siihen soppaan :) Tsemppiä teille oikein paljon, toivottavasti yksityisellä homma etenisi rivakasti!

Aatella, että siitä Fresitasta tuli sitten niin megasuosittu juoma! Siis onhan se ihan hyvää, mutta että loppunut koko maasta, tsiisus. Mansikka maistuu porukalle :)

Vipen viikonloppu kuulostaa hauskalta. Varmasti tulee aikamoista biletystä :) Have fun!

Mannalle hyvä ristiäisiä! Susta tulee siis sylikummi?

Jaahas, tää lähtee nostamaan jalat ylös taas vaihteeksi. Turvottaa. Johtuu varmaan näistä helteistä. Palataan taas! :)

Pikainen tervehdys rempan keskeltä ;)
Illuusia, endon voi todeta vain ultrassa jos se on munasarjoissa. Silloin se saattaa olla jopa haitallisempaa kuin muunlainen endo, joten sen kanssa ei kannata hirveän kauan "leikkiä" vaan käydä erikoislekurilla joka tutkii tilanteen ja miettii, oisko lapa paikallaan.

Manna, muunlainen endo ei sitten ultrassa näykään. Ja kyllä, hormonit ruokkivat endokasvustoa eli monilla hoidot saattavat villitä endoa, jos sitä siis on. Siksi sitä monilla kuivatellaankin pillereillä muutamia kuukausia hoitojen lomassa. Endo todetaan siis vain harvoin ultrassa..

Jaahas, nyt pyykin pesuun. Ihanan lämmintä kesää kaikille ;)

Hei tytöt,
Mä laitoinkin viestit Mannalle ja Vippelle, että jouduin käymään lääkärillä ja jäin sitten pariksi yöksi tarkkailtavaksi ja tiputukseen hyperin ja nestehukan vuoksi. Nyt olen kotona, vointi sellainen semihyvä. Kiitos viesteistä teille ja Nasupille myös!

Mulla vaan olotila meni tosi tukalaksi ja väsyin, olin aivan heikkona ja poikki pelkästä pienestä kävelymatkasta. Vatsa on ollut turvonnut koko ajan mutta se meni sit sellaiseks että näytin (ja näytän vieläkin) 4kk-raskaanaolevalta... Se turvotus, joka siis ei ole pelkästään alavatsalla vaan ylävatsa kans, sitten painaa keuhkoja. En tajua miten neste ei ole imeytynyt, ja nytkin pelkään että mitä jos ei edelleenkään kotona ollessa. Olen nimittäin viime viikolla juonut varmaan 3-4 litraa vettä päivässä ja muut juomat päälle, tuoremehut, kivennäisvedet jne. Nyt on tietty tankattu tipalla, mutta vatsa on niin turvonnut etten tajua miten muka saan tarpeeksi nestettä mahtumaan sinne omin keinoin... Kun kääntää kylkeä tuntuu kuin kaikki sisäelimet heiluisi sivulta toiselle siellä. Huooh. Ei mikään kadehdittava olotila, voin kertoa.

Kuulemma pregnyl-piikki turvottaa ja nyt edellisestä ja viimeisestä on kolme päivää, joten pitäisi olla helpotusta luvassa. Hope!! Jos oireita sitten tulee uudestaan niin voi kai olla merkki alkavasta raskaudesta. Plaahaaa.

Jotain positiivista sentään, eipä ole kerinnyt mitään mahd. raskautta jännäilemään kun on ollut niin kipeä ja huolissaan omasta voinnista ja paranemisesta ensisijaisesti.

Pregnylhän on raskaushormonia ja koska niitä piikkejä viikon sisään sain kolme yhteensä, niin on ollut samanlaisia "oireita" kuin silloin ed. raskauden alussa. Suolaisen himo (pyysin miestä tuomaan sairaalaan italialaista parmakinkkua jota vedin suoraan paketista nälkääni, hospitalruoka kun oli vähän mautonta) ja makeaa ei tee yhtään mieli, mikä on mulle tod. outoa, heh. Kynnet on tosi vahvat ja kasvaa kovasti. Mutta nämähän on vaan feikkioireita pregnylpiikeistä.

Ei jotenkaan kyllä yhtään tunnu siltä että olisi tärpännyt, ei ole sellaista fiilistä, eikä ole ollut minkäänlaisia merkkejä mistään kiinnittymisestä tms. No, aika näyttää. Ja jos ei onnistu tästä niin ajatus jäljellä olevista pakkasalkioista kuitenkin lohduttaa.

Tästä tuli romaani :) Onko joku yllättynyt? :))

Mulla meni nyt muutamat viestit ohi ja ne on siellä edellisellä sivulla... Mitä kivaa Vippellä on tiedossa viikonlopuksi... Täytyy kelata takaisin. Pakko vaan mennä lepäämään välillä. Ja juomaan.

Mannan lemppariskumppa oli myyty loppuun koko maassa, huooh. Asti Ganciaa sitten vaan ;) Eiks se niin ollut!

Kastis jatkaa remppaamista ja lomailua, kuten Sanelmakin. Mua nauratti kans se neuvolatätsy, me oltaisi varmaan miehen kanssa revetty :D Ei kestetä tuollaisia tilanteita ollenkaan. Hississä oli taannoin joku friikkinaapuri ja meillä oli toooosi vaikeaa pitää pokka, kunnes rojahdettiin hissistä ulos oman kerroksen kohdalla ja purskahdettiin äänekkääseen naurukohtaukseen (ennenkuin ovet oli mennyt kiinni perässä)...

Nasupille muuten suurkiitos fotoista! Ihana pallo!!!!!

Mulla on lomailut kaukana. Ens viikolla, kun vois hieman jo hellittää, niin on mun perinteiset lomakelit eli sadetta ja 15 astetta. No, ehkä sit nukun sisällä varastoon ;)

Molly, hui, olen ollut niin omissa maailmoissa että en ole huomannut kaivatakaan ketään mutta toivottavasti voit jo paremmin. Hurjia sivuoireita mutta toivotaan, että jos pientä turvotusta vielä tulee, niin se olisi sitten se toivottu merkki ;) Peukut ovat tukevasti tanassa (ja maalissa ;)).

Jaahas, nyt kampaajalle. Lauantaina on häät eli taukoa rempasta luvassa.

Vipelle oikein ihanaa viikonloppua ja lomaa sen jälkeen!

Jee, ihanaa kuulla Mollysta! Laitoin just Vippelle mailia, että onko kuulunut mitään teitsistä, kun en saanut vastausta tekstariin. Olin huolissani.

Hienoa, että olet päässyt kotiin, vaikka olo onkin vielä huono. Toivottavasti se siitä pian paranisi ja neste imeytyisi. Kuulostaa muuten ihan hirmuiselta vesimäärältä tuo mitä juot. Oletko varma, ettei se ole jopa liikaa? Olen lukenut jostain, että 2 l päivässä olisi maksimi, voi muuten tulla joku "vesimyrkytys". Mutta olet varmasti saanut ohjeet ja hyperissä tarve voi tosiaan ollaa suurempi.

Mullakin oli vatsa turvonnut rintoihin asti silloin punktion jälkeen, ja todellakin näytin raskaana olevalta. Ei kuitenkaan painanut keuhkoja ja oikeastaan vain kävely teki kipeää ja väsytti kovasti.

Onneksi muuten hyperi tuli vasta nyt, muutenhan siirtoa ei olisi pystytty tekemään. Toivotaan, että pikkukaverit jaksaisivat siellä sinnitellä. Ja toivotaan, että oireet eivät kuitenkaan johtuisi vain pregnylistä! :)

Jeps, mä vaan lähetän totaalisen surkeita kuvia, niissä on aina jotain vialla :) Jospa tässä vielä saisin jotain kivoja ulkokuvia teille läheteltyä - ja edelleen jossain vaiheessa lähetän kuvia taannoiselta pääsiäisreissulta... ;)

Olisikohan mun olo ainakin väliaikaisesti parantunut kun jaksoin taas tulla koneelle roikkumaan. Niin, mä aattelin, että toivottavasti luette täältä kuulumiset niin ei tarvii erikseen tekstailla kaikille. Mikähän siinäkin nyt olisi niin vaivalloista muka ollut, heh.

Juu, hyperin kourissa pitäisi juoda vielä enemmän. Siis vielä enemmän kuin se 3-4 l. Vähän kerralla yrittää ahtaa. Varmaan joku "vesihulluustauti" päällä, haa. Ja joo, tosiaan hyvä että kerittiin siirtoon ennen näitä oireita! Argh, jos olisi jäänyt tuoresiirto tekemättä - taas. Vaikkakin PAS:ia olisi sitten ollut tiedossa. Mutta silti.

Heii, kiva Molly, kun pääsit jo pois sairaalasta. Aikamoinen tilanne kyllä, ja huh, tota sun oloa. On kyllä lastenteosta leikki kaukana.. :/ Mutta hyvä että alkaa olla semihyvä olo, vaikka inhottavalta toi turvotus kuulostaa. Saikkukin tais venähtää koko viikon mittaiseksi. Pääasia että olet kunnossa nyt kuitenkin. Munkin korvaan toi vesimäärä kuulostaa hurjalta, ei ihme että on tehnyt suolaista mieli.. :) Mutta peukut on tanassa, eipä ne omat fiilikset oo tainnu ennenkään mitään merkata.. ;) Testipäivä oli sit vasta ens viikon sunnuntaina/seuraavana maanantaina? Jänskää.

Kastikselle kivoja häitä lauantaina! Noh, toi ens viikon lomasää on kans just mun tuuria, mutta eipä oikeastaan haittaa.. Eipähän tarvii töissä käydä, se on pääasia. :D

Jeesh, mää täällä hehkuttelen tulevaa viikonloppua. Harmi että sää huononee, mutta eipä toi sää oo mein porukkaa ennenkään haitannut.. :) Kivaakivaakivaa!!!!! :) :) Hihi!

Vippe, satoi tai paistoi niin loma on aina lomaa!
Itselläni kiehahti tänään vain täydellisesti yli, kun kaikki nämä hyvät kelit ovat menneet sisällä ja itsellä alkaa olemaan paukut loppu mutta mies vaan puunaisi innoissaan eikä mistään "lomasta" ole tietoakaan. No, ehkä se tästä kunhan saisi nukuttua yhdet hyvät yöunet ;)

Noista häistä.. Odotukset niiden suhteen eivät ole korkealla. Ovat opiskelukaverin, tunnetaan sieltä parin lisäksi yks pariskunta ja muutaman ihmisen olen tavannut aikaisemmin. Ovat kaikki aika hissukoita ja tylsiä, joten saattaa olla lyhyt visiitti. Mutta ainahan ne voi yllättää. Toisiin häihin ajattelin just ilmoittaa, ettei olla tulossa. Eivät ole Hesassa, niin ikään opiskelukaverin eikä ole minkäänlaista kiinnostusta lähteä hotellikeikalle ventovieraiden keskelle häihin. Parempi pysyä pois kuin mennä sitruunana paikalle.

Hui sentään Mollyn hyperiä! Onneksi pääsit hyvään hoitoon, toivotaan, että olo kohenee pikkuhiljaa, kun Pregnylin otostakin kuluu aikaa. Pikaista toipumista ja peukut pystyssä tietty:)

Mollyn kuulumiset olivat hurjat! Tosi voimakas hyperi tullut sulle. Oon ollut ihan pimennossa kun en ole ehtinyt koneelle, ajatuksissa olet ollut kyllä paljon!! Huh.Kyllä noi pregnylit aiheuttaa sitten voimakkaat oireet. Oliko sulla tärppikerralla jotain kiinnittymistuntemuksia? Toi on kyllä just hankalaa kun on toi pregnyl eli oireet voi johtua siitä tai sitten tärpistä. KYllähän ne pakkastyypit lohduttaa tosiaan, mutta olispa mahtavaa jos nuo oireet johtuisi ihan SIITÄ.
Äsh, kaikki sanat tuntuu niin latteilta mutta tietänet miten kovasti täällä pidän sulle peukkuja...iso rutistus lähtee täältä.

Perjantaita!! JEE! :) Täällä ollaan jo ihan liekeissä.. :) Livahdan tänään jo vähän aiemmin töistä, niin kerkiää hyvin mökille..

Kiva kun piipahditte täällä Keiju ja Tiitu. Plussia tulee nyt kyllä seurattua, että pysyy tein kuulumisissa mukana.. Tsemppiä tulevaan Tiitu, tuli se synnytys nopeasti tai ei. :) Tänään syntyi kaverille tyttö melkein kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Että kyllä ne joskus tulee reilustikin etuajassa. Sairaalakassikin oli ollut pakkaamatta. :)

No, eipä tänne sit ihmeempiä. Lomaa tosiaan ens viikko. Voin olla aika hiljakseen linjoilla, mutta riippuu ihan siitä mitä tehdään. Palaillaan ja mukavaa viikkistä kaikille!!!!

Aah, tänään onkin perjantai :) Kaikki päivät tuntuu samalta kun on saikulla. Edelleen on vähän tukalaa välillä. Eilen oli jo paljon parempi ja kerkesin toivomaan, että se oli siinä, mutta tänään turvottaa taas ja hengittäminenkin on vähän ahdistavaa välillä.

Huomenna saan progesteronpiikin, mitähän mukavia sivuoireita siitä tulee...

Niin ja oireista yleisesti, ei mulla harmi kyllä mitään oikeita raskausoireita voisi ollakaan vielä, koska siirrostahan on tänään vasta viikko.

Voi että, Vippen kaverimökkiviikkis kuulostaa kyllä niin kivalta! Mä haluun kans! :)

Kiitti Keiju ja Tiitu toipumis- ja peukutusterkuista. Keijukaisen pikku perheen jutut kuulostaa kyllä niin mahtavilta, vaikka välillä mieli heittää. Mutta sitähän se tekee. Ja Tiitulla on pian h-hetki edessä! Miten tämä aika näin vierähti??! Tosi paljon voimia ja onnea "matkaan" :) Miehesi taitaakin lomailla jo eikö, niin on kiva viettää nyt kahdenkeskeistä laatuaikaa ja saada toisistaan seuraa ja sitten hän on maisemissa kun tulee lähtö ja synnytys.

Missäs meidän Manna viipottaa? Viimeisiä lomapäiviä viedään. Miltä tuntuu mennä takaisin töihin? Onko muuten raksaproggis edennyt loman aikana, paperilla tai tontilla? Vai oletteko keskittyneet ihan muihin juttuihin? Olet varmaan ihan ruskettunut kun olet viettänyt ihania kesäpäiviä rannalla.

Vippelle oikein hauskaa viikkistä ja mukavaa lomaviikkoa!

Hui kauhistus, miltä Molly sun olotila kuulostaa edelleen -tai taas. Neuvojahan ei suinkaan ole plakkarissa, kun muutenkin hieman kärrystä tipahtaneena hypereiden ja muiden suhteen, mutta olonkohennustoivotuksia lähettelen! Ja peukkujahan ei sovi unohtaa pitää pystyssä, vakaassa tanassa ovat! :) Jännää on.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille, kunpa saisimme vielä pitää tuon aurinkoisen armaisen hehkuvan kuumana paistajana, kyllä se syksy sieltä sitten ehtii mun puolesta myöhemminkin saapumaan. :)

Voi kurjuus Mollyn kuulumisia :( Kiva, että pääsit jo kotiin, toivottavasti olo pian helpottaa. Mä kyllä muistan tuon turvotuksen, mulla oli yhdessä tuoresiirrossa ihan samanlainen vatsa ja se oli kyllä kamalaa. Myöhemmin hoitaja sanoi, että jos siitä ois raskaus alkanut, niin varmasti ois tullut hyper... voisko tuosta nyt päätellä sun kohdalla jotain positiivista :)

Pikainen ilmoitus olemassaolosta, kunnes taas painun skuggaan. Eli huomenna starttaamme reissuun. Ensin yöksi Hesaan ja tiistai aamuna lento Kreikkaan! Joten kuullaan taas reilun viikon päästä!!

Mollylle tsempit jatkuu!!

Jaahas, Sanelma lähti reissun päälle salamatkustaja kyydissä :)

Mulla onneksi olo vähän parempi jo, kiitos vaan kaikille tsempeistä. Vatsa on vieläkin turvonnut muttei niin pahasti enää. Iltaa kohti aina paisuu. Hmm, Gissan kommentti nostatti toivoa hiukan, mullehan se hyperi pukkasi ma-iltana, ti-to oli pahimmillaan siellä sairaalassa, ja kiinnittyminenhän oli silloin maanantaina. Muutenkin löytyy hieman samankaltaisia oireita kuin plussahoidossa aikoinaan, pienen pientä menkkasärkyä ajoittain ja ihan hetkellisesti, ei joka päivä. Se pistää tietysti toisaalta epäilemään tulossa olevia menkkoja... Crinonejämässä on jonain päivinä hailakan vaaleanpunaista seassa, mikä ei ole mieltänostavaa mutta oli silloinkin aikoinaan, ja repäisykipuja tunnen joskus (harvoin) kans. Mutta niitä mulla oli hukkahoidossakin joten ei varmaan tarkoita mitään. Mutta sellaisia tuntemuksia.

Tiitun kuulumiset aivan säikäytti kun kelasin plussaketjua läpi, mutta onneksi oli tullut lisää viestejä heti perään ja tilanne vaikuttaa ok:lta. Ties vaikka olisi synnyttämässä? :) Myöhäiset onnittelut muuten syntymäpäivän johdosta.

Vippe taitaa lomailla, toivottavasti selvisi rymyviikonlopusta, heh. Ja Mannan pitäisi olla takaisin töissä? Huhuu, sua kaivataan kovasti täällä. Toivottavasti kaikki hyvin?

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena:) Lääkäri ennusti, että tällä viikolla alkaisi tapahtumaan, kassellaan.

Vau Molly, nyt kyllä kuulostaa lupaavalta...Hurjasti peukkuja edelleen! Koskas testipäivää pukkaa? Voi olla, että en sitten ole tuoreeltaan lukemassa, mutta hengessä mukana.

Sanelmalle hauskaa matkaa!

Mukavaa viikkoa ja kesän jatkoa kaikille (vaikka aikas syksyinen sää jo, hui)!

Ai niin, kiitos Molly onnitteluista. Aikas sivuun se oma synttäri jäi nyt tässä tilanteessa, mutta eipä sitä tässä iässä enää niin kannata juhliakaan;) Syömässä käytiin kyllä hyvin miehen kanssa ja toki lahjojakin pukkasi ja onnitteluita.

Virallisesti testipäivä on viikon päästä (maanantaina) mutta mies on silloin työmatkalla ja haluan testata kun hän on kotona, joten teen sen sunnuntaina. Silloin tulee 13 päivää viimeisestä 5000iu:n pregnylsatsista ja se pitäisi kuulemma riittää, ettei anna väärää tulosta. Huomenna tulee jo kuluneeksi kaksi viikkoa punktiosta mikä oli testipäivä edellisessä onnistuneessa hoidossa.

Nyt alkaa kyllä aika matelemaan, tähän asti pari viikkoa on mennyt hujauksessa mutta nyt tuntuu ekaa kertaa ettei malttaisi odottaa. No, pakkohan se on.

Hieman on kyllä tukalaa, ääh. Nasuppi, miten pitkään sulla oli paisunut vatsa, kun sullahan oli kans punktion/siirron jälkeen kauhee pallo?

Vitsit, kun on kananmuisti. Muistan vaan, että oli tosi pitkään. Taisi olla niin, että siirto oli keskiviikkona, niin vasta silloin maha turposi, ja sitä kesti seuraavan viikon loppuun. Mitkään omat housut eivät menneet jalkaan. Muistan vielä, kun seuraavalla viikolla oli itsenäisyyspäivä ja silloin maha oli vielä tosi turvonnut ja kipeä. Käytiin hautausmaalla eikä kävelystä meinannut tulla mitään. Oletko muuten vielä saikulla?

Mäkään en malttaisi odottaa sunnuntaihin, kääk!! :)

Kiitti Nasuppi. Mä taidan olla suunnilleen samassa vaiheessa nyt kun sulla alkoi helpottamaan. Täälläkin vähän parempi, mutta iltaa kohti turvottaa edelleen ja astmaatikkona hengittäminen on välillä tukalaa, en tiedä johtuuko hyperistä vai ihan normiastmasta. Mä tosi harvoin joudun turvautumaan inhalaattoriin, enkä ole nytkään käyttänyt. Täytyy varmaan jossain vaiheessa kysyä lekurilta mitä mieltä on, jos tämä jatkuu ja jos olen raskaana.

Kiitos :) Unohdin vastata, että juu olen saikulla vielä. Sitä tuli aika rutkasti, mutta jos/kun nyt olo kohenee, niin sovin pomon kanssa että teen vaikka puolipäivää alkuun ja lepäilen kotona loppupäivän, tai ainakin menen käymään töissä huomenna aamulla kun on selvitettävä muutama juttu (uuden) kollegan kanssa. Sitten voin katsoa olon ja fiiliksen mukaan miten tämän ja seuraavan viikon jaksan. Jään kotiin koko päiviksi jos yhtään tuntuu siltä.

Yhteistyössä