Tahtoo litteän vatsan, ja raskauksia takana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäx2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippäx2

Vieras
... onko mitään muuta keinoa kuin rasvaimu ja nahkan kurominen kirurgisesti? Täällä teen hiki hatussa vatsalihaksia ja jumppaan mutta ei tunnu juuri olevan vaikutusta.

Jumppa mulla auttanut, katsotaan nyt 3:lla kerralla kun ikää 40. Taitaa auttaa näin alustavasti, kerron sitten puolen vuoden päästä. Jumppaan ja liikun toki aktiivisesti.

Mulla roikkuu masussa semmonen vyölaukku ihan omasta takaa :x , jos joku muistaa mimmosia 90-luvulla oli tapana pitää... vai oliko se aikasemmin jo :laugh: Mutta semmonen löllyrä joka on tietty napakka sektiohaavan kohdalta josta sit nahkalöllyrä ja läskit lorahtaa yli. Ei taatusti auta jumpat eikä muut vaikka koitan liikkua ja jumpillakin käydä. Pah, nyt kun vielä laihtuu niin nahat roikkuu vieläkin enemmän.. sais melkein saksilla leikata tosta nahasta ja läskistä ylimääräset leikata pois. :(

Johtuuko toi mahan "vyölaukku" siis sektiosta? Voi ei apua. Sitten tuskin mikään auttaa, laihiksella sen voi saada pienenemään mutta enpä tiedä kiinteytyykö muuten enää.

Joo, ainakin muoto on sektion ansiota ja kun oli noita kilojakin ihan tarpeeksi jo ennen raskautta, niin siitähän se löllykkä on kotoisin. Nyt kun painoa on vähemmin ja nahka on venyny ja sit sektioarpi vielä tekee omaa muotoaan, on toi nahka ja läski tosiaan ihan tommonen roikkuva vyölaukku. Ohenee varmaan vielä kun tiputtelen lisää painoa, mutta ikinä siitä ei kyllä nättiä tule, eikä mitään kiinteää, varmaan laihtumisen edetessä pääsen rullailemaan sen alkkareiden alle :laugh:

Minulla myös hyvin arpinen "vyölaukku", mutta olen ylpeä siitä. Minulla on kolme lasta ja kannan raskauksien jäljet ilomielin. Toki minun pitäisi viitisen kiloa saada pois painoa, niistä kiloista en ole ylpeä.

Juu, vähän ot, mutta huumorilla mäkin koidan suhtautua ruotoni muutoksiin, vaikka aika hurjan paljon raskaus sitä muuttikin. Mutta mitäpä siitä, kun sai terveen tytön :) :heart:
Mutta silti jos jokin ihmekeino nahkan kuromiseen olisi niin kyllä se mullekin kelpais :whistle:

Kuulostaa ihan kauheelta nuo teidän vyölaukut!! :o

Mulla aina ollut simpsakka vyötärö alle kk päästä synnytyksestä. Vatsalihasliikkeitä tehnyt, kuntoillut muutenkin ja raskaudenkin aikana pitänyt kunnosta huolta.

t. vyötärö 60cm

Alkuperäinen kirjoittaja Oi voi:

Mulla aina ollut simpsakka vyötärö alle kk päästä synnytyksestä. Vatsalihasliikkeitä tehnyt, kuntoillut muutenkin ja raskaudenkin aikana pitänyt kunnosta huolta.

t. vyötärö 60cm

Ole onnellinen :) Täällä tämän vyölaukun hankinta taitaa olla summasummarum, eli omista elintavoista johtuvaa ja sitten ihan rakenteellinenkin juttu. Onneksi nyt on makkarat katoamassa, vaan kun vielä sitten keksis sille nahkapussillekin jotain :D Ehkä sen vois leikata vaikka saksilla nips naps :whistle:

t. vyötärö 60cm

Ei voi mitään, mulla on timmi vatsa ja hyvät vatsalihakset, vyötärönympärys alle 65cm. Mutta silti sitä ylimääräistä nahkaa on raskauksien myötä jääny alamahalle, ei nyt mikään vyölaukku enään, mut istuessa saa pari kourallista nahkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

t. vyötärö 60cm

Ei voi mitään, mulla on timmi vatsa ja hyvät vatsalihakset, vyötärönympärys alle 65cm. Mutta silti sitä ylimääräistä nahkaa on raskauksien myötä jääny alamahalle, ei nyt mikään vyölaukku enään, mut istuessa saa pari kourallista nahkaa...

Sama täällä! Ja kun nuita lapsia on melkoinen lauma, niin ei kai siltä lopulta voinut välttyä, ei tuo ihan ekoista viel tullut.

Kyllä se taitaa olla paljon kudostyypistäkin kiinni. Tuttavapiiristä löytyy useampi monen lapsen äiti, jolla on ihan litteä vatsa ja sitten niitä yhdenkin lapsen äitejä joille on jäänyt reppu eteen.

Varmasti on perimälläkin osuutta asiassa. Itsellä neljäs raskaus menossa. Kolmannen jälkeen sain vatsani ihan kiinteäksi ja litteäksi saliharjoittelun ja lenkkeilyn avulla. Niin aion saada tämänkin raskauden jälkeen. Kuntosaliharjoittelu on tehokasta, 2-3krt viikossa kävin itse. Ja minulla oli ihan ohjelma kiinteytymiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

t. vyötärö 60cm

Mulla on ollu "vyölaukku" tossa navan alla ihan pienestä asti ja vaikka oon ollu laihassa kunnossa ennen lasten hankintaa..kaippa sekin on perimästä kiinni

t. vyötärö 60cm

Heh, ihanaa että joku ihan mittaa sen simpsakan vyötärönsä :D

Mä luulen että tuo vyölaukku johtuu sekä ihan puhtaasta mäihästä että elintavoista. Mä olen aika liikunnallinen eikä ainakaan ekasta raskaudesta jäänyt mitään ylimääräistä roikkumaan, mutta eipä tullut raskausarpiakaan - olettais että jos se verinahka ihan repeää, se tuskin palautuu kovin herkästi. Ja siihen nahkaanhan ei sitten liikunta ja vatsalihasliikkeet auta, kas kun se ei oo lihasta :D

Joop, mulla repsahti nahka yhdessä yössä viikkoa ennen sektiota. Olin jo onnellinen ettei tullut raskausarpia, mutta yhden yön aikana vips vaan, koko masu oli revennyt. Kaikki elastisuus siltä kohtaa on kadonnut ja se tietty lisää sitä lörpäkettä. Sektioarpi vielä muokkaa sen semmoselle kaarelle, joten en usko että tuohon oikein kauheasti pystyy vaikuttamaan treenaamalla. Tietysti lihas nahan alla napakoituu mutta nahka on varmasti ja pysyy. Voisin kuvitella, että alateitse synnyttänyt säästyy tässäkin pienemmillä jälkimaningeilla kuin sektiossa ollut.

Yhteistyössä