täi kamppailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti joka on harmissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti joka on harmissaan

Vieras
Kun olette pesseet hiukset täishampoolla niin oletteko kauan vaihtaneet lakanoita?
Vaihdoin uuden tyynyn kokonaan, pesin petauspatjan suojan koneessa, täkin pesin 60 asteessa. Imuroin sängyn ja oon nyt kohta viikon ajan vaihtanut joka aamu tyynyliinan sekä yöpaitaa tytölleni jolta löytyi täitä siis.
Oon siivonnut koko huushollin, pesin tytön huoneen verhotkin koneessa, päiväpeiton, ostettiin uusi matto, vanha meni roskiin.
Kammat, ponnarit oon pakastanut.
Hiukset oon tutkinu joka aamu ja munia oon poistanut leikkaamalla sen hiuksen pois missä muna on.
Pesin myös takit, hatut.
Pakastin olohuoneen sohvan tyynypäälliset ja kaikki sisätyynyt laitoin saunaan 80 asteeseen neljäksi tunniksi.
Ja pehmolelut myös oli samassa sauna käsittelyssä.
Joka aamu olen käsipyyhkeen vaihtanu vessasta, imuroinnu joka päivä kaikki paikat. Sohvat, huoneet, matot.
Vieläkö kauan pitää jatkaa?
Viikonloppuna on uusinta pesu edessä vielä niin kauanko sen jälkeen vielä vaihdetaan tyynyliinaa/imuroidaan..siivotaan?
Vai onko tässä jo liikaa?
Haluan kerralla eroon noista saakelin ällötävistä elukoista.
Ollaan kaikki nyt pesty täishampollaan päät myös.
Vaihdoin sen jälkeen kaikille puhtaan lakanat sänkyyn mutta tyynyliinaa olen vaihtanut nyt vaan tytölle jolla täitä oli päässä.

Kuulostaa aika ylimitoitetulta, mutta hieno homma. Sen verran vinkkiä, että olen käyttänyt käsipyyhkeenä talouspaperia kaikenlaisten vastaavien epidemioiden ja mahatautien aikana. Myös kylpypyyhkeet menneet yhden käytön jälkeen pyykkiin. Hiustenkuivaaja vissiin ollu aika tehokas munien tappaja tutkimuksissa.

Mä vaihdoin käsittelyn jälkeen puhtaat petivaatteet,pehmot nakkasin jätesäkkiin karanteeniin,sohvalle laitoin lakanan,pipot pesin kaikki,siinäpä se ja kertakäsittely riitti kaikille.

No hyvin olet siivonnut, ehkä vähän turhaakin ole tehnyt.
Täit ei tartu käsipyyhkeistä.
Minkäikäinen lapsi on kyseessä? Oletko muistanut ilmoittaa tartunnan lähteelle että heillä on täitä? Nimittäin jos lapsesi on taas samassa täikontaktissa niin sinulla on edessä sama rumba uudestaan :(

Meillä käytettiin saunaa eli laitettiin 100 asteeseen kaikki petivaatteet yms ja sitten vielä pestiin. Pehmolelut/unilelut saunoi silloin ahkerasti. Meillä kolmella lapsella oli samaan aikaan (tietysti) ja kahdelta saatiin ne järkevästi pois, mutta kolmannelta ei millään ja hänelle jouduttiin tekemään monta käsittelyä.