Taidan olla aika looseri.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "AnskuK"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"AnskuK"

Vieras
35 vuotta ikää, ja tähän päivään mennessä minulla ei ole koskaan ollut normaalia, kokopäiväistä vakituista työsuhdetta.

Kyse ei ole siitä, että ettenkö sellaista haluaisi, vaan siitä, että sellaisen työsuhteen saanti tuntuu lähes mahdottomalta kaikkien kymmenien vuokratöiden, määräaikaisuuksien ja työttömyyskausien jälkeen.

Siinä antaa kyllä työnantajalle hyvän vaikutelman itsestään työlleen omistautuvana työntekijänä, joka on työhönsä sitoutuva, kun viimeisen kymmenen vuoden ajalta työtodistuksia löytyy sellaiset 8 kappaletta, sillä monella asenne tuntuu olevan se, että se on aina työntekijän vika, jos häntä ei vakinaisteta; oli firman taloudellinen tilanne mikä tahansa.

Tekisi mieli heittäytyä lopullisesti kokonaan työttömäksi ja elämään tukien varassa. Ei vaan oikein meinaa jaksaa tätä nykytilannettakaan, jossa ei pysty suunnittelemaan elämäänsä millään tavalla eteenpäin, eli tilanne ei oikeastaan millään tavalla poikkea siltä osin työttömänä olemisesta.

Mut pakko sanoa kun olen ison firman esimiehenä ja rekryän paljon ihmisiä, että olen vakinaistanut kaikki jotka ovat sen ansainneet..tietysti tässä on varmasti alakohtaisia eroja mutta kannattaa silti katsoa itseään peiliin. Ne joita en ole jatkanut tms on ollut jollain tavalla työhön sopimattomia, asiattomasti käyttäytyviä tms.

Mikä sinun ammatti on? Vaihda sitä. Terveydenhuollossa hommaa piisaa aina. Esim. Hammashoitajana.

ammatiltani olen laborantti, mutta niitä hommia en ole tehnyt viimeiseen kymmeneen vuoteen. Terveydehuolto... olisihan siellä töitä, mutta epäilen suuresti omaa soveltumistani kyseiselle alalle, koska en ole mitenkään erityisen ihmisläheinen ja hoivaava persoona. (Lisäksi minulla on se käsitys, että sairaalat ja terveyskeskukset ja sellaiset ovat työpaikkoja, joissa on paljon työpaikkakiusaamista, äärimmäisen huono ilmapiiri ja jatkuvien säästöjen takia työnteko muutenkin turhauttavaa ja toivotonta.)

Minä olen kanssa 35-v. ja asun pienellä paikkakunalla missä paljon työttömyyttä, eikä minulla ole edes koulutusta ja siitä huolimatta olen ollut oikeastaan aina töissä.
Ensimmäinen vakituinen kokoaikakinen työsuhteeni alkoi 19 vuotiaana, ja viimesin 29 vuotiaana. Tuossa välissä olen käynyt kursseja, ollut pätkätöissä, vuokratyöntekijänä ja pieniä pätkiä työttömänä.

[QUOTE="Vieras";27790581]Mut pakko sanoa kun olen ison firman esimiehenä ja rekryän paljon ihmisiä, että olen vakinaistanut kaikki jotka ovat sen ansainneet..tietysti tässä on varmasti alakohtaisia eroja mutta kannattaa silti katsoa itseään peiliin. Ne joita en ole jatkanut tms on ollut jollain tavalla työhön sopimattomia, asiattomasti käyttäytyviä tms.[/QUOTE]

En tässä väitäkään etteikö vika voisi olla myös minussa, en todellakaan. Mutta miten sen sitten selvittää, että mitä tekee väärin (koska ei vakinaisteta), kun säännöllisesti työstä ei tule minkäänlaista selvää palutetta siitä, että missä on mokannut.

Se tässä se suurin ongelma on, kun ei ikinä tiedä, että missä on työnantajan silmissä toiminut niin väärin/huonosti, että sen takia töille ei tule jatkoa

En tässä väitäkään etteikö vika voisi olla myös minussa, en todellakaan. Mutta miten sen sitten selvittää, että mitä tekee väärin (koska ei vakinaisteta), kun säännöllisesti työstä ei tule minkäänlaista selvää palutetta siitä, että missä on mokannut.

Se tässä se suurin ongelma on, kun ei ikinä tiedä, että missä on työnantajan silmissä toiminut niin väärin/huonosti, että sen takia töille ei tule jatkoa

On kieltämättä todella hankala tilanne. Itse olen tavannut sanoa mistä johtuu ettei siihen tehtävään sovi, eli perustellut päätökseni. Mutta onhan meitä päättäjiäkin paljon...ikävä tilanne..sanoit tuossa ettet ole ihmisläheinen, oletko jonkinlaisessa asiakaspalvelutyössä? Koska se yleensä näkyy, vaikka itse luulisikin ettei näy..

nykytyöelämän trendi nyt vaan on se, että ihmiset ovat pätkätöissä. ammattitaitoiset rekrytoijat kyllä tämän tietävät.

uskon, että se, että olet ollut töissä (vaikka kaikki olisivat pätkiä), on osoitus sun työkyvyistä ja -"kelpoisuudesta".

työpaikan saanti tuntuu olevan aivan tuurista kiinni : /

Yhteistyössä