Taidan rakastaa ystäväni miestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle on sattunut samalla tavalla.Tosin en ole itse varattu.Sitä vaan huomasin yks päivä että mulla on tunteita kaverin miestä kohtaan joka on myös mun kaveri.Ja miehellä tunteita mua kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äh.
Mutta mä todella tiedän ystäväni tunteet. Sinulla ei ilmeisesti ole koskaan ollut niin läheistä ystävää, jonka kanssa jaat kaiken ilosi ja surusi, myös parisuhteeseesi liittyvät asiat.
Ja tiedän ystäväni olevan enemmän onneton kuin onnellinen parisuhteessaan.
Silti toivon yli kaiken, että heidän suhteensa parantuisi, koska rakastan myös ystävääni.

Mulla on kyllä ystäviä, jonka kanssa jaan ihan kaiken. Mutta juuri siksi en mitenkään voisin edes kuvitella rakastuvani ystävän mieheen.

Aivan. Mutta tällä palstalla huomaa, että ihmisillä on hyvin erilainen "moraali" tai miksi sitä nyt sanoisi. Toisille läheiset ystävät ovat niin tärkeitä, että heidän puolisonsa eivät voisi missään tapaksessa olla "seksuaalisen ihastumisen tai rakkaude" kohteita. Itse ainakin pidän siskoni ja hyvien ystävieni miehiä vähän kuten sukulaisiankin, läheisiä ja rakkaita, mutta ei mitään mihin voisi alkaa seksuaalisesti, kuten normaali ihminen ei myöskään rakastu omaan isäänsä tai veljeensä.

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Mua oikeesti suivauttaa ajatus että joku mun ystävistä olis rakastunu mun mieheen ja en tietäisi siitä! Sitä vain luottamuksella kertoilisi asioitaan ja toinen imisi jokaisen tiedonmurun itseensä vesi kielellä! Hyi!
Ja mun ystävien miehet ovat mulle rakkaita (ne joiden kanssa olemme läheisiä), mutta kuin veljet! Kuten joku sanoi, ei heitä edes voi ajatella mitenkään muuten, siis mitenkään seksuaalisesti tms. Ei tulis mieleenkään, kuten ei miehenikään ystäviä tule sillä silmällä IKINÄ katsottua.

no kuka tahansa voi olla rakastunu mieheesi, vaikka se ystävä, se mitä ei tiedä, ei voi satuttaa :attn:

Toki voi olla! MUTTA ei se sitä lainkaan vähennä kuinka vastenmieliseltä moinen tuntuu! Koskaan en itse voisi rakastua kaverin mieheen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äh.
Mutta mä todella tiedän ystäväni tunteet. Sinulla ei ilmeisesti ole koskaan ollut niin läheistä ystävää, jonka kanssa jaat kaiken ilosi ja surusi, myös parisuhteeseesi liittyvät asiat.
Silti toivon yli kaiken, että heidän suhteensa parantuisi, koska rakastan myös ystävääni.

Mulla on kyllä ystäviä, jonka kanssa jaan ihan kaiken. Mutta juuri siksi en mitenkään voisin edes kuvitella rakastuvani ystävän mieheen.

Aivan. Mutta tällä palstalla huomaa, että ihmisillä on hyvin erilainen "moraali" tai miksi sitä nyt sanoisi. Toisille läheiset ystävät ovat niin tärkeitä, että heidän puolisonsa eivät voisi missään tapaksessa olla "seksuaalisen ihastumisen tai rakkaude" kohteita. Itse ainakin pidän siskoni ja hyvien ystävieni miehiä vähän kuten sukulaisiankin, läheisiä ja rakkaita, mutta ei mitään mihin voisi alkaa seksuaalisesti, kuten normaali ihminen ei myöskään rakastu omaan isäänsä tai veljeensä.

Näinpä.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Tiedän heidän suhteesta KAIKEN olellisen. AIvan kuten ystäväni tietää kaiken olellisen minun ja mieheni suhteestä.
Kuten sanoin, kyseessä on hyvän ystävän mies.

Ei kukaan ulkopuolinen voi koskaan tietää toisen suhteesta kaikkea. Ei edes kaikkea oleellista.

Eikä edes paras ystävä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äh.

Juuri näin. Mutta se nyt ei ole yllätys että tällä palstalla on löyhämoralisia ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ystävä:
...huonoine puolineen kaikkineen.
Jotenkin van tuntuu että hän olisi mulle juuri se oikea, ja taitaisipa asia olla niin jopa toisinpäinkin, he kun todellakaan eivät ole mikään match-made-in-heaven.

Rakastan omaa miestäni myös, mutta enemmän kuin ystävää.

Enpä toki ole mitään asialle tekemässä, ystävýytemme on liian tärkeä minulle, eikä tulisi mieleenikään hajoittaa kahta lapsiperhettä.

Olen ja rakastan siis jatkossakin, salaa, itsekseni.

...ja monesti se on sellaista ihastusta, mikä riipii ja raastaa, niin kuin kaikki muukin mitä ei voi OIKEASTI saada :hug:

arghh.ärsyttävää..jotenkin omat kokemukset tulee esille susta, 2 seurustelu suhdetta (ei vielä lapsia silloin) mun entinen ystävä kävi panemassa heitä kumpaakin,toisen kanssa seurusteli muutaman kuukauden. Luottamus muihin naisiin katos sen siliän tien..koko ajan päässä jyllää mitähän toi ajattelee mun miehestä (joo olen huonolla itsetunnolla omistettu ihminen)

Alkuperäinen kirjoittaja ?.?:
arghh.ärsyttävää..jotenkin omat kokemukset tulee esille susta, 2 seurustelu suhdetta (ei vielä lapsia silloin) mun entinen ystävä kävi panemassa heitä kumpaakin,toisen kanssa seurusteli muutaman kuukauden. Luottamus muihin naisiin katos sen siliän tien..koko ajan päässä jyllää mitähän toi ajattelee mun miehestä (joo olen huonolla itsetunnolla omistettu ihminen)

No ei edes ole ihme jos kahdesti noin käynyt! Mun yks ystävä ystävystyi mun siskon kanssa ja kävikin panemassa mun siskon silloista miestä. Ei varmaan tarvii kertoo että lensivät molemmat pihalle siitä kämpästä. Pahinta oli et tekivät sen mun siskon asunnossa, siskon sängyssä! Mä en voi sietää tommosia ihmisiä!

Kuulostat samanlaiselta kuin entinen paras ystäväni oli. Minä todella pidin hänestä ja uskouduin hänelle kaikesta, jopa parisuhteeni huonoista puolista. Meillä ei mennyt mieheni kanssa mitenkään erityisen huonosti, suhteessa kuin suhteessa vana on joskus ns huonoja aikoja. Ystäväni oli tietämättäni rakastunut mieheeni ja kuvitteli sitten olevansa miehelleni parempi vaihtoehto kuin minä olin. He tulivat keskenään hyvin juttuun, koska oli samoja harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita ja muutenkin samanlaisia ihmisiä, siinä missä minä ja mieheni olemme enemmän toistemme vastakohtia.

No, kerran nousuhumalassa tämä ystäväni sitten teki miehelleni tunteensa selväksi, minun läsnäollessani ja pyysi, että minä jättäisin heidät kahdestaan selvittämään tunteitaan. Miehelleni tämä tuli puuntakaa, hänellä ei ollut mitään romanttisia ajatuksia ytsävääni kohtaan, joka niin oli kuivtellut, koska mieheni oli ollut hänelle usein todella ystävällinen (kuten kaikille ystävilleni ja tutuillemme) ja oli usein jutellut samoista mielenkiinnonkohteista, ehdottanut jopa yhteistä harrastamista. Tämä tnteenpurkaus oli myös minulle shokki. En todellakaan tiennyt ystäväni tunteista miestäni kohtaan, en muuten olisi hänelle luottamuksellisesti suhteemme asioista kertonut ja kaiken sen hän heitti nyt päin naamaani vaatiessaan miestäni itselleen! Koska meillä meni nyt huonosti, oli hänen vuoronsa yrittää mieheni kanssa suhdetta.

Mieheni tietetnkin laittoi heti tälle kaikelle stopin, me lähdimme kotiin ja koko yön itkin mieheni sylissä, niin petetyksi itseni tunsin. Onneni todella tuolloin oli, että ystäväni tunteet olivat täysin yksipuoliset. Ystävyys siinä meni, minä en voinnut enää tähän ihmiseen luottaa vaikka läheisiä olimme aina olleet. Luottamus mieheeni taas kasvoi ja ne ongelmat saimme aikanaan selvitettyä, menimme naimisiin ja meillä on nyt ihanat, yhteiset lapset ja olemme edelleen rakastuneita toisiimme. Ystävän silmissä me emme olleet täydellinen pari, mutta epätäydellisinäkin olemme onnellisia yhdessä.

Niin, etät ap, jäitä hattuun! Vaikka ystäväsi miehensä kanssa näyttää sinusta "ei-täysin-onnelliselta" niin heillä voi olla vaan hieman laimeampi jakso suhteessa, rakkaus siellä taustalla varmasti on kun pysyvät yhdessä. Sinä et voi tietää totuutta heidän suhteestaan vaikka läheinen olet ja ystävän mies saattaa olla sinia kohtaan ystävällinen ja kiinnosutnut asioistasi ihan vain koska olet hänen vaimonsa hyvä ystävä. Se on ihan luonnollista ilman, että miehellä olisi mitään taka-ajatuksia.

oletko muuten ollenkaan miettinyt mitä oma miehesi tuumaisi, mikäli saisi tietää tunteistasi ystäväsi miestä kohtaan? Ettei vaan käy niin, että sinä jäät yksin ku totuus tulee joskus ilmi.

Miten tämä rakkauteni on ystävältäni pois? Rehellisesti?

No rehellisesti mä kyllä odotan ja oletan ettei kukaan mun kaveri tulevaisuudessa haaveile, vikittele tai havittele mun miestäni. Itse en ikimaailmassa niin tekisi. Se on vaan täysin käsittämätön ajatus. Mun moraali ei missään olosuhteissa sallisi sitä.

No rehellisesti mä kyllä odotan ja oletan ettei kukaan mun kaveri tulevaisuudessa haaveile, vikittele tai havittele mun miestäni. Itse en ikimaailmassa niin tekisi. Se on vaan täysin käsittämätön ajatus. Mun moraali ei missään olosuhteissa sallisi sitä.

hyvin sanottu

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Helppoahan niiden on moralisoida jotka eivät ole kokeneet vastaavaa. Rakkaus saattaa hiipiä elämään täysin salaa.

Ei se kuule hiivi sinne mitenkään salakavalasti. Kyllä sille itse pitää antaa sijaa ja ruokkia sitä. Väittäkää mitä tahdotte.
Mulla on monta tuttua miestä, ystävien miehiä tai mieheni kavereita, jotka ovat varmasti hyvää miesaineista, ja ei silti kyllä ole kiinnostus herännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ah roomeo ja juulia:
Alkuperäinen kirjoittaja rakastunut :
Alkuperäinen kirjoittaja törkimys:
Ootpas sit hyvä ystävä. Kyllä se niin on, ettei kavereiden puolisoita ajatella "niin".

En mä mitenkään aktiivisesti ajattele ja unelmoi tästä miehestä.
Rakkauteni vain...on.

mä olen samassa tilanteessa ollut jo vuosia... mies tietää mun tunteet ja hänellä on myös tunteita minua kohtaan... niin se rakkaus vaan on ja pysyy.... katseet kohtaa ja käsi sipaisee.... välillä niin kipeetä tekevää

Buhuu nyt kyllä puhkeen kyyyneliin, snif...brööööt...niisk.

äääbyääää täällä toinen, aijai kun ottaa kipeetä... Hitsin Börjet!

Peesaan 100%:sesti.

Alkuperäinen kirjoittaja aisiis:
Alkuperäinen kirjoittaja ah roomeo ja juulia:
Alkuperäinen kirjoittaja rakastunut :
Alkuperäinen kirjoittaja törkimys:
Ootpas sit hyvä ystävä. Kyllä se niin on, ettei kavereiden puolisoita ajatella "niin".

En mä mitenkään aktiivisesti ajattele ja unelmoi tästä miehestä.
Rakkauteni vain...on.

mä olen samassa tilanteessa ollut jo vuosia... mies tietää mun tunteet ja hänellä on myös tunteita minua kohtaan... niin se rakkaus vaan on ja pysyy.... katseet kohtaa ja käsi sipaisee.... välillä niin kipeetä tekevää

Buhuu nyt kyllä puhkeen kyyyneliin, snif...brööööt...niisk.

äääbyääää täällä toinen, aijai kun ottaa kipeetä... Hitsin Börjet!

Ihan oikeasti, lapsiko tuon kirjoitti?

Helppoahan niiden on moralisoida jotka eivät ole kokeneet vastaavaa. Rakkaus saattaa hiipiä elämään täysin salaa.

Voi, minä olen kokenut. Ihastuin ystäväni mieheen. Mutta siinä vaiheessa otin etäisyyttä, en alkanut ystäväni selän takana haveilemaan siitä, että olisin hänen miehensä elämänsä rakkaus.

Tunteet viilenee kun niille ei anna mahdollisuuksia haaveilemalla ja unelmoimalla mahdottomasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Ei se kuule hiivi sinne mitenkään salakavalasti. Kyllä sille itse pitää antaa sijaa ja ruokkia sitä. Väittäkää mitä tahdotte.
Mulla on monta tuttua miestä, ystävien miehiä tai mieheni kavereita, jotka ovat varmasti hyvää miesaineista, ja ei silti kyllä ole kiinnostus herännyt.

No mulle kylläon käynyt niin, eli erääseen mieheen rakastuin tajuamatta asiaa ollenkaan ja kun vuosien kuluttua vahingossa törmäsimme oli minulla aika shokki se tunne mikä hyökyi ylitseni! Enkä siis ollut tavannut kyseistä miestä 5 vuoteen kertaakaan!

Mun mielestä tuomitsette turhaan ap:n, hän ei ole asialle mitään tekemässä, tahtoi vain purkaa sydäntään ja ajatuksiaan johonkin. Mä en ainakaan vielä kertaakaan ole itse valinnut, kehen rakastun. Se vain iskee, kun iskee ja se on menoa sitten. Itse en ainakaan omaa sellaista luonteen lujuutta, että voisin kieltää tunteeni. Ainoa mitä voin tehdä, on pitää ajatukseni omana tietonani ja olla loukkaamatta muita, ja silloinhan en tee mitään väärin. Minusta ap on mitä parhain ystävä kunnioittaessaan toisen parisuhdetta, vaikka itse tuntee mitä tuntee. Voisihan tilanne olla niinkin, että ap vihaisi yli kaiken ystävänsä miestä, siinähän ei tietenkään olisi kenenkään mielestä mitään väärää. Minusta tärkeintä on se, että annetaan toisten päättää itse elämästään ja parisuhteestaan.

Ap:lle sellaisia terveisiä, että jos mies ei ole täys paska, ei se vaihtamalla parane. Ja mitä tämän miehen ja ystäväsi suhteeseen tulee, et mitenkään voi tietää kaikkea heidän suhteestaan ja arjestaan. Minäkin enimmäkseen parhaalle ystävälleni marmatan vain ne huonot asiat ja ärsytyksen aiheet, vaikka oikeasti en miestäni vaihtaisi mistään hinnasta mihinkään. Ystävälläni saattaa hyvinkin olla käsitys, että meillä menee jotenkin huonosti, sillä mulla ei ole tarvetta puhua parisuhteestani muulloin kuin jos mulla on ikävä olla ja asiat ei menekään ihan niin kuin mä haluan. (Ei niiden kuulukaan mennä, se vaan olis kiva ;) Ja mieluummin naputan tyhjänpäiväisistä asioista kaverille, ettei tartte miehelle)

Lisäks kun meitä näkee yhdessä, meillä on aika usein leikkimielistä nahistelua, ja ulos jos lähdetään, mä alan jossain välissä aina naputtamaan miehen juomisesta, kun sillä katoaa ymmärrys viinan myötä, ja sit riita on varma.

Mun mies osaa välillä olla niin totaalitörppö, ja mä olen useasti miettinyt pakkaavani kamani, mutta kiukun laannuttua näen taas sen, mihin alunperin rakastuin. Enkä mä sitä jättäis, vaikka ajatuksella suutuspäissä joskus leikin. Jostain syystä niillä hyvillä hetkillä vain ei tule ystäville hekumoitua. Mä olen monet kerrat uhonnut ystävälleni, että nyt mulla on mitta täys ja nyt mä lähden. Saan sieltä rehellistä palautetta, että nyt ylireagoit, ja kattelehan tovi että rauhotut. Juuri sitä mä haenkin. Puolueetonta näkemystä ja voimia jaksaa arjen keskellä. Kun kukaan ei ole täydellinen. Paitsi nää täydelliset kukkahattutädit, jotka ei IKINÄ vois kuvitellakaan rakastuvansa väärään mieheen, eivätkä IKINÄ huutaisi lapsilleen, tai IKINÄ ole edes ajatelleet, että oma mies olis jotenkin tylsä tai raivostuttava.

En mä nyt tässä ole ketään ollut tuomitsemassakaan. Mulle tää vaan on niin täysin käsittämätön asia, ihan kuin veljeensä rakastuisi. Mulla vaan on jotenkin sellainen suhde ystäviini, että en voisi sen enempää kuvitella rakastavani kuin vihaavanikaan heidän miehiään. Ja muoks. Mä en oo mikään "kukkahattuäiti" joka ei ikinä vois sitä tai tätä, olenkin joskus rakastunut totaalisen väärään mieheen, useamminkin, itse asiassa, mutta en ystäväni mieheen.

Yhteistyössä