Taisi tulla meidän isille porttikielto kentän reunalle :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
mun taholta, ei valmentajan.Oltiin katsomassa kun 4-v pelaa jotain nappulafutista, vauva mukana.

Lapsi oli väsynyt, kuumissaan ja ei jaksanut niin keskittyä kuin joskus aiemmin. Isi laukoo mulle siellä reunalla, että lähdetään kotiin ja otetaan tuo mukaan, pilaa muiden pelin. Haloo! 4-vuotiaiden peli onkin niin kuolemanvakavaa.

Mä sanoin että lähde ite kotiin, jos oot tuolla mielellä, mutta lapselle et tuommoista puhu. Mies jäi mutta suuttui kun sanoin noin.

Kyseessä ei oo mikään entinen urheilija vaan oikeasti liikuntatuntien vihaaja. Sanon kun lapset nukkuu, että ei tarvi enää tulla yhtään kertaa, jos pitää arvostella noin. Lapsi kysyi kun kerta loppui että miten meni, niin sanoin että hyvin meni, mutta ootko aika kuumissaan. Miehen piti siinä vielä sanoa että miksi et juossut koko ajan pallon perässä.

On sekä painajaisnappulavalmentajia että painajaisvanhempia... miehesi on jälkimmäinen, onko hänellä itsetunto-ongelmia vai miksi pitää olla noin ääliö lapselleen?

Työkaverini lapsi pelaa jääkiekkoa ja kertoi juuri näistä kentän laidalta "valmentavista" vanhemmista sääliksi käy lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
mun taholta, ei valmentajan.Oltiin katsomassa kun 4-v pelaa jotain nappulafutista, vauva mukana.

Lapsi oli väsynyt, kuumissaan ja ei jaksanut niin keskittyä kuin joskus aiemmin. Isi laukoo mulle siellä reunalla, että lähdetään kotiin ja otetaan tuo mukaan, pilaa muiden pelin. Haloo! 4-vuotiaiden peli onkin niin kuolemanvakavaa.

Mä sanoin että lähde ite kotiin, jos oot tuolla mielellä, mutta lapselle et tuommoista puhu. Mies jäi mutta suuttui kun sanoin noin.

Kyseessä ei oo mikään entinen urheilija vaan oikeasti liikuntatuntien vihaaja. Sanon kun lapset nukkuu, että ei tarvi enää tulla yhtään kertaa, jos pitää arvostella noin. Lapsi kysyi kun kerta loppui että miten meni, niin sanoin että hyvin meni, mutta ootko aika kuumissaan. Miehen piti siinä vielä sanoa että miksi et juossut koko ajan pallon perässä.

Aika ääliö veto isukilta kyllä :D

Aikoinaan oli sellainen sketsin pätkä, jossa Heikki Kinnunen oli katsomossa kiljumassa tapa se jne... kamera kuvasi riehuvaa isää, sitten kamerakulma vaihtui kuvaamaan kiljunnan kohdetta junnukiekkoilijatyttöä, joka sanoi jotain tyyliin "isi mä en jaksa ennä, mennään jo kotiin".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On sekä painajaisnappulavalmentajia että painajaisvanhempia... miehesi on jälkimmäinen, onko hänellä itsetunto-ongelmia vai miksi pitää olla noin ääliö lapselleen?

Työkaverini lapsi pelaa jääkiekkoa ja kertoi juuri näistä kentän laidalta "valmentavista" vanhemmista sääliksi käy lapsia.

Niinpä. En tiedä mikä siiinä sokaistaa.

Me ollaan vielä arvosteltu siskoni miehen jääkiekkoisyyttä, kun on tuommoinen myös. Itse yhtä paha.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Toivottavasti siitä tulee joku "Maradona" niin saat heittää ääliökommentit takaisin sille päin naamaa joskus :)

Nuo kommentit voi heittää ihan välittömästi... lapselta viedään peli-ilo ja pahimmillaan itsetunto pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Mahdoit olla nolona? Mikä ihme miehessäsi laukaisi tuollaisen ihmereaktion? 4-vuotiaat ovat niin pieniä ja suloisia pallonsa kanssa.

No arvaa :/. Onneksi kukaan muu ei kuullut, koska ei sentään huutanut tuommoisia vaan siis sanoi mulle, ja kukaan ei ollut lähellä.

En tiedä mikä tuossa iski. Viime kerralla lasta kehuttiin, nousiko se päähän :/.

Alkuperäinen kirjoittaja nooh:
ihan oikeassahan tuo ukko siinä mielessä on, että turhaan sinne kentälle mennä notkumaan jos ei jaksa/huvita pelata

4-vuotiaiden "peli" on muutenkin pikkuisen koomisen näköistä :). Tärkentä mulle on se, että hän saisi hauskaa kokemusta liikunnasta, ei mikään "menestys".

Tuolla tehdään muutakin kuin pelataan, on hippaa jne. Ja oli hänen oma ideansa mennä sinne ja itse sanoi tänäänkin että tykkää käydä. Tänään oli väsynyt ja noilla on muutenkin huonoja päiviä ja parempia päiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihan oikeassahan tuo ukko siinä mielessä on, että turhaan sinne kentälle mennä notkumaan jos ei jaksa/huvita pelata

4-vuotiaiden "peli" on muutenkin pikkuisen koomisen näköistä :). Tärkentä mulle on se, että hän saisi hauskaa kokemusta liikunnasta, ei mikään "menestys".

Tuolla tehdään muutakin kuin pelataan, on hippaa jne. Ja oli hänen oma ideansa mennä sinne ja itse sanoi tänäänkin että tykkää käydä. Tänään oli väsynyt ja noilla on muutenkin huonoja päiviä ja parempia päiviä.

eli ketjun tavoite on kummastella miehen tyhmyyttä ja epäpätevyyttä vanhemmuudessa, jee jee

Mä olin ihan järkytynyt pojan ekasta pelistä (5v jalkapalloilijat)! Ja äidit ne siellä huusivat naama punasena ja välillä tuli kyllä semmosta tekstiä, että huh huh!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

eli ketjun tavoite on kummastella miehen tyhmyyttä ja epäpätevyyttä vanhemmuudessa, jee jee

Ei vaan ihmetellä mistä tuo kumpuaa... Tuli meinaan mulle aika puskan takaa ja oon ollut mieheni kanssa jo 13 v.

Aina pitää siis suorittaa... 4-vuotiaanakin =)

no jos kaikki tämä on päivän selvää täällä niin minkä ihmeen takia te puitte näitä asioita, omaa tyhmyyttännekö?

no jos kaikki tämä on päivän selvää täällä niin minkä ihmeen takia te puitte näitä asioita, omaa tyhmyyttännekö?

Oletko kenties itse kentän laidalla kiljuva/ohjeistava vanhempi?

no jos vaikka olisinkin, niin mitä se muuttaisi? jauhatte silti aivan turhasta asiasta, taivotteennanne on todellakin vain kummastella miehen typerää käytöstä, joka mielestäni viittaa teidän lapsellisuuteenne

no jos vaikka olisinkin, niin mitä se muuttaisi? jauhatte silti aivan turhasta asiasta, taivotteennanne on todellakin vain kummastella miehen typerää käytöstä, joka mielestäni viittaa teidän lapsellisuuteenne

Tuota kiljuntaa voi tehdä niin isä kuin äitikin... molemmissa tapauksissa yhtä ääliömäistä.

Meidän 7-vuotiaalta tytöltä tuollainen "isi" tai itseasiassa isoisä vei koko jalkapalloinnostuksen... :/ Kyse ei ollut omasta isoisästä, vaan toisen joukkuelaisen, joka erittäin kuuluvaan ääneen haukkui tyttöjä pelissä, pääasiassa tätä meidän tyttöä, koska hän toimi silloin maalivahtina ja päästi paljon maaleja (eka peli). Myönnän, että tyttö on turhan herkkä ikäville kommenteille, mutta kyllä se paskamaista oli mennä itkevän tytön kanssa kotiin. Kaiken huippu oli, että kaikki olivat kuulleet tuon isoisän kommentit ja tämän isoisän lapsenlapsi oli jatkanut samaa rataa pukuhuoneessa. Mitä isot, sitä pienet perässä. :( Tyttö oli todella innoissaan harrastuksesta kun sen aloitti, mutta tämän jälkeen otti asenteen, ettei osaa mitään ja hyvin pian koko harrastus hiipui, kun häntä piti suorastaan pakottaa lähtemään harkkoihin. Myöhemmin kuulin, että joukkueessa oli tullut vanhemmille kommentointikielto. Vanhemmat eivät saaneet edes hurrata peleissä, koska tytöt eivät saaneet pelata rauhassa, eikä valmentaja saanut ohjata... Olisipa ollut näin jo silloin kun meidän tyttö pelasi...

Sori kun tuli omaa napaa edellisessä viestissä. Toi vain niin elävästi mieleen kirjoituksesi tuon meidän tapauksen. Toivottavasti miehesi parantaa tapansa tuossa kommentoinnissa, lasten pelien ei kuulu olla liian vakavaa puuhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Sori kun tuli omaa napaa edellisessä viestissä. Toi vain niin elävästi mieleen kirjoituksesi tuon meidän tapauksen. Toivottavasti miehesi parantaa tapansa tuossa kommentoinnissa, lasten pelien ei kuulu olla liian vakavaa puuhaa.

Niinpä. Meilläkin on tyttöjä kummatkin lapset, ja yllätti vielä enemmän kun kumminkin jotenkin on ajatellut että tytöt säästyisivt tuolta hulluudelta vähän paremmin kuin pojat.

Onneksi mies ei sentään huutanut niitä vaan sanoi vaan mulle.

Sanoin jo miehelle että jos ei osaa pitää suuta kiinni siellä tai ylipäätään olla arvostelematta, niin ei tarvi enää tulla.

Yhteistyössä