Taisin nähdä tänään palstamamman..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turha

Vieras
Sairaalan parkkipaikalla oli äiti ja kolme lasta, menossa autoonsa.. Mun auto oli ihan vieressä ja söin verikokeiden jälkeen siinä eväitäni..

Rattaissa oli turvakaukolossa vauva, ikää vaikee sanoo kun en nähny kunnolla, mutta ainaski piteli jotain käsissään. Ulkona oli tosi kylmä, tuulista ja muutenki viilee, vaikka aurinko paistoikin. Niin.. Mun huomio vaan kiinnitty siihen vauvaan, kun sillä ei ollu lainkaan hanskoja käsissä. Ja kuiteski aika pitkä matka sieltä sairaalasta parkkikselle. :O

No sitten se äiti tosi tylsistyneen näkösesti komensi ne muksut sinne autoon, hapannaama.. ;) Enhän mä tiedä heistä mitään, enkä sinänsä arvostele. Tuli vaan mieleen, että äipälle oli jo kiire kotiin ja nettiin palstalle...! ;D

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
No voi herranjumala :D
Tuskinpa nyt niiiin pitkä matka oli autolle etteikö vauva sitä matkaa pärjänny ilman hanskoja.

Oisko nyt joku pari sataa metriä matkaa. Ei mun mielestä ollu sellanen ilma, että tarkenis vauva ilman hanskoja. Itellänikään ei ollu ja oli sormet ihan jäässä. Aika jäätävä tuli puhaltaa ainaki täällä länsi-suomessa.

Ei se mun murheeni ole, kunhan vaan jaoin tän ajatukseni. Ite puen lapseni sään mukaan, muut saa tehdä miten tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin tai sitten väsynyt sairaalapäivän jälkeen, ehkä jotain ikävää sairautta tms. perheessä.

Niin, tottakai voi olla noinkin. En mä sillä sanonutkaan, ettei sais olla murheita tms. En mä ainakaan huvikseni sairaalassa kävis, eikä sinne ikinä kukaan varmaan riemusta kiljuen mene. Kurjempaa vaan, jos joutuu lähtemään pahoilla mielin. Kokemusta siitäkin.

Jos sua oikeesti häiritsi noin paljon niin miksi et mennyt sanomaan: "Anteeksi, mutta vauva ei tarkene tässä kelissä ilman lapasia".
Oisit kyllä saanu mojovan katseen :D

Mitäköhän meistä sanoisit..
Vauva (3kk) on kotona pelkällä bodyllä ja vaipalla, silti saa monesti päivässä vaihtaa bodyn kun on ihan hiestä märkä.
Ulos laitetaan päälle sisävaatteet (sukkikset + body), kypärähattu ja vanuhaalari (08-äippäpakkauksesta, siinä on käännettävät hihat).
SILTI POIKA ON HIESSÄ KUN TULLAAN KOTIIN!!

Jos lapsesi on vilukissa niin se ei tarkota, että muidenkin on.

no anteeks tyhmyteeni ja tietämättömyyteni.. :( Tiiänki nyt ettei kantsi mitään alotuksia tehdä täällä, kun on niin mahtava vastaanotto. Joka päivä täälä on naurettavia alotuksia pilvin pimein ja tämä oli yks niistä. Olkaa hyvät. Jatketaan sitte sitä koska lapsilisä maksetaan, olenkohan raskaana, vittu kun vituttaa, aviomies pettää, käsi irtos,pitäskö nyt mennä lääkäriin, haluatko liput sinnetännejatonne, koska on vappu, mitä sekin tarkottaa... jne.

Ps. kyllä on hikinen meidänki vauva, mutta tällä säällä puen hanskat ym. Ei kaikkien oo pakko niin tehdä, kuten sanoin. Meidän vauva ei oo kyllä kipeenäkään ollut vielä kertaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Nämä tällääset alootukset on kyllä jotenkin hauskoja. "Taisin nähdä palstamamman...". Aivan kuin Suomen jokaanen äiti kävisi tällä palstalla. :whistle:

Häh? Oikeesti? eiks kaikki suomen äidit käykkään täällä? No haloo, kai minä nyt sen tiedän. Omistan vaan huumorintajun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ps. kyllä on hikinen meidänki vauva, mutta tällä säällä puen hanskat ym. Ei kaikkien oo pakko niin tehdä, kuten sanoin. Meidän vauva ei oo kyllä kipeenäkään ollut vielä kertaakaan.

miten tämä liittyi nyt siis sitten mihinkään ? tai siihen että joku toinen vauva oli ilman hanskoja parisataa metriä ?

Nämä tällääset alootukset on kyllä jotenkin hauskoja. "Taisin nähdä palstamamman...". Aivan kuin Suomen jokaanen äiti kävisi tällä palstalla. :whistle:

MITÄ!? Ei vai?? Nyt mun täytyy mennä sänkyyn sulattelee tätä infoa, liekö sitten faktaa vai fiktiota
a015.gif

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
no ei meillä suomessa vielä kesä ole että kyllä hyvinni saa vauvalla ja kaikilla lapsilla olla käsineet, huolehtiva välittävä äiti kyllä tajuaa moisen asian

Kiva että joku on kanssani samaa mieltä!!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

miten tämä liittyi nyt siis sitten mihinkään ? tai siihen että joku toinen vauva oli ilman hanskoja parisataa metriä ?

Eipä nyt varsinaisesti liittynyt, mutta saapa tääläkin ihan riittävästi lukee kipeistä vauvoista. Niin voisko esim. asianmukanen pukeutuminen auttaa asiaa?? Kun täälä niin nyt on mainostettu kun kaikki kuumakallet ei tarvi niin paljo vaatetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:

MITÄ!? Ei vai?? Nyt mun täytyy mennä sänkyyn sulattelee tätä infoa, liekö sitten faktaa vai fiktiota
a015.gif

:D *tyrsk*

Eipä nyt varsinaisesti liittynyt, mutta saapa tääläkin ihan riittävästi lukee kipeistä vauvoista. Niin voisko esim. asianmukanen pukeutuminen auttaa asiaa?? Kun täälä niin nyt on mainostettu kun kaikki kuumakallet ei tarvi niin paljo vaatetta.

okei.kyse ei ollutkaan siis siitä MINÄ osaan,hän ei -olen sentäs vähän parempi -meiningistä,kuten usein tällä palstalla on.. ;)
mulla on taapero joka heittää hanskat miljoona kertaa maahan ulkona ja kyllä, hän on joskus jopa ilman niitä ulkoillut useita minuutteja sitten.

okei.kyse ei ollutkaan siis siitä MINÄ osaan,hän ei -olen sentäs vähän parempi -meiningistä,kuten usein tällä palstalla on.. ;)
mulla on taapero joka heittää hanskat miljoona kertaa maahan ulkona ja kyllä, hän on joskus jopa ilman niitä ulkoillut useita minuutteja sitten.

No onhan taapero ihan eri asia, kun joku n. puoli vuotias vauva..
Mä en halua harrastaa sellasta OLEN parempi kuin muut ajattelua, jokainen hoitakoon omat lapsensa omalla tavallaan. Joskus sitä vaan sortuu arvosteluun. Kuten monet meistä.

Häh? Oikeesti? eiks kaikki suomen äidit käykkään täällä? No haloo, kai minä nyt sen tiedän. Omistan vaan huumorintajun.

On mullakin huumorintajua ja justhan mä kirjootin, että nämä tällääset alootukset on hauskoja. Samalla kyllä vähän mietityttää, että miksi joku miettii jonkun nähdessään, että onkohan tuo palstamamma... :whistle: :p

Ei tietenkään sillä ole hanskoja, kun se on koko ajan valmiudessa kirjoittaa hoitolaukussa olevalla miniläppärillä mitäs nyttille niitä kommentteja mitä äiti latelee autoa ajaessaan, shoppaillessaan, kotona telkkaa katsoessaan... Kunnon palstamamma kun valjastaa palstailuun lapsensakin jo pienestä pitäen. Heavy-user-palstamamma, u know. Kuinkas muuten pystyisi palstailulta irrottamaan aikaa omille lapsille kuin -palstailemalla yhdessä heidän kanssaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Parisataa metriä ilman hanskoja.
Oikeastiko se on ihmettelyn, jopa kauhistelun arvoinen asia?

Peesi.

Kyllä täällä ihmetellään ja kauhistellaan vähäpätöisempiäkin asioita. Miksi tätä aloitusta ei olisi saanut tehdä? Kuka täällä päättää, minkälaisista aiheista täällä ylipäätään saa aloituksia tehdä? Pakkoko on avata ollenkaan sellaisia ketjuja, joiden aihe ei vois vähempää kiinnostaa. Pysykää vaan niissä iänikuisissa perunaa vai makaroonia -ketjuissanne.

Yhteistyössä