P
pilalle tais mennä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26913020:Ongelma voi olla siinäkin, että tällä miehellä ei välttämättä ole edes vielä "sitä juttua", mistä joutuisi mahdollisesti luopumaan. Tarkoitan siis, että hän itsekään ei vielä tiedä, mitä tulevaisuudeltaan haluaa. Kuitenkin tietää ehkä sen, että jotain hän haluaa tehdä, nähdä ja kokea ennen sitoutumista ja perheen perustamista. Se "jotain" on vaan vielä määrittelemätön asia hänelle itselleenkin. Et voi siis sanoa, ettet oletakaan toisen luopuvan sun vuoksi jutuistaan, kun et tiedä, mitä ne jutut mahdollisesti ovat. Entä jos mies haluaisikin lähteä rauhanturvajoukkoihin, reppumatkalle maailman ympäri, heittäytyä palkkatyöstä kiertäväksi muusikoksi tai lähteä kokeilemaan vuodeksi ekokyläelämää juuri silloin, kun sinun mielestäsi teidän pitäisi alkaa harkitsemaan perheenlisäystä?
Miksi miehen pitäisi sanoa, että ei halua olla kanssasi, jos hän haluaa olla kanssasi kuten on ollut tähänkin asti? Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat ja sen vuoksi mä olen yleensä se, joka pistän suhteen poikki, jos huomaan toisen odottavan multa enemmän kuin mitä mulla on sillä hetkellä hänelle annettavaa. Ja voin sanoa, että ei se välien katkaiseminen kivaa ole sille katkaisijallekaan. Pahinta on, jos toinen alkaa kysymään miksi. Kyselemään, mitä vikaa hänessä on ja miksi en halua olla hänen kanssaan.
Sun pelkosi ei kuitenkaan ole aiheeton. Saatat satuttaa itsesi. Mutta olisiko sittenkin järkevämpää satuttaa itsensä nyt eikä vasta parin vuoden päästä? Jatkamalla tämän miehen kanssa otat riskin, että siipeen tulee. On toki mahdollista sekin, että ei tulekaan. Lähinnä kyse on siitä, kuinka kauan olet valmis odottamaan ja koetko yhteisen aikanne hukkaan heitetyksi, jos tästä suhteesta ei parisuhdetta koskaan kehitykään.
No tällä miehellä on jo perhe(=lapset) joten ei se voi niin vaan päättää et elämän suunta onkin jossain muualla tai et voi tehdä ihan mitä vaan kun lapset kuitenkin sanelee osan elämää. Se haluaa parisuhteen ja jonkun jonka kanssa jakaa elämän mutta silti ei tiedä mitä haluaa. Meillä on kummallakin ollut jo elämä siinä pisteessä et on jo suunnitelmat tehty mut kummallakin ne meni mönkään ja nyt sit me ollaan kumpikin tässä ja mietitään mitä sitä elämä tuo tullessaan.
Olen sille sanonut suoraan et en halua satuttaa itseäni ja sen mielestä on hyvä et haluan suojella itseäni mutta en käsitä et jos se noin sanoo ni onko se jo kuitenkin tietonen mitä tekee mun kanssa eli katkasee välit. Olisi kai helpompi todellakin satuttaa itseään nyt eikä sitten kun se on jo "myöhäistä". Olen valmis odottamaan nyt jonkun aikaa vielä,ehkä sen pakollisen välimatkan aikaan se osaa tehdä jotain päätöksiä ja kun palaa suomeen ni tietäis mitä itse haluaa.