Taistelu narsistia vastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ainu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ainu"

Vieras
Tiedän, että moni älähtää heti tuosta narsisti-sanasta. Voidaanko kuitenkin olla kiistelemättä siitä on eksä narsisti vai ei ja keskittyä itse asiaan? Onko kenelläkään täällä kokemusta huoltajuuskiistasta mielenterveysongelmaista vastaan?
Mua pelottaa oikeudenkäynti ja olosuhdeselvitys jo etukäteen kun tiedän, että eksä osaa varmasti ne muutamat kerrat kun viranomaiset tapaavat, esiintyä vakuuttavasti. Lasten isän käytös on kuitenkin lapsille erittäin vahingollista. Lapsia manipuloidaan, käytetään pelinappuloina. Eksä ei todellisuudessa edes välitä lapsista, mutta kulissit on tärkeimmät ja ennen kaikkea se, että saa mua satuttaa kun uskalsin erota.
Olen kaikinpuolin kunnollinen, työssäkäyvä äiti, en pelkää, että huoltajuuden menettäisin. Pelkään, että lasten isä saa tavata lapsia liian usein. Jutut joita lapset ajoittain kertovat ovat raastavia, ja nykyään jo osaavat vaieta tietyistä asioista. Onko kenelläkään kokemusta asiasta? Miten suojella lapsia ja saada eksä näyttämään todellisen luonteensa?

[QUOTE="...";26351261]Eka vihje: äänitä salaa kaikki puhelut, joita käyt hänen kanssaan[/QUOTE]

Ei se käy mun kanssa enää puhelinkeskusteluja. Tekstiviesteihin vastaan satunnaisesti, jos on välttämätöntä, muuten ei kuulu mitään.

[QUOTE="...";26351261]Eka vihje: äänitä salaa kaikki puhelut, joita käyt hänen kanssaan[/QUOTE]

Koskahan ihmiset ymmärtää, ettei rikoksia voi tehdä siksi, että muutkin.

Hei, saanko korjata, että tekstisi loukkaa oikeasti mielenterveysongelmaisia, kun vertaat meitä narsisteihin. Narsisti on sairas, mutta kyse on persoonallisuushäiriöstä. Mielenterveysongelmainen ei tahallaan aiheuta ongelmia muille, toisin kuin narsisti.

[QUOTE="vieras";26351504]Hei, saanko korjata, että tekstisi loukkaa oikeasti mielenterveysongelmaisia, kun vertaat meitä narsisteihin. Narsisti on sairas, mutta kyse on persoonallisuushäiriöstä. Mielenterveysongelmainen ei tahallaan aiheuta ongelmia muille, toisin kuin narsisti.[/QUOTE]

Pahoittelen, en tiennyt eroa. Käsitin, että persoonallisuushäiriö on myös mielenterveysongelma. Sairaushan narsismi on siinä missä muutkin. Mutta todellakaan tarkoitus ei ollut loukata ketään, kyse on vaan mun tietämättömyydestä.

[QUOTE="vieras";26351620]Tätä olen toitottanut, että kiinnitetäänkö viranomaisten koulutuksissa, kykyä tunnistaa luonnehäiriöiset tapaukset, koska niitähän riittää![/QUOTE]

Tiedetään, että kansasta löytyy narsisteja, psykopaatteja jne. mutta jos oletkin uhri, yht äkkiä tuollaisia häiriöisiä ei voikaan olla olemassa ja uhri on vain paranoidinen. Niin se kulkee.

Siis ellet halua että exäsi tapaa lapsiaan liian usein (?) niin siihen pitää olla jo ihan selkeä peruste. Mitkä ovat ne syyt? Niiden pitää olla kyllä painavia, jos kyseessä on lapsen biologinen isä. Jos hän on väkivaltainen tai muuta sellaista, niin se pitää todistaa. Pelkkä narsistiksi sanominen ei riitä.

[QUOTE="vieras";26351620]Tätä olen toitottanut, että kiinnitetäänkö viranomaisten koulutuksissa, kykyä tunnistaa luonnehäiriöiset tapaukset, koska niitähän riittää![/QUOTE]

Kyllä mä uskon, että ne tunnistaisi jos aikaa olisi riittävästi. Mutta tapaamisia on vain muutamia, ei siinä ajassa narsisti paljasta itsestään mitään. Ajan kanssa ehkä tulisikin ilmi asioita joihin viranomainen voisi tarttua. Mä vaan pelkään niin kamalasti lasten puolesta, että mitä ne joutuu siellä kestämään. Lojaaleja ovat eivätkä varmasti sano isästään mitään pahaa. Eksän sukulaiset myös tunnistavat millainen eksä todellisuudessa on, mutta eivät uskalla asettua häntä vastaan. Mä taistelen yksin, ja sekin pelottaa koska eksä on ollut väkivaltainen. Mä yritän elää normaalisti, mutta hulluksihan tässä tulee.

[QUOTE="vieras";26351645]Siis ellet halua että exäsi tapaa lapsiaan liian usein (?) niin siihen pitää olla jo ihan selkeä peruste. Mitkä ovat ne syyt? Niiden pitää olla kyllä painavia, jos kyseessä on lapsen biologinen isä. Jos hän on väkivaltainen tai muuta sellaista, niin se pitää todistaa. Pelkkä narsistiksi sanominen ei riitä.[/QUOTE]

En mä niitä pysty enää todistamaan. Ne kerrat kun kävin päivystyksessä kerroin syyksi jonkun muun kun pahoinpitelyn. Eksä ei saanut menettää työpaikkaansa, niin se mut vakuuttuneeksi siitä et ei saanut kertoa. Piti säilyttää työpaikka. Lapsia kohtaan ei ole ollut fyysisesti väkivaltainen, mutta henkisesti kyllä. Lapset pelkää isäänsä niin paljon, että toinen oli salaa siivonnut omat oksennukset pois ettei isä näkisi ja suuttuisi kun oli sairastunut isän luona. Ikää lapsella on 6v. Nämä kun mä kerron, eksä kieltää. Ja vakuuttavasti. En mä halua tässä kertoa syistä sen enempää, mutta voitte varmaan kuvitella millaista se henkinen väkivalta voi olla.