taitaa olla pillereitten vaihto edessä.. koko kroppa ihan sekaisin! onko muilla millaisia kokemuksia cezareteistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SyysYö harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SyysYö harmailee

Vieras
jo toiset menkat tässä kuussa, tissejä särkee, väsyttää, kiukuttaa, makuaisti kränää, jatkuva päänsärky.. aargh :( kaikenhuipuksi miusta on yhtäkkiä tullut epätavallisen himokas, mies rukka uhkailee jo hommaavansa apuvoimia :laugh:

En pidä, mutta käytän, kun en jotenkin ole saanut aikaiseksi vaihtaa kierukkaan. Lähen puoli vuotta on tuhrutellut, välilä enemmän välillä vähemmän. Nyt viime aikoina on alkanut rauhoittua. Ehkäisy on tehokas, kun pillerit vievät kaikki halutkin...

Mulla kans tuntu, et menkat tuli parin viikon välein. Sit iho meni aivan hirveään kuntoon. Mulla ei ikinä ennen ole ollu niin paljon finnejä ja näppyjä ku cerazetteja syödessäni. Heitin ne sitten mäkeen.

Nyt oon kaks vuotta syönyt cerazetteja. Alkuun vuodot tuli miten sattuu kunnes "tasottuivat" niin että nyt vuotaa parin kolmen kuukauden välein. Paino on kylläkin nousut ja halut hävinneet lisäksi näppyjä tulee ihan karmeesti välillä. Mutta näillä on mentävä..

No mä söin niitä kaksi kuukautta aikanaan ja toiste en edes kokeile. Ne kaksi kuukautta vuosin 3vk ja pari päivää väliä. Taas pari viikkoa ja pari päivää väliä. Koko ajan menkat, ei kiitos!

Juu, olin kiukkunen ku ampiainen koko ajan. Menkkoja ei ollut, mikä voi johtua siitäkin ettei synnytyksen jälkeen kerenneet alkaa vielä kun imetinkin. Nyt on kuparikierukka ja voin kertoa että pois en vaihda!

[QUOTE="minä";22127481]En pidä, mutta käytän, kun en jotenkin ole saanut aikaiseksi vaihtaa kierukkaan. Lähen puoli vuotta on tuhrutellut, välilä enemmän välillä vähemmän. Nyt viime aikoina on alkanut rauhoittua. Ehkäisy on tehokas, kun pillerit vievät kaikki halutkin...[/QUOTE]

Mä kävin jokin aika sitten lääkärissä kun tiputteli koko ajan monta kuukautta. Lääkäri katsoi ultralla että limakalvo ohentunut niin paljon että siitä tihkuu läpi. Lopetin pillerit ja vuoto loppui viikossa. Vielä pitäisi keksiä jokin muu ehkäisy tilalle kuin kondomi... Kuulema ei todennäköisesti mitkään minipillerit käy kun kaikissa sama hormoni, ja migreenin takia en voi syödä yhdistelmäpillereitä =/

Ainahan noissa minipillereissä alussa vuotaa "jatkuvasti".
Niitä pitää jatkaa vähintään puoli vuotta, ennen kuin oikeasti näkee sopivatko ne. Silloin yleensä vuodot normalisoituvat, harvenevat normaalista tai jäävät kokonaan pois.

Lyhyestä kokeilusta ei ole kenellekään mitään iloa.

Mulla toisen synnytyksen jälkeen kokeilu Cerazeteista päättyi samankaltaisiin oireisiin kuin AP:lla. Lisäksii järkyttävä päänsärky jatkuvasti. En jatkanu.

Käytin cerazetteja vuoden. Lihoin tuona aikana n. 10 kg, aikaisemmin paino oli pysynyt samana vuosikaudet. Selkä oli täynnä finnejä ja kuukautiset ilmestyi ekan kerran puoli vuotta pillereiden aloittamisesta. En tykännyt ollenkaan.

Yhteistyössä