Taitaa tulla hurja muutos elämään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mies on haaveillut että saatais ostettua kaukaa landelta, tuolta saaristosta, tontti. Siellä asustaa miehen veli perheineen ja siellä on myös se meidän vuokramökki. Tuo mökki on siis ihan veljen talon vieressä, mutta kuitenkin täysin omassa rauhassa.

Lähimpään kauppaan tuolta on matkaa kymmenisen kilsaa ja se sama matka on muutenkin sivistyksen pariin :).

Niin tosiaan... tänään oltiin polttamassa risuja ja muuta moskaa mökillä ja siinä sitten miehen veli tokaisi mulle että meidän kannattais tontti sieltä ostaa. Mä sitten kerroin että mies kovasti siitä haaveilee, mutta ei oo kehdannut mitään sanoa.

Veli alkoi jo suunnitella miten sitten tie tehtäisiin suoraan pihaan (sinne ei todellakaan ole edes tietä tällä hetkellä) ja miten mökki vois olla rakennusparakkina yms.yms.

Enpä tiedä.... näyttää vaan siltä että tulevaisuudessa me asutaan korvessa, umpiruotsinkielisessä paikassa ja lähes symbioosissa miehen veljen perheen kanssa :o

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mies on haaveillut että saatais ostettua kaukaa landelta, tuolta saaristosta, tontti. Siellä asustaa miehen veli perheineen ja siellä on myös se meidän vuokramökki. Tuo mökki on siis ihan veljen talon vieressä, mutta kuitenkin täysin omassa rauhassa.

Lähimpään kauppaan tuolta on matkaa kymmenisen kilsaa ja se sama matka on muutenkin sivistyksen pariin :).

Niin tosiaan... tänään oltiin polttamassa risuja ja muuta moskaa mökillä ja siinä sitten miehen veli tokaisi mulle että meidän kannattais tontti sieltä ostaa. Mä sitten kerroin että mies kovasti siitä haaveilee, mutta ei oo kehdannut mitään sanoa.

Veli alkoi jo suunnitella miten sitten tie tehtäisiin suoraan pihaan (sinne ei todellakaan ole edes tietä tällä hetkellä) ja miten mökki vois olla rakennusparakkina yms.yms.

Enpä tiedä.... näyttää vaan siltä että tulevaisuudessa me asutaan korvessa, umpiruotsinkielisessä paikassa ja lähes symbioosissa miehen veljen perheen kanssa :o

Ainoa hyvän kuuloinen asia tuossa oli tuo korvessa...
Tuo symbioosi kuulostaa aivan kamalalta, mutta joku toinen voi tietysti tykätä...
Jos vähänkään epäilyttää niin suosittelen miettimään vieläsadannenkin kerran...

Alkuperäinen kirjoittaja yyyh:
siellä oli niitä PUNKKEJA paljon :x :$

No niinpä :x . Tosin mies sanoi että ei niitä sit enää oo niin paljon kun sen ympäristön tekee oikeeksi pihaksi. Kun siis nyt se on aika pitkää nurmikkoa, heinää ja muuta sellaista :)

Kuulostaa aika mukavalta. Siis jos siellä kuitenkin on jonkinlainen yhteisö, ettei ole ihan yksin :|
Ja 10km sivistyksen pariin on ihan ok matka. Mutta perunaa viljelevä kotirouva -kohta ei oikein iskenyt muhun :snotty: Ehkä sä voisit jotakin muutakin tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Onko se lähelläkään sinun haaveitasi? Olisitko valmis toteuttmaan toiseen haavetta, jos se on kaukana omistasi.

(onko?)

Tää on oikeestaan mun toinen haave. Siis kyllä me ollaan yhdessä tätä toivottu ja tästä miehen kanssa unelmoitu. Toinen puoli musta taas on kunnianhimoinen uratyyppi. Ja tuntuu erittäin vaikeelta tuo malli että mies käy töissä ja vaimo on kotona.

Toisaalta rakastan maaseudun rauhaa ja tuo mökki on oikeesti aivan uskomattoman kauniilla paikalla. Tykkään kovasti niistä kilipukeista, lampaista ja kanoista joita siellä on. Ja tykkään myös kovasti siitä että voidaan ottaa pari kissaa ja varmaan toinen, ellei jopa kolmaskin koira.

Toisaalta pelkään ihan kauheesti hiiriä, rottia ja punkkeja :snotty:

Voi tuo kuulostaa ihanalta!! Mä haluaisin juuri tuollaiseen paikkaan asumaan. TOSIN, miehen työmatkat ja tulevat lasten koulumatkat ovat yleensä liian pitkät kaikissa ihanissa paikoissa. Ja jos vielä on jonkun lautan armoilla muutenkin kuin mökille mentäessä niin voihan vattu.

Mutta haaveissa ainakin :D

Meillä kaupunkiin matkaa 15km ja veli perheineen asuu naapurissa. Ihan järjissään vielä ollaan :D Oikeesti kaikilla on ne omat kuvioinsa jne. ei sitä olla tekemisissä 24/7 vaikka lähellä asutaanki.

Heh. Meillä on pienen pieni lähikauppa ihan lähellä mutta isommat palvelut 10km päässä. Ja harvoin tuossa lähikaupassakaan käydään "pakollisia" ostamassa, lähinnä jotain pientä ja turhaa on helppo hakea. Tuntuu hassulta kun joku kokee muuttavansa korpeen tuollaisen matkan takia eli pointtini on, hyvin täällä korvessakin sujuu :D Eihän 10km kestä autollakaan kuin pienen hetken ajaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Kuulostaa aika mukavalta. Siis jos siellä kuitenkin on jonkinlainen yhteisö, ettei ole ihan yksin :|
Ja 10km sivistyksen pariin on ihan ok matka. Mutta perunaa viljelevä kotirouva -kohta ei oikein iskenyt muhun :snotty: Ehkä sä voisit jotakin muutakin tehdä?

Vastaan tähän myös sulle, äijä69 Juu, siis miehen veli perheineen asuu IHAN siinä vieressä, mutta silti tuossa on täysin oma rauha jos niin haluaa. Eli voidaan olla paljon tai vähän yhdessä...miten sitten halutaankin :). Ja lapsilla on toisistaan kivasti seuraa.

Siinä "lähellä" asuu myös mökkiläisiä, sekä ihan ympärivuotisesti asuvia. Että ei se silleen kilsojen päässä muista ihmisistä ole, mutta postilaatikolle on kyllä about 100 m matkaa :snotty: .

Ja tuo 10 km:n matkan päässä on ihan kaupungin keskusta palveluineen, eli ihan silleen kuitenkin kiva. Eikä Turkuunkaan aja kuin varmaan tunnin verran.

Tuo jotain muuta tekemään... mies jo nauroi kun mulla alkoi suunnitelmat sauhuta päässä. Eli siellä on sellainen shoppi, jota tuo mun käly on aiemmin pyörittänyt. Nyt hällä ei kuitenkaan oo enää aikaa kun heidän yrityksensä työllistää hänet täysin (pienen lapsen ja tulevan vauvan lisäksi).

Niin suunnittelin jo sen shopin kehittämistä ja kaikkea muuta kivaa. Että en mä kyllä oikeesti perunanviljelijäksi ala. Ei musta olis siihen.

Mutta hassua...vielähän meillä ei oo edes tonttia...ei edes tietoa saadaanko sellainen ostaa. Ja mä mietin jo tulonhankkimisia ja eri elikoita :D

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Voi tuo kuulostaa ihanalta!! Mä haluaisin juuri tuollaiseen paikkaan asumaan. TOSIN, miehen työmatkat ja tulevat lasten koulumatkat ovat yleensä liian pitkät kaikissa ihanissa paikoissa. Ja jos vielä on jonkun lautan armoilla muutenkin kuin mökille mentäessä niin voihan vattu.

Mutta haaveissa ainakin :D

Miehen työmatka pitenee huimasti. Toisaalta tuossa lähellä on kyllä teollisuuttakin, joten jos sieltä joku päällikön paikka aukenisi, niin mikään ei pidättelisi miestä sitä hakemasta. Varsinkin kun nyt on alalla joka on melko epävarma tällä hetkellä.

Koulumatka on kyllä pitkä ja sinne pitää kulkea koulutaksilla. Ja voin vaan kuvitella sitä kuskaamisen määrää erinäisiin harrastuksiin yms. Mutta toisaalta, silloinhan sitä pääsisi aina välillä sivistyksen pariin :D.

Tuo on sikäli(kin) kivassa paikassa että ei tarvi ylittää lautalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Heh. Meillä on pienen pieni lähikauppa ihan lähellä mutta isommat palvelut 10km päässä. Ja harvoin tuossa lähikaupassakaan käydään "pakollisia" ostamassa, lähinnä jotain pientä ja turhaa on helppo hakea. Tuntuu hassulta kun joku kokee muuttavansa korpeen tuollaisen matkan takia eli pointtini on, hyvin täällä korvessakin sujuu :D Eihän 10km kestä autollakaan kuin pienen hetken ajaa :)

No niinhän se on :). Hassua vaan kun vielä joitakin vuosia sitten oli NIIN tärkeää asua Turussa kaikkien palveluiden läheisyydessä. Kunnes sitten ostettiin tää rivari "maalta", eli pienehköstä kunnasta. Ja nyt mieli halajaa ihan oikeesti maalle. Ja kyllä tuo tosiaan on korvessa verrattuna tämänkin hetkiseen asuinpaikkaan =)

Toi kuullostaa ihan mun unelmalle :) Mie lähtisin riemusta kiljuen. Eikä paikka tosiaan miltään landelta kuullostanut, täällä pohjoisessa on ihan normaalia et lähimpään kauppaan saattaa olla 30 km matka, puhumattakaan muista palveluista. Onneksi netti pelaa, muuten olis aika tylsää.

Sullon nyt mahtava tilaisuus oikeeseen elämänmuutokseen. Tartu tilaisuuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija minäkin:
Toi kuullostaa ihan mun unelmalle :) Mie lähtisin riemusta kiljuen. Eikä paikka tosiaan miltään landelta kuullostanut, täällä pohjoisessa on ihan normaalia et lähimpään kauppaan saattaa olla 30 km matka, puhumattakaan muista palveluista. Onneksi netti pelaa, muuten olis aika tylsää.

Sullon nyt mahtava tilaisuus oikeeseen elämänmuutokseen. Tartu tilaisuuteen.

Kyllä mä nyt lämpenen ajatukselle...vähän liikaakin. Kun siis eihän tässä tiedä vielä mitään. Voi hyvin olla ettei saadakaan ostaa sitä tonttia. Tai mies laittaa jarrut päälle kun nyt tuosta maailmantaloudesta ei oikein tiedä... kun tosiaankin vasta ollaan oltu puheen asteella.

Pitäis laittaa jäitä hattuun, mutta taidan mä kyllä olla valmis muutokseen jos (ja toivottavasti kun) se tulee.

No... tänään on "verkot heitetty" ja nyt täytyy vaan seurata nappaako kala =)

Eipä kannata sitten liikaa romantisoida asiaa. Tiedän pari tapausta, joissa muutto landelle johti avioeroon. Kesällä jees, mutta talvella pimeessä pöpelikössä voi tulla uskon puutetta, jos keskustaan on 10 km. Ja voisin kuvitella, et talvella se saaristokunnan keskustakin on melkonen huopatossutehdas...

Alkuperäinen kirjoittaja ihan kivat mut:
Eipä kannata sitten liikaa romantisoida asiaa. Tiedän pari tapausta, joissa muutto landelle johti avioeroon. Kesällä jees, mutta talvella pimeessä pöpelikössä voi tulla uskon puutetta, jos keskustaan on 10 km. Ja voisin kuvitella, et talvella se saaristokunnan keskustakin on melkonen huopatossutehdas...

Meillä vielä sellainen juttu että just puhuttiin ettei tuota taloa voi oikein myydä. Eli että loppuikä pitäis siinä elää ja asua. Mä kauhistelin että mitä jos meille tulee ero. Mies vastasi että ei tietenkään tule.

Näillä mennään B)

Yhteistyössä