Tajusin että e-pillerit vievät seksihaluni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omituista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omituista

Vieras
Olen aloittanut e-pillerit tauon jälkeen noin kuukausi sitten. Välissä oltiin puoli vuotta ilman hormonaalista ehkäisyä ja seksielämä kukoisti. Ajattelin sen johtuvan kesästä ja kaikesta mahdollisesta muusta.. Sitä ennen söin pillereitä noin 8kk ja seksielämä oli lähes kuollutta, en osallistunut siihen mitenkään. Sitä ennen olin raskaana ja seksielämä oli silloinkin sujuvaa ja mukavaa. Sitä ennen oli ajanjakso jolloin söin 3 vuotta pillereitä, ja seksielämä oli silloinkin aivan kuollutta kunnes lopetin pillerit. Ymmärsin tämän viikonloppuna kun mietin miksi meidän loistava seksielämä loppui kuin seinään. No, elämä on.. En keksi muutakaan ehkäisymenetelmää.. Täähän toimii kuin unelma kun halut on nollassa, raskauden mahdollisuus on olematon..

Minullakin teki nuo pillerit saman tempun :( Valitin sitten asiasta neuvolan lääkärille joka ne minulle määräsi ja hänestä ne silloin toimi kuten pitääkin :( Nyt en sitten syö mitään pillereitä, jos kerran e- piilereiden tarkoitus on kadottaa kaikki sexihalut.

Alkuperäinen kirjoittaja omituista:
En keksi muutakaan ehkäisymenetelmää.. Täähän toimii kuin unelma kun halut on nollassa, raskauden mahdollisuus on olematon..

kondomit on keksitty kuten myös ehkäisyrengas ja laastarit joista hormoneja saa vähemmän. Monille myös kierukka on vaihtoehto.

Samma här, ainakin luulisin.

Vinkkejä tulemaan, olisko joku tietty (matalahormoninen) merkki hyvä?

Mercilonia olen käyttänyt ja ajattelin synnyksen jälkeen vaihtaa kokeeksi johonkin muuhun ehkäisyyn.
Mitään mekaanista ehkäisyä en halua, enkä sen puoleen rengasta enkä hormonikierukkaakaan, joten jonkinlaiset pillerit tai se pistos lienevät vaihtoehtoja.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
sulla onneksi on 8kk vaan. mulla kesti 8vuotta tajuta toi... :D

Sellainen reilu 5 vuotta meni mullakin. Ensin 3 vuotta pillereitä, sitten ne tauolle ja raskaaksi. Sitten kun lapsi syntyi aloitin minipillerit ja kun ne loppui, pidin hetken taukoa ja aloitin taas. Että kauan meni mullakin..

Mulla on e-pillerit tehneet samaa ja pelotti hirveästi hormonittoman ehkäisyn jälkeen vaihtaa hormonikierukkaan, kun sekin on monille aiheuttanut haluttomuutta, mutta onneksi ei mulle! Halut on lisääntyneet hirveesti, joka ilta melkein peitot pöllyää ja oikeasti HIMOttaa mitä ei ole ollut vuosiin.

Meillä olis suunnitelmissa aloittaa toisen lapsen yrittäminen keväällä ja halusin ehkäisyn jonka voin itse lopettaa kun minulle sopii. Kondomia käytettiin puolen vuoden tauon aikana ehkä kerran, joten sekään ei sovi meille. Keskeytetty yhdyntä aiheutti valtavaa stressiä. Kierukkaa en nyt halua, vasta toisen lapsen jälkeen. Joten mies saa tyytyä haluttomaan vaimoon muutamaksi kuukaudeksi. Kyllä pillereissä jotain hyvääkin on, vähentyneet vuodot ja lievemmät kuukautiskivut. Merciloneja syön.

Mulla vei seksihalut ihan kaikki pillerimerkit, siksi en halunnut niitä käyttää. Muutenkin olin silloin aina tosi kiukkuinen ja pahalla tuulella.

Kyllä se hyvä seksielämä oli meille tärkeämpää kuin ne pillerit. Aloimme käyttämään Patentexia. Ja tämän raskauden jälkeen ajattelin kokeilla kierukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Mulla vei seksihalut ihan kaikki pillerimerkit, siksi en halunnut niitä käyttää. Muutenkin olin silloin aina tosi kiukkuinen ja pahalla tuulella.

Kyllä se hyvä seksielämä oli meille tärkeämpää kuin ne pillerit. Aloimme käyttämään Patentexia. Ja tämän raskauden jälkeen ajattelin kokeilla kierukkaa.

Mä oon muutes huomannu, et kun käytän pillereitä ni oon ihan älyttömän kiukkunen vaikken haluiskaan. Ihan pikku jutut ärsytti suunnattomasti..Ajattelin jo, että on musta tullut hirvee, mut taitaa se oikeesti olla pillereistä johtuvaa. Nyt sit lopetin ne, kun mieskin rupee kärsimään niitten takia tai siis mun takii :(

Alkuperäinen kirjoittaja Sama juttu!:

Mä oon muutes huomannu, et kun käytän pillereitä ni oon ihan älyttömän kiukkunen vaikken haluiskaan. Ihan pikku jutut ärsytti suunnattomasti..Ajattelin jo, että on musta tullut hirvee, mut taitaa se oikeesti olla pillereistä johtuvaa. Nyt sit lopetin ne, kun mieskin rupee kärsimään niitten takia tai siis mun takii :(

Mulla oli aivan samaa. Siis vaikuttivat haluihin, mutta myös yleisesti mielialaan todella ikävästi. Mulla oli just tuollaista suurta ärsytyksen tunnetta, joskus jopa ihan raivon tunteita, joille en osannut nimetä mitään syytä. Kaikki jäi kun lopetin pillerit, ja koskaan en enää uskalla kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Aksukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sama juttu!:

Mulla oli aivan samaa. Siis vaikuttivat haluihin, mutta myös yleisesti mielialaan todella ikävästi. Mulla oli just tuollaista suurta ärsytyksen tunnetta, joskus jopa ihan raivon tunteita, joille en osannut nimetä mitään syytä. Kaikki jäi kun lopetin pillerit, ja koskaan en enää uskalla kokeilla.

Joo huojentaa ajatella, että ei sitä sit okkaa ihan hulluksi tulossa vaan onki muu syy!! :)

Yhteistyössä