tajusin kaksplus lehden kautta että mun mies on alkoholisti,jutusta korkki kiinni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkon vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkon vaimo

Vieras
mä piillottelen miehen juomista joka ei rajotu pelkästään viikonloppuihin,saattaa olla jokapäivästä kuukaudesta toiseen.selviä jaksoja on vain jos mieheltä loppuu rahat.mies ei tunnista omaa alkoholismiaan.
nyt ei auta palstan kommentit "jätä se sika".
eiköhän ensin pidä yrittää auttaa ja sit miettii vasta eriteille menoa.
mietin tässä miten ottaa asia esille ensin hienovaraisesti,ja jutella hoitoonmenemisestä....

Mä ymmärrän sua!

Mun miehellä oli alkava alkoholiongelma, onneks tajuttiin hakea apua ajoissa. En edes huomannut koko ongelmaa. Joi aina viikonloppuisin ja jälkeenpäin selvisi että myös kotona tissutteli.
Kaikki ratkesi lopulta yhtenä yönä kun miehen kaveri soitti ja sanoi että mies riehuu tuolla. Menin sitten kaupungille katsomaan ja mies alkoi yhtäkkiä hajottaa lyhtypylväitä ja hajotti jopa 2 kaupan ikkunat. Uhkasi hakata mut. Soitin poliisit ja poliisit vei putkaan ja kehotti sopimaan liikeenomistajan kanssa maksupuolesta ettei tarvitse mennä oikeuteen. Saatiinkin sovittua ja maksettiin, kalliiksi tuli.

Sanoin miehelle seuraavana aamuna että nyt on 2 vaihtoehtoa, joko hakee apua, tai tulee avioero.
Mentiin sitten mielenterveystoimistoon, sieltä saatiin päivystysaika. Selvisi että miehellä oli vaikea masennus. Sai sairaslomaa ja masennuslääkkeet ja alkoholinkäyttö jäi kokonaan pois.

Lopeta ainakin se piilottelu. Sä mahdollistat sitä juomista sillä, että selittelet tai valehtelet sun miehen puolesta. Tai jätät kutsumatta ihmisiä kylään siks, ettei ne tajuais mitä tapahtuu. Eli ala elää ihan tavallista elämää, sekin pakottaa jossain vaiheessa miehes katsomaan peiliin. Äläkä suostu säästämään juomien takia tai kantamaan niitä kotiin. Mä olin itse liian kauan mahdollistaja häpeän takia. Muista, että se ei ole sun häpeä!

eikä tarvii ottaa esiin hienovaraisesti, läheiset ovat vain varjoja entisestä itsestään, sinulla on lupa olla vihainen! nyt älä ole enää liian hienovarainen, alkoholinkäyttö syö sinua ja annat sen olla niin. se on loppu nyt, täysin. et salli ylikävelyä ja jonkun sikailua.

No niin palstamammat, nyt valmiina hyökkäykseen eli

- jätä se sika!
- mistä te aina löydätte noita luusereita...(toisin kuin me muut)
- et sitten ajatellut millaisen ukon kanssa lapsia menit tekemään...
- oma vika ja valinta, turha täällä ruikuttaa
- katokin ettei mitään verorahoja käytetä sitten mihinkään turhiin hoitoihin, korkki vaan kiinni ja sillä siisti, kyllä pitäs onnistuu
- ja kohta on yks rikkinäinen perhe lisää jolle pitää syytää rahaa perhana

jne. jne.

[QUOTE="miuku";23994234]Lopeta ainakin se piilottelu. Sä mahdollistat sitä juomista sillä, että selittelet tai valehtelet sun miehen puolesta. Tai jätät kutsumatta ihmisiä kylään siks, ettei ne tajuais mitä tapahtuu. Eli ala elää ihan tavallista elämää, sekin pakottaa jossain vaiheessa miehes katsomaan peiliin. Äläkä suostu säästämään juomien takia tai kantamaan niitä kotiin. Mä olin itse liian kauan mahdollistaja häpeän takia. Muista, että se ei ole sun häpeä![/QUOTE]

no,ainakin juomien kantaminen kotiin loppui mun osalta kun tulin raskaaksi.miehelläkin sen verran älliä ettei se sovi kuvaan että paksuna kanniskelee alkoholia.ja olen huomannut että hän itsekkin piilottelee juomistaan ulkopuolisilta.yhen illan aikana ei voi mennä samaan kauppaan hakemaan juotavaa ettei vaan kukaan luule että olisi alkoholisti.hän ei vain tajua että on jo alkoholisti.sama tölkkien vieminen kauppaan,tekee maaseutukierroksen autolla ja tiputtelee kassi kerrallaan eri kauppoihin ettei vaan kukaan luule mitään.ja sit palkitaan ittensä hyvästä työstä parilla kaljalla.töitten jälkeen ostaa aina pari kaljaa,mitä se nyt haittaa...näin mäki olin ajatellut,ja sitten pitää käydä uudestään kaupassa sit tulee mukana jo sixpäkki....j.n.e
mun mies on todella lepposa ja hyväntuulinen juodessaan ja sammuu joka ilta.selvinä päivinä hän on todella kireä,vierotusoireita kenties? en vaan ymmärrä miten saan hänet itse ymmärtämään että on alko ongelma,vaikkakin "vain" tissuttelee hänen sanojen mukaan...

[QUOTE="vieras";23994300]No niin palstamammat, nyt valmiina hyökkäykseen eli

- jätä se sika!
- mistä te aina löydätte noita luusereita...(toisin kuin me muut)
- et sitten ajatellut millaisen ukon kanssa lapsia menit tekemään...
- oma vika ja valinta, turha täällä ruikuttaa
- katokin ettei mitään verorahoja käytetä sitten mihinkään turhiin hoitoihin, korkki vaan kiinni ja sillä siisti, kyllä pitäs onnistuu
- ja kohta on yks rikkinäinen perhe lisää jolle pitää syytää rahaa perhana

jne. jne.[/QUOTE]

hei,mut hienoo et sun täydellisessä elämässä ei ole tollasta kiva kun sulla on kristallipallo jolla olet katsonut millainen miehesi on läpi elämän. Joiden miehet saattaa alkaa juomaan vasta myöhemmässä elämänvaihees. Nimimerk. toinen tulossa ja mies alkoholisti

no,ainakin juomien kantaminen kotiin loppui mun osalta kun tulin raskaaksi.miehelläkin sen verran älliä ettei se sovi kuvaan että paksuna kanniskelee alkoholia.ja olen huomannut että hän itsekkin piilottelee juomistaan ulkopuolisilta.yhen illan aikana ei voi mennä samaan kauppaan hakemaan juotavaa ettei vaan kukaan luule että olisi alkoholisti.hän ei vain tajua että on jo alkoholisti.sama tölkkien vieminen kauppaan,tekee maaseutukierroksen autolla ja tiputtelee kassi kerrallaan eri kauppoihin ettei vaan kukaan luule mitään.ja sit palkitaan ittensä hyvästä työstä parilla kaljalla.töitten jälkeen ostaa aina pari kaljaa,mitä se nyt haittaa...näin mäki olin ajatellut,ja sitten pitää käydä uudestään kaupassa sit tulee mukana jo sixpäkki....j.n.e
mun mies on todella lepposa ja hyväntuulinen juodessaan ja sammuu joka ilta.selvinä päivinä hän on todella kireä,vierotusoireita kenties? en vaan ymmärrä miten saan hänet itse ymmärtämään että on alko ongelma,vaikkakin "vain" tissuttelee hänen sanojen mukaan...

mullakin mies ihana yleensä kun on tissutellut ja jos ei ole saanut vähään aikaan viinaa alkaa pinna todenteolla kiristymään ja häntä hermostuttaa. Nyt yrittänyt olla juomatta 2 vkoa. Ja toiv vähentää kun toinen lapsi on tulosssa.

hei,nyt on tilanne että meen kauppaan ruokaostoksille ja sit mies tuleekin jo kotiin,en tässä kerenny paljoa neuvoja ottamaan vastaan mutta palaan takas palstalle viimestään huomenna.ja oikeasti tarvitsen vertaistukea ja neuvoja,nyt mulla tuli rikkinäinen olo kun tajusin että olen alkon vaimo...

hei,mut hienoo et sun täydellisessä elämässä ei ole tollasta kiva kun sulla on kristallipallo jolla olet katsonut millainen miehesi on läpi elämän. Joiden miehet saattaa alkaa juomaan vasta myöhemmässä elämänvaihees. Nimimerk. toinen tulossa ja mies alkoholisti

Hei pliis, joko tämä sun viestisi oli harvinaisen älykästä huumoria tai sitten sun on hyvin vaikea erottaa sarkastista sävyä tekstistä.

sain puhuttuu miehelle eilen,toki hän oli päissään eilen.sain hänet kumminkin pohtimaan asioita,toivon mukaan.tänään meillä on saunailta ja se ei oo ikinä menny ilman kaljaa ja mies ite ehdotti ottavansa vain vichy vettä tänään.no,yks päivä kerrallaan...

[QUOTE="vieras";24000822]Onko aivan joka viikonloppuinen juominen jo alkoholismia/alkoholiongelmaa? Nimimerkillä oma tilanne.[/QUOTE]

riippuu kait siitä että onko se humalanhakuista ja onko lapsia talossa j.n.e,sammutko joka vkl?
no,meillä on kyse päivittäisestä tissuttelusta joka muuttuu iltaa myöden humalaksi ja sammumiseksi...

[QUOTE="vieras";24000822]Onko aivan joka viikonloppuinen juominen jo alkoholismia/alkoholiongelmaa? Nimimerkillä oma tilanne.[/QUOTE]

Se on ongelma,jos ei PYSTY olemaan ilman.

Talossa ei ole lapsia, asuvat isällään. Olen pitänyt mm. tipattomia tammikuita ja välillä jonkun muunkin tipattoman kuun. Mielestäni siis pystyn olemaan juomatta jos tahdon. Yleisesti viikonloppuisin en vain näe syytä olla juomatta. En sammu, mutta aika humalassa silti olen. Näin on ollut jo viitisen vuotta eli siitä asti kun mies lähti lasten kanssa. Juominen ei tietenkään silloin käy päinsä jos on lapsia talossa.

Yhteistyössä