Takaisin taitoluistelun pariin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emma"

Vieras
Esikoinen on nyt 9v ja aloitti taitoluistelun 5vuotiaana. Oli luistelukoulussa 3v ja sitten kerkesi olla yhden vuoden "harrastajana" jolloin harkkoihin meno oli pakkopullaa joten tämä kausi skipattiin suosiolla. Nyt olisi tarkoitus taas ensi kautena jatkaa. Mutta ettei joutuis luistelukouluun enää uudestaan kun taukoa pitänyt. Voi hyvinkin tän paikallisen seuran mielestä kaikki valunut hukkaan kun yhden tauon pitää jos joutuu luistelukouluun nyt vielä... Toivottavasti ei. Miten meinaatte, pääsekö takaisin entiseen ryhmäänsä kun yksi kausi välistä?

Hirveää, miksi pakotat lapsesi elämään omaa unelmaasi. Etkö saanut itse lapsena harrastaa mitään.. miltä sinun lapsestasi tuntuu... ajattele jos joutuisit itse tekemään jotain mitä et haluaisi... mikä teitä joitakin vanhempia vaivaa?? Minun poikani harrastaa vain jalkapalloa ja jääkiekkoa talvisin. Siinä on hyviä harrastuksia.

Miksi harrastajissa olo oli pakkopullaa?
Ehkä se sitten olisi kuitenkin oikea paikka tuo luistelukoulu
(jos teillä siis siinä koulussa ei ole ikärajaa) Ettei tulisi uudelleen taantumaa, eihän kaikista jääprinsessan aluista ole kilpailijoiksi mutta voivat vallan hyvin huvikseen luistella ja tehdä piruetteja

Olen taitoluistelun opettaja. Monet päätyvät pitämään vuoden tauon mutta olen tehnyt selväksi että jäävät "luokalleen". Opetan itse aina samaa ikäsarjaa (5-9v, luistelukoulu) ja aina kun palailevat tauolta tuplaavat kerran saman minkä suorittivat viimeksi eli siinä jää yleensä sen 2v jälkeen. Omat lapseni, jotka myös harrastavat taitoluistelua, eivät ole juuri siitä syystä saaneet jäädä tauolle. 10v on pyydellyt ensi kauden taukoa mutta olen sanonut että joo joudut tuplaamaan sitten ja jäät kokonaisuudessaan 2v jälkeen. 4v pyytelee jäädä tauolle mutta vain siksi että isosiskokin haluaa. Ensi kaudelle vielä mukaan nuo, sitten vaikka tauolle.

[QUOTE="juu";23612021]Miksi harrastajissa olo oli pakkopullaa?
Ehkä se sitten olisi kuitenkin oikea paikka tuo luistelukoulu
(jos teillä siis siinä koulussa ei ole ikärajaa) Ettei tulisi uudelleen taantumaa, eihän kaikista jääprinsessan aluista ole kilpailijoiksi mutta voivat vallan hyvin huvikseen luistella ja tehdä piruetteja[/QUOTE]

Ei ei!!! Lapsesta siis oli niin iso hyppy luistelukoulusta harrastajaksi että katsoi aina minua anoen ja sanoin lopulta etttä pidetään ensi kausi taukoa. Neiti itse haluaa takaisin harrastajiin. Tuolla on siis luistelukoulu, harrastajat ja kilpailijat. Harrastajat on niitä jotka luistelee huvikseen mutteivat tähtää kilpailutasolle.

Ei ei!!! Lapsesta siis oli niin iso hyppy luistelukoulusta harrastajaksi että katsoi aina minua anoen ja sanoin lopulta etttä pidetään ensi kausi taukoa. Neiti itse haluaa takaisin harrastajiin. Tuolla on siis luistelukoulu, harrastajat ja kilpailijat. Harrastajat on niitä jotka luistelee huvikseen mutteivat tähtää kilpailutasolle.

Näin se meidänkin seuralla menee ;)
Omani oli luitelukoulussa vuoden ja nyt opettajien pyynnöstä siirrämme lapsen harrastajiin 3 kertaa viikossa ja sitten katsotaan onko liian vähän ja iian helppoa vielä ja taas tasonousua ylöspäin.
Mietin vain että jos ei viihtynyt viimeksikään harrastajissa niin kai siellä voi käydä harvemminkin? Ja jos ei voi niin olisiko sen takia sitten se luistelukoulu oikea paikka.
(juu en ole vielä perehtynyt noihin meidän seuralta tulleisiin lappuihn niin tarkkaan)

Yhteistyössä