Takasta ja tiskarista kysymys **tulkaa nyt tekemään meidän kanssa taloa** :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Otetaan eka lyhyempi kysymys: ostaisitko uuteen taloosi 1,5 vuotta vanhan tiskipesukoneen, Whirlpool- merkkisen. Maksais 150? ja on kuulemma uutta vastaava?

Entä minkälaista takkaa suosittelisit? Se tulee meille kulmaan, olohuoneen ja keittiön väliin. En tykkää vuolukivitakoista. Pitäis olla varaava ja lämmittää 110 neliötä. Niin ja silleen että siinä yllä on leivinuuni. Ei omalla pesällä, vaan niin että tulipesä lämmittää myös leivinuunin.

Onko joku tietty takkamerkki parempi kuin toinen ja mitä mun pitäis huomioida takkaa valitessani? Löysin yhden valtavan ihanan Kermasaven takan ja tekis mieli päätyä siihen.

Entä missä hinnoissa takat yleensä on? Tuo maksoi muistaakseni vähän reilu 5000? asennettuna. Onko se kallis vai halpa?

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
No meillä tulikiven vuolukivinen ja oli joku megatarjous ja maskoi muisteekseni asennettuna 4500e plus hormit sun muut. Että ihan normaali hintainen.
Linkitä? Kermansavella on ihania takkoja muutenkin.

Se on tämä, mutta haluaisin niin että edessä olis tummanruskeaa laattaa ja sivuilla valkoista. Tuossa saa itse valita miten laatat laitetaan jne.

http://www.tulikivi.com/www/tltuoteU.nsf/20KS/SUSANNA?OpenDocument&id=20KS&id2=TA2

Vaikka meillä tiskikone (whirlpool) on toiminut moitteettomasti jo 7 vuotta niin silti sanoisin, että ostakaa uus tiskikone :)

Miksi ette palkkaa muuraria takantekoon? Meillä makso takka/leivinuuni n. 2500 euroa (en muista ihan tarkalleen) palkkoineen/tarvikkeineen, on kohtuukokoinen takka jossa leivinuuni yläosassa. Halvemmalla varmasti pääsette kuin ostamalla valmistakan?

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
En luottaisi kuulema-hintoihin, eli uuden ostaisin.

Näin sanoo meidän isäntäkin. Mä vaan taas tyypilliseen tapaani mietin miten paljon halvemmaksi tuo tulis :D

Mutta jos koko rakennusbudjettia ajattelet, niin se on rikka rokassa tuo tiskikoneen hinnassa syntynyt säästö. Säästää kyllä kannattaa toki, mutta järkevissä paikoissa :)

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mä en ostais Whirlpoolia edes uutena. Niitä ei saa korjattua jos hajoo tai jos saakin niin niihin täytyy vaihtaa julmetun paljon osia.

No meillä on hajonnu tuosta koneesta ainoastaan se luukku johon tiskiaine laitetaan (se ei siis auennu) niin eipä tuon korjaus maksanu mitään, meni takuuseen kun koneessa oli 5 vuoden takuu. Se on meillä ollu nyt ainaki 7 vuotta ja toimii moitteettomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mä en ostais Whirlpoolia edes uutena. Niitä ei saa korjattua jos hajoo tai jos saakin niin niihin täytyy vaihtaa julmetun paljon osia.

No meillä on hajonnu tuosta koneesta ainoastaan se luukku johon tiskiaine laitetaan (se ei siis auennu) niin eipä tuon korjaus maksanu mitään, meni takuuseen kun koneessa oli 5 vuoden takuu. Se on meillä ollu nyt ainaki 7 vuotta ja toimii moitteettomasti.

Mun isä taas korjaa kodinkoneita työkseen ja kerto että niissä on tosi paljon ohjelmakorttivikoja, menee nekin toki takuuseen, mutta kyllä ottais päähän odotella varaosia viikkokausia. Ja muuten ne Whirlpoolien sisukalut on sillain koteloitu, ettei niihin oikeesti tehdä mitään pikkurempoja kun ne hajoo

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Otetaan eka lyhyempi kysymys: ostaisitko uuteen taloosi 1,5 vuotta vanhan tiskipesukoneen, Whirlpool- merkkisen. Maksais 150? ja on kuulemma uutta vastaava?

Entä minkälaista takkaa suosittelisit? Se tulee meille kulmaan, olohuoneen ja keittiön väliin. En tykkää vuolukivitakoista. Pitäis olla varaava ja lämmittää 110 neliötä. Niin ja silleen että siinä yllä on leivinuuni. Ei omalla pesällä, vaan niin että tulipesä lämmittää myös leivinuunin.

Onko joku tietty takkamerkki parempi kuin toinen ja mitä mun pitäis huomioida takkaa valitessani? Löysin yhden valtavan ihanan Kermasaven takan ja tekis mieli päätyä siihen.

Entä missä hinnoissa takat yleensä on? Tuo maksoi muistaakseni vähän reilu 5000? asennettuna. Onko se kallis vai halpa?

150 e. kuullostaa minusta aika kalliille kun on kysymyksessä käytetty kone. Miten vakuutukset? Jostain luin että vakuutusyhtiö olisi vaatinut että tiskikoneen olisi asentanut joku tyyliin "myyjän valtuuttama asentaja/putkimies" tms. eli toisin sanoen vakuutusyhtiö oli vesivahingon tullessa luikerrellut tai ainakin yrittänyt tuolla perusteella maksettavista korvauksista. (asian vierestä juu :))

Tiilistä muurarilla teetetty takka voi tulla maksamaan yhtä paljon kuin tuo valmistakkakin. Riippuu muurarista. Ja joskus saa maksaa tyhjästä. (nim. merk. katkera joka arvioi että olisi tehnyt itse paljon siistimpää jälkeä kuin muurari. ) Eli itse saattaisin ottaa seuraavaksi valmistakan tai sitten muurata itse =)

Yhteistyössä