TAKKA ASIAA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninnananna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninnananna

Tunnettu jäsen
14.03.2008
1 825
252
83
Kertokaapas millaisia takkioja teillä on? Uuteen kotiin pitäsii valita takka, mutta ei vielä iedetä millainen. Kaakeloiduista ja tiilipintaisista. Tuleeko tuo etuosa helposti mustaksi jos savuttaa? Minkä värisiä teillä on? Vuolukiveä meille ei tule se on varma. Onko jollain leivinuuni samassa?

Alkuperäinen kirjoittaja haicu harmaana:
meillä sellainen valkoinen kaakelitakka ja ei ole vielä kahden vuoden aikana mustunut ollenkaan :) suosittelen kyllä

Muistatko minkä firman? Onko varaava?

Alkuperäinen kirjoittaja miks ei:
Mikäs siinä vuolukivessä mättää?

Kumpikaan ei tykätä sen ulkonäöstä.....en tiedä miksi.

Me kanssa just päästiin muuttamaan uuteen taloon :)! Takkaa tosiaan mietittiin pitkään, meille oli tärkeä pointti että se on kunnolla varaava. Muurari muurasi paikan päällä meille takan, mikä edestäpäin näyttää valkoiselta rapatulta seinältä ja siihen valittiin suurin lasiluukku mustilla pokilla mikä markkinoilta löytyi. Vaikka itse sanonkin niin on aikas makee :)!

Alkuperäinen kirjoittaja Miima:
Me kanssa just päästiin muuttamaan uuteen taloon :)! Takkaa tosiaan mietittiin pitkään, meille oli tärkeä pointti että se on kunnolla varaava. Muurari muurasi paikan päällä meille takan, mikä edestäpäin näyttää valkoiselta rapatulta seinältä ja siihen valittiin suurin lasiluukku mustilla pokilla mikä markkinoilta löytyi. Vaikka itse sanonkin niin on aikas makee :)!

Kuulostaa hienolle:) Onnea muuten uuteen kotiin:) Meillä vasta perustuksia tehdään mutta josko juhannukseksi päästäisiin uuteen kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ninnananna:

Kuulostaa hienolle:) Onnea muuten uuteen kotiin:) Meillä vasta perustuksia tehdään mutta josko juhannukseksi päästäisiin uuteen kotiin.

Kyllä te jussiksi pääsette :)! Me tehtiin perustukset niin että ne oli valmiit 25. 1. 2009 kun talo tuli ja juhannuksen alla muutettiin sisään. terassit ja pihat oli kyl laittamati mut muuten täysin valmis. On se niin ihanaa :)!!!

No mä ihan ehdotto,masti kannataisin lasiluukullista leivinuunia. Muurautettiin semmonen kesällä keittiöön ja hieno ja äytännöllinen on. Miksei semmosta vois matalamallekin muurauttaa olkkariin jos on tarvetta takkatulen loimussa tunnelmoida ;) . Meillä on olkkarissa vitivalkoinen kakluuni ja tottakai se seinä siitä luukun yläpuolelta nokeentuu. Sen ainakin saa helposti puhtaaks kun kostutta sanomalehtee, tökkää sen tuhkaan ja pyyhkii sillä. Irrottaa hyvin noen ja sit vaan rätillä pyyhkäsee pois. Tosta keittiöstä ei viel tietää miten toimii tuo puhdistus kikka kun on kipsivellillä päällystetty tiili, se kun on kuitenkin vesiliokonen, eikä oo viel tummunu.

...mä muuten en oo koskaan tajunnu mitä järkeä on edes tehdä varaamatonta takkaa. Ottaa siitä sit kaiken hyödyn irti vaan kun kerran sellasen laittaa

Alkuperäinen kirjoittaja pur:
No mä ihan ehdotto,masti kannataisin lasiluukullista leivinuunia. Muurautettiin semmonen kesällä keittiöön ja hieno ja äytännöllinen on. Miksei semmosta vois matalamallekin muurauttaa olkkariin jos on tarvetta takkatulen loimussa tunnelmoida ;) . Meillä on olkkarissa vitivalkoinen kakluuni ja tottakai se seinä siitä luukun yläpuolelta nokeentuu. Sen ainakin saa helposti puhtaaks kun kostutta sanomalehtee, tökkää sen tuhkaan ja pyyhkii sillä. Irrottaa hyvin noen ja sit vaan rätillä pyyhkäsee pois. Tosta keittiöstä ei viel tietää miten toimii tuo puhdistus kikka kun on kipsivellillä päällystetty tiili, se kun on kuitenkin vesiliokonen, eikä oo viel tummunu.

...mä muuten en oo koskaan tajunnu mitä järkeä on edes tehdä varaamatonta takkaa. Ottaa siitä sit kaiken hyödyn irti vaan kun kerran sellasen laittaa

No näin on, veit jalat suustani, Varaava sen olla pitää.

niin ja vielä tuli mieleen vinkkinä jos nyt päätettä leivinuunin siitä takasta laitta, niin meille muurari älys tehä niin et kekäleet työnnetään perällä olevasta aukosta arinaan. Paljon turvallisempaa. Ja sitten se twki siihen sellasen lisä räppänän, että siihen uuniin saa erilaisen ilamnkierron, niinkun talvi ja kesäasetuksen. Et vaik uunia käyttää kesälläkki ni se ei samallalailla varaa. oli fiksu tyyppi se meidän Sweitsiläinen perinnemuurari

Alkuperäinen kirjoittaja ninnananna:

Kyllä te jussiksi pääsette :)! Me tehtiin perustukset niin että ne oli valmiit 25. 1. 2009 kun talo tuli ja juhannuksen alla muutettiin sisään. terassit ja pihat oli kyl laittamati mut muuten täysin valmis. On se niin ihanaa :)!!!

No jos tekin niin kyllä mekin muutetaan ajoissa sitten :laugh: Meillä osaava ja taitava rakennusporukka tekemässä pohjia. KAstellin talopaketti tulee marraskuun alussa. Ulkoa valmis, sisältä halli ja lämpö pysyy sisällä.

Yhteistyössä