Takuuvuokra ja sossun apu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi että ku joku jaksaa taas valittaa, ei tässä olla pyritty mihinkään sossuneläteiksi, (tai miksipä ei että voi just sun kaltaisia ihmisiä ärsyttää) mutta itse olen ollut yksinhuoltaja ja halunnut olla kotona muksun kanssa niin siinä tapauksessa on sossun apua tarvinnut elämiseen, mies taas on opiskelija joten myös ollut vähätuloinen..

Miks opiskelija saa toimeentulotukea?! Ai että mua ottaa aivoon aina nää sossupummikeskustelut tällä. Jos te sossun elätit käyttäisitte yhtä paljon eforttia töiden tekemiseen kun noiden etuuksien miettimiseen niin ei tarvis meidän töissäkäyvien elättää teitä.

Ja olen HALUNNUT olla muksun kanssa kotona. Joo, kyllä mäkin haluan vaikka mitä, mutta töissä on käytävä.

Tää Suomi on niin mätä maa kun täällä ei tarvi tehdä mitään ja silti saa kaikki edut.

Voi kuule kyllä minäkin kotona haluaisin olla ja ihan ilman muksuakin, mutta aikuisten oikeesti kun tässä elämässä aikuisilla on tapana itsensä elättää,muuten tämä yhteiskunta ei pyöri! Joten ei ole ollut vaihtoehtoja! :)

Eikös sen yleensä saa maksusitoumuksena. Vuokranantajalle toimitetaan sossulta päätös, että jos poismuutettaessa on korvattavaa, sossu katsoo muuttajien sen hetkiset tulot ja jos ne yhä vain ovat sellaiset ettei ole varaa maksaa takuuvuokraa/korvauksia aiheutetuista ongelmista asunnossa, sossu maksaa ne.

hah hah.. miks töissä on niin pakko käydä jos haluu olla kotona muksun kanssa ja tuloja ei ole muita, ai että äkkiä kaikki ihmiset koneistoon mukaan pyörimään, töitä töitä töitä niin kauan että kuolee eikä lapsista tai muusta saa nauttia ollenkaan, ai että olen paha ihminen kun haluan olla kotiäiti, ei ku raatamaan heti töihin ja opiskellakaan ei saa vaan suoraan vaan töihin töihin töihin..mätä maa sen takia että köyhiä autetaan, ennemminkin aika etuoikeis ja hyvä maa. säälittävää tekstiä sulta, hyvät naurut ainakin saa kun lukee teidän juttuja

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Eikös sen yleensä saa maksusitoumuksena. Vuokranantajalle toimitetaan sossulta päätös, että jos poismuutettaessa on korvattavaa, sossu katsoo muuttajien sen hetkiset tulot ja jos ne yhä vain ovat sellaiset ettei ole varaa maksaa takuuvuokraa/korvauksia aiheutetuista ongelmista asunnossa, sossu maksaa ne.

Siis ei ole todellista!!Onko oikeasti näin? Eli saa kämpänkin rikkoa ja jättää siivoamatta ja muut maksaa.

Mä ihan oikeesti haluan lopettaa verojen maksun jos ne rahat menee tollaseen.

Kyllä minäkin aikanaan menen töihin ja elätän itseni ja perheeni enkä kitise yhtään siitä että veroistani osa menee köyhien auttamiseen, hyvä niin, että voi auttaa, annan vielä palkastani hyväntekeväisyyteen ja jaan vielä ilmaiseksi lasten vanhat vaatteet näille ns. sossupummeille. veroa maksetaan oli köyhiä tai ei, turha siitä on nurista.

No meille ainakin vuokralainen on tuonut sossulta semmosen sitoomuslapun että korvaavat sitten jos jotain korvattavaa on kun vuokralainen muuttaa pois.
Näin ollu jo pari kertaa.
En tiedä onko erilaisia käytäntöjä eri paikkakunnilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä sossu elättää?:

Siis ei ole todellista!!Onko oikeasti näin? Eli saa kämpänkin rikkoa ja jättää siivoamatta ja muut maksaa.

Tuota, ei saa. Yleensähän asunnossa asutaan pitempään, toivottavasti... Sinä aikana voi opiskelija valmistua, päästä töihin ym... Erikseen on sitten tietenki ne todelliset hyypiöt jotka vain juopottelee ja rellestää.

jep: ei tämä olekaan itse aiheutettua köyhyyttä, mutta kun lapsen saa alle 20-vuotiaana niin siinä on vasta ehtinyt valmistua niin eipä tuota varallisuuttakaan löydy. onko sitten niin että kun ei ole tuota rahaa niin kotiäiteys on jotenkin kiellettyä ja jos on rikas ja vaikka mies maksaa niin sitten saa olla kotona lasten kanssa? heti kun mainitsee sanan sossu niin kyllä huutoa tulee ilman syytäkin.. menkää huutamaan vaikka ojassa istuvalle juopolle jos mieli tekee avautua

Kuulkaas valittajat, kyllähän se ottaa päähän jos on ihmisiä jotka vaan huvikseen elelee sossun rahoilla (mustalaiset esim) mutta on se vaan pirun iso raha laittaa jos joutuu maksaan takuuvuokran+perus vuokran ja mahdollisesti jos huonosti käy niin vielä edelliseenkin asuntoon vuokraa.Ei kovin monella sellasia rahoja ole! Ja olkaa onnellisia että suomessa saa kaikenlaisia tukia,ikinä ei tiedä mitä itselle tai vaikka omille lapsille tapahtuu ja sillon voi haluamattaa joutua sossun taikka kelan varaan. Ei sentään tarvitse kaudulla asua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä sossu elättää?:

Sossu myöntää maksusitoomuksen takuuvuokraan (jos vuokra vakuus on 1kk vuokra...ainakin täällä näin)
Mulla oli kans yhteen asuntoo toi sossun myöntämä sitoomus vuokravakuuteen, mutta sanovat että jos he joutuvat korvaamaan jotain ni seuraavaan asuntoon sitä ei ihan helpolla myönnetä.

Tämä taas sai minut ihmettelemään että jos sosiaali joutuu korvaamaan ko. tilanteessa jonkun rellestyksiä ja rellestäjä hakisi sitten seuraavaan asuuntookin sosiaalilta takuuvuokraan maksu sitoomusta ja sitä ei myönnettäisi niin joutuuko se ihminen sitten kadulle...?

eräs "mustalainen" ja ihan kuule omilla rahoilla eletään ja jopa töitä tehden!!!! Älä Suzyco yleistä!!! Olisko käynyt niin että olet itse joutunut sossusta apua hakemaan? Ja toisekseen olen sitä mieltä että jos muuttaa ja joutuu maksamaan vanhaan ja uuteen paikkaan vuokraa sekä tietysti vuokratakuutkin niin eiköhän sen voi säästää ja muuttaa sitten vasta kun siihen on varaa!!! Ymmärrän työttömyyden, sairauden tai asunnon palon takia yhtäkkiset muuttamiset, mutta en sitä että muutetan vaan hetken mielijohteesta ja kyllä sossu maksaa!!!!!

voi voi teitä työssä käyviä ihmisiä, jos kerran töihin on niin helppo päästä ja rahaa onku roskaa ja roskaa onku paskaa ja paska ei lopu koskaa ni te työssä käyvät voitte sit sossun puolesta maksaa takuuvuokrat, VAI?? tai hommata nää ihmiset töihin, mäkin olen ollut kohta 10kk työtön ja aktiivisesti etsiny työpaikkaa mut eipä näytä mihkää pääsevän ja tuskin oon täl pallol ainoo, onni potkassu teitä ketkä ootte saanu pitää työpaikan "LAMA AIKANA". mut eipä se työnteko pakollista oo mutta suotavaa, jos teitä noin vituttaa maksaa veroja "muitten elättämiseen" nii alkaakaa ihmeessä työttömiks ni loppuu toi uliseminen siel...

Yhteistyössä