Takuuvuokrasta, kuka tietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuka tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuka tietää

Vieras
Kun on vuokria perintätoimistossa (ei moraalisaarnaa, en viitsi koko tilannetta juurta jaksain selittää, kiitos), niin meneekö se ammoin maksettu takuu sinne vai tuleeko se takaisin vuokralaiselle joka itse sillä maksaa niitä sit pois?

No sitä vartenhan se takuuvuokra on aikanaa maksettu että jos vuokralainen jättää vuokrat maksamatta niin vuokranantaja saa edes osan takaisin.
Eihän siinä nyt ole mitään järkeä että niitä annettaisiin vuokralaiselle,joka jättänyt vuokrat alunperinkin hoitamatta,takaisin.

Ok, mihin se sitten menee?
Koska se lasku ei ole enää maksettavissa vuokranantajalle vaan perintätoimisto hoitaa nyt asiaa?
Maksaako se vuokranantaja sen summan sille perintätoimistolle?

se menee sil vuokran antajalle joka ilmottaa si perintään et paljonko on saanu lyhennettyy velkaas sil takuu vuokralla. hyvä säkä käy kuittaantuu kaikki...riippuu takuuvuokran summasta ja rästeistäs ?!?! näin mä oon ymmärtäny

Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
siis tuota...onko sulla kämppä jo sanottu irti?vai asutko vielä ja maksat perintätoimiston laskua

No siis tuota... Enkös sanonut aloituksessa etten viitsisi koko juttua selittää? ;)

Kiitos vastauksista, näin ajattelinkin että menee!

Jos asuu yhä asunnossa niin minä en vuokranantajana käyttäisi sitä takuuta tähän. Varaisin sen kun muutat pois: sotkut,rikkimenneet tavarat ja puuttuvat maksut...

Yhteistyössä