Tällä palstalla saa kyllä niin pahan mielen ettei ole tosikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos ja näkemiin.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos ja näkemiin.

Vieras
Miten ihmiset jaksaakin olla noin ilkeitä ja kateellisia ja katkeria.
Haukutaan ne, jotka saa jotain avustuksia näin joulun alla. Haukutaan ne köyhät, joilla on kone ja netti. Haukutaan ne äidit, joiden lasten isä ei tapaa lapsiaan. Haukutaan yht, kun ne saa niin paljon avustuksia. Haukutaan lihavat. Haukkukaan nyt vielä nekin köyhät, joilla on auto olosuhteiden pakosta.

Mä olen lihava yh-äiti, joka sai MLL:n lahjakortin (hakematta), jolla on auto, kone, netti ja jonka lasten isää ei vois vähempää kiinnostaa omat lapsensa.
Mulla on aivan tarpeeksi murheita omastakin takaa, te ette voi edes ymmärtää miten paha voi olo olla kun kaikki kaatuu niskaan, ei ole rahaa, ei omaa aikaa, ei mitään.

Ja sitten te, joilla on kaikki hyvin, on ehjä perhe, talous kunnossa, joulusta ei huolta, lapset terveitä jne kehtaatte vielä kaiken lisäksi haukkua ne, joilla on muutenkin asiat paljon huonommin kuin teillä ikinä.

Mulla ei olis ollut varaa järjestää lapsille joulua tänä vuonna ilman sitä lahjakorttia. Ja senkin saamisen ilon te saitte tällä palstalla vietyä haukkumalla ihmiset, jotka jotain avustusta ovat saaneet.

Tässä näkee suomalaisen yhteiskunnan lähimmäisen rakkauden ja toisesta välittämisen mentaliteetin. Jos en minä, niin et kyllä sinäkään..

Hyvää joulua vain teille.

Mä olen kans lihava äiti, jolla kone, netti, auto, oma asunto, mies töissä jne mutta saatiin kortti. Minua harmittaa se, että ihmiset miettii vain tuota rahapuolta, mutta ei pysähdytä miettimään ollenkaan sitä että mitä siellä takana voi olla jos vaikka neuvola suosittelee saajaksi!

Näinhän se valitettavasti menee! Aina on jollain jotain hampaankolossa hiertämässä! Vaikka kaikki ois hyvin, niin mikään ei oo hyvin!

Hyvää joulua myös sulle ja lapsille! Ja rauhallista ja parempaa uutta vuotta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo sori vaan mut mussa ei nää nyyhkytarinat herätä sääliä yhtään. jokainen voi vaikuttaa omaan elämäänsä.

Lihavuuteen, lapsen isän valintaan ja työllistymiseen (esim. on valmis muuttamaan paikkakunnalta työn perään elättääkseen lapsensa) voi vaikuttaa. Lasten sairauteen ja yllättäviin vastoinkäymisiin ei. Jos vääristä valinnoista huolimatta saisi aina vaan taloudellista ja sosiaalista tukea niin kuka ikinä tässä maailmassa kehtaisi ponnistella työnteon, terveellisen elämäntavan tai pysyvän parisuhteen eteen?? Nyt kun lama tulee ja työttömyys lisääntyy myös niiden keskuudessa, jotka ovat tehneet kaiken vaadittavan (eli koulutuksen ja muuttamisen työnperässä perhesuunnittelusta puhumattakaan) työelämään päästäkseen, niin toivottavasti tulee enemmän ääntä siltäkin kannalta..

Sä nyt vaan takerruit noihin mitä koskee sua. Haukutaanhan täällä muitakin, itseasiassa sellaista ei taida ollakaan mitä ei haukuttaisi. Laihat haukutaan, hyvätuloset haukutaan, jos yrittää vielä pelastaa perheen ja parisuhteen haukutaan, haukutaan jos olet onnellinen miehesi kanssa, haukutaan jos menet töihin, haukutaan jos jäät kotiin, haukutaan jos on vain 1 lapsi, haukutaan jos niitä on enemmän... lista on siis loputon.

Kaikkihan me ollaan täällä haukuttuja, ihan kaikki. Turha siitä on ottaa itseensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
joo sori vaan mut mussa ei nää nyyhkytarinat herätä sääliä yhtään. jokainen voi vaikuttaa omaan elämäänsä.

mistä näitä puupäitä sikiää :headwall:

ap, hyvää joulua teillekkin :hug:

ai on puupää jos ei usko jokaista narinaa?

Täällä on kyllä kieltämättä nyt joulun alla ollut todella loukkaavia kommentteja liittyen noihin esim Hyvä joulumieli-ketjuihin.
MUTTA saanko muistuttaa siitä, että jos kirjoitat nettiin yleiselle palstalle ahdingostasi, sinun on oltava valmis myös siihen negatiiviseen palautteeseen. Tokihan loukkaavia kirjoituksia on ikävä lukea ja suorat loukkaukset pyrimme moderoimaan mahdollisuuksien mukaan.

Sama juttu. Itsepä ovat valintansa tehneet. Ihmetyttää lähinnä, kuinka huonot ja väärät valinnat kasautuvat aina samoille ihmisille. Elämä on yhtä huonojen valintojen ketjua. Sitten valitetaan kun on nii-in paha mieli. Voi voi, omia valintoja.

Eiköhän jokaisen palstalaisen elämässä ole se pimeä puoli.Ei kaikkea tarvi kertoa.Ja kaikkea voi myös liioitella ja jopa keksiä.Luultavasti näm toisten haukkujat ovat itse samanlaisia kuin muutkin.Ja omaa huonoa itsetuntoa tai pettäjämiestä koetetaan verhota siihen,että uskotellaan täällä kaikkea suurta ja ihmeellistä.
Ihmisiä me kaikki ollaan.Joten hyvää joulumieltä kaikille :)

:heart: no mutta hyvää joulun odotusta nyt kuitenkin :wave: aina täältä paskaa niskaan saa, teki niin tai näin. kaikkia ei voi mitenkään miellyttää. mä lähden nyt tienaamaan vähän ylimääräistä siivouksella :wave:

Ihan hyvä että avuntarvitsijat saavat apunsa ja hyvän mielen edes jouluna. Näitä kritisoivia kommentteja ymmärrän kyllä sinänsä, että kun samat ihmiset ovat "suossa" vuodesta toiseen, eivätkä saa millään mitään muutosta elämäänsä. Suomessa kuitenkin on ihan jokaisella mahdollisuus esim. kouluttautua vaikka kuinka korkealle kun vaan motivaatiota piisaa, ja siten vaikuttaa oman elämänsä kulkuun. Jokaiselle voi yllättävä kriisi sattua, läheisen kuolema, sairastuminen, työpaikan menetys jne., mutta kun on paljon niitäkin, jotka ihan itse sähläävät ja aiheuttavat itselleen ongelmia vuodesta toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:

Lihavuuteen, lapsen isän valintaan ja työllistymiseen (esim. on valmis muuttamaan paikkakunnalta työn perään elättääkseen lapsensa) voi vaikuttaa. Lasten sairauteen ja yllättäviin vastoinkäymisiin ei. Jos vääristä valinnoista huolimatta saisi aina vaan taloudellista ja sosiaalista tukea niin kuka ikinä tässä maailmassa kehtaisi ponnistella työnteon, terveellisen elämäntavan tai pysyvän parisuhteen eteen?? Nyt kun lama tulee ja työttömyys lisääntyy myös niiden keskuudessa, jotka ovat tehneet kaiken vaadittavan (eli koulutuksen ja muuttamisen työnperässä perhesuunnittelusta puhumattakaan) työelämään päästäkseen, niin toivottavasti tulee enemmän ääntä siltäkin kannalta..

Tiedätkö mitä?
Vaikka ois minkälainen ihminen, niin tekee silti virheitä. Sellaista ei olekaan, joka aina, läpi koko elämän, tekisi vain oikeita valintoja ja ratkaisuja. Ei kukaan voi ennustaa, millaiset vaikutukset tekemillään ratkaisuilla on. Arvella voi, ja olettaa, mutta silti ei ole mitään takeita siitä, että asiat päättyvät kuten olettaa. Jälkiviisaus on asia erikseen, ja siinä meistä jokainen on mestari.

Luuletko että esim. minä tieten tahtoen etsin itselleni kumppanin, joka osoittautui lopulta ihmishirviöksi? Mies todellakin muuttui vasta siinä vaiheessa, kun odotin ensimmäistä lastamme. Sitä ennen ei ollut pienintäkään merkkiä siitä, millaiseksi toinen lopulta osoittautuu. Sinä et tätä usko, eikä sitä usko kukaan muukaan joka ei hänen kaltaistensa kanssa ole joutunut koskaan tekemisiin. Mies itse halusi lapsen, enemmän kuin mitään muuta. Kuka olisi osannut kuvitella, että sellainen mies lopulta kääntää selkänsä lapselleen?

Ihan vain tiedoksesi, että vaikka olenkin yhteiskunnan mittapuun mukaan köyhä, en ole hakenut mitään avustuksia (toimeentulotukea tms). Yksinhuoltajien huimilla tuilla elän kuukaudesta toiseen (=lapsilisän yh-korotus). Lisäksi lapsilisät, minimielarit kunnalta, opintotuki -verot ja asumistuki. Siinä ne. Virheen kai teen siinäkin, että edes nostan noita, mutta pakko mun on lapseni jotenkin elättää. Vaikka huostaanotto olisi kai paras ratkaisu kuten eilen yhdessä ketjussakin eräs musta totesi.

Minä en kadehdi teiltä parempiosaisilta yhtään mitään. Minä en edes valita elämästäni täällä, koetan tulla toimeen tällä mitä on ja parhaani mukaan tehdä kaiken sen, jolla takaan lapsilleni parhaan mahdollisen elämän. Tosi asia on vain se, että kaikki eivät ole syntyneet onnen tähtien alla ja jollekin kasaantuu kerta toisensa jälkeen paskaa niskaan, teki sitten mitä tahansa.

No mä olen vähän samoilla linjoilla eli mun mielestä joulun saa järjestettyä vaikka rahaa olisi alle 20?. Eihän joulun tarvi olla sellainen et paketteja on tuhansia, suurin ja komein kuusi, ruokaa niin paljon et suurin osaa päätyy uuden vuoden jälkeen roskiin.

Kauppojen alekoreista saa muutamalla eurolla jonkun lahjan. Tärkeintä on MUISTAA lasta jollain, eikä sillä että onko se nyt uusin pleikkari. Jos lapsi on tottunut siihen et rahaa ei ole eikä leluja saa joka päivä, on lapsi varmasti tosi iloinen pienestä muovisesta parin euron autostakin. Ruokaa ei tarvi olla joka lajia. Saarioisten joku laatikkoruoka ja paketti pipareita, maksaa yhteensä ehkä 4?. Koristeita ei tarvi ostaa valmiina vaan Tiimarista ostaa punaista pahvia ja askartelee itse tonttuja ikkunoihin, hintaa tulee alle 3?. Sadan tuikkukynttilän pussi maksaa alle 5?, niilläkin saa jo mukavasti tunnelmaa. Radiosta tulee joulumusiikkia, sitä vaan soimaan. Sitten vietetään aikaa yhdessä ja nautitaan! Sitä se Joulu on!

Enkä mä usko, ettei joku saa säästöön 15-20? jos tietää jo vaikka kesäkuussa et joulu on tulossa ja rahaa ei ole.

hmm, mie olen itse yh, asun asunnossa jossa olosuheisiin nähden suuret kustannukset, maksan kaiken itse, palkkani on perus/huono, joudun maksamaan auton ja tarhamaksut.. no mulla on vara järjestää joulu, ostaa lahjoja, jopa muille ja mieluusti sen teen mutta kyllä riippuen tilanteesta niin omaan mielipiteitä ja ne ei ole aina niin positivisia.. siis jos hakee ruoka-avustusta ja sitten täällä kehtaa valittaa siitä mitä saa niin... jos saa lahjoja palstalaisilta, järjestöiltä, seurakunnalta ja niistä kehtaa marista kun ei ollutkan superkalliita etc.
jos tilanne on sellainen ettei OIKEASTI tarvitsisi sitä avustusta ja täällä myös sen kertoo niin silloin en yhtään ihmettele että saa negaivista kommenttia...
vaikka se ei ole multa pois että joku saa jotain, niin se on niiltä pois jotka jäävät ilman... siis jos on tilanne missä perheen lapset saavat paljon lahjoja sukulaisilta etc ja sitten sellasiia jotka saavat vain yhdet paketit joulupuu keräyksestä tai muusta, niin kyllä mä näkisin että jälkimmäisessä tilanteessa olisi oikeutettu toisiin paketeihin ennemmin kuin ensimmäinen perhe niihin yksiin.. siis oikeasti...
eikä pidä ottaa kaikkea niin kovasti itsensä, varsinkaan jos ei ole saanut suoraan henk koht noita kommentteja osakseen.. kun kommentit kuitenkin riippuvat siitä aloittajan kertomuksesta.. eli tilanteet ovat erilaisia, eikä näin ollen kannata niitä ttaa yleistyksinä niitä mielipiteitä...

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Täällä on kyllä kieltämättä nyt joulun alla ollut todella loukkaavia kommentteja liittyen noihin esim Hyvä joulumieli-ketjuihin.
MUTTA saanko muistuttaa siitä, että jos kirjoitat nettiin yleiselle palstalle ahdingostasi, sinun on oltava valmis myös siihen negatiiviseen palautteeseen. Tokihan loukkaavia kirjoituksia on ikävä lukea ja suorat loukkaukset pyrimme moderoimaan mahdollisuuksien mukaan.

En ole tänne kirjoittanut ennen tätä ketjua omasta ahdingostani yhtään mitään. Joku muu on, joilla on ollut jotain yhteneväisyyttä omaan elämääni. Ja niitä lukiessa kyllä on paha mieli tarttunut.

Täällä on monia häiriintyneitä, jotka saavat kiksejä onnistuessaan loukkaamaan toisia. Ja sitten on huima määrä oikeesti mustavalkoisia ihmisiä, jotka täysin sokeana tuomitsee ihan mistä tahansa poikkeavuudesta. Molempi sakki aivan yhtä idiootteja.

Sen oon kuitenkin oppinut, että se minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Kyllä mäkin olen ollut joskus hiton tuomitseva. Sitten aloin systemaattisesti saamaan nenilleni joka asiassa ja ymmärtämään ajattelemaan asioita avarammin. Että kyllä nuo edellä mainitut tyypitkin vielä oppii.

Siihen torspojen oppimiseen menee vaan niin kauan, että sitä ennen sun ap pitää oppia vaan jättämään nuo naurettavat kommentit omaan arvoonsa. Ja nauti hyvä ihminen lahjakortistasi viettäen mahdollisimman hyvä ja lämmin joulu lapsiesi kanssa :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja :

Sama juttu. Itsepä ovat valintansa tehneet. Ihmetyttää lähinnä, kuinka huonot ja väärät valinnat kasautuvat aina samoille ihmisille. Elämä on yhtä huonojen valintojen ketjua. Sitten valitetaan kun on nii-in paha mieli. Voi voi, omia valintoja.

Myötätunto osoitettuna jo pelkästään sanoina ei maksa mitään. Ja jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin on hiljaa.

ei, vaan jos on pakko sanoa ilkeästi esimerkiksi tähän avaukseen.

eräästä lasten elokuvasta tuttu sanonta: "jos sinulla ei ole hyvää sanottavaa toisesta, on parempi olla hiljaa"

:hug:
Se on jo monesti täällä todettu,et tää on niinkuin aikuisten hiekkalaatikko ja joidenkin on pakko yrittää päteä edes täällä.
Olen pahoillani että sinuakin on mollattu,yritä laittaa toisesta korvasta sisään,toisesta ulos..jollakulla on huono päivä.
Hyvää joulua teillekin! :xmas:

Yhteistyössä