Tälläistä kaikkeako voi seurata, jos niskat jumissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmi79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

helmi79

Aktiivinen jäsen
28.10.2005
3 702
0
36
Oon miettinyt nyt pari päivää todella outoa olo päässä, painava pää ja päänsärkyä ja juimintaa. Nyt eilisestä ollut tosi oksettava, huono olo, sellanen "ellotus" .... Aamulla kun herään pää on entistäkin kipeempi ja niskat kipeet, mutta nyt vasta hokasin yhdistää nämä asiat!! :whistle:

Siis todellakinko voi kaikki johtua siitä että niskat niin jumissa?!?

Sen verran koin asiasta valaistumisen, että lähettiin viel tunti sitten ostaan mulle sellasta anatomisesti muotoiltua tyynyä ja apteekista voltarenia.... Pakko saada paikat kuntoon, on meinaan niin karmee olo,. että töissä ei pysty käymään jos jatkuu :/ Sitten vissiin hierojalle aikaa varaamaan....

Kuulostaa liiankin tutulta. Minulla vielä usein jumissa olevat hartiat säteilee vasempaa rintaan, vasempaan lapaluuhun ja vasemman kylkiluun alareunaan.
Mutta sitten ollaankin jo TOSI jumissa!!
Ensin jos mahdollista, niin kuuma kylpy ja sitten hieronta.
Ensin en suosittele ottamaan hierontaa, koska kerran meinasin käydä niin, että hieronnan jälkeen menin saunaa ja se kuumuus sai veren virtaamaan taas paremmin, niin meinasin pyörtyä.
Keppijumppa auttaa myös. Mutta varoen liikkeelle ettei vaiva pahene entisestään.

Mulle tulee välillä niitä niskan lukkiutumisia ja ne on ihan helvetillisiä kipuja mitä se aiheuttaa! Taju meinaa lähteä kun kipu niin kova eikä henki juurikaan kulje. Pyörittele hartioita ympäri ensin 10krt eteenpäin, sitten 10krt taaksepäin ja toista ainakin kolme kertaa molempiin suuntiin. Osta apteekista kylmägeeliä ja sivele sitä ennen tuota jumppaamista ja ennen nukkumaanmenoa. Myös lämmitettävä kauratyyny helpottaa. Kun mulle iskee tuo lukkiutuminen, joudun samantien sairaalaan piikitettäväksi. Edes synnytyskivut eivät olleet tuon vertaisia, eikä muuten hammassärkykään. Joten jumppaa ettet joudu kokemaan tuota kipua!

kiitos viesteistä....kyllä sitä on tosissaan pakko alkaa jotain tekeen että saa ittensä kuntoon! Tän ikäinen, ei voi olla viel tässä kunnossa. :ashamed:

Mitäs muuten sauvakävely?? Auttaisko? (oon aina vannonut että, mä en niitä ikinä homma, mutta jos kumminkin....) :D

Nyt sitten niin huono olo, etten pystynyt töihin lähtee, ja tuon päänsäryn ja pahan olon lisäksi, nit sitten ripulilla :( Ja eilen nukkumaan mennessä nousi tosi nopeeta kuume, joka laski yhtä nopeeta... :o M

Mikähän mua vaivaa, lääkäriaika pitänee ainanakin varata.

Auringonpistos? Ei ainakaan tunnu kovin normaalilta, että kuume tai ripuli liittyis niskoihin. Mut lääkäri varmasti tietää paremmin, jo pelkät verikokeet kertoo paljon.

Lisään viel että oli reilu kuukausi sitten vähän vastaavanlainen olo, joka alkoi ihan samanlailla ja meni parissa päivässä ohi. Silloin oli syytä epäillä ruokamyrkytystä, jonkinasteista.

voi seurata vaikka maailman lopun päänsärky..
itellä oli yli kk putkeen järkky päänsärky takaraivossa, kävin lääkärissä ja otettiin röntgenkuvat kun epäilivät jo kasvainta, söin lääkärin määräyksestä burana 800mg jotka auttoivat 15 min. ajan.. siten yks päivä poikaystäväni hieroi hartioitani, ihan muuten vaan kun ei ne mielstäni ollu edes jumissa..
mutta tuntui sellanen kunnon rusahdus molemmmilta puolilta ja sitten tuli se hauska kihelmöivä tunne kun veri pääsee taas kiertää kunnolla.. vasta viikon päästä aloin miettimään että oho, ei muuten särje enää päätä juuri ollenkaan.. helpotti ihan tosissaan kun hartioita hierottiin lisää..

Mulla oli myös vastaava ykä-kakka-kuume pikasairastuminen pari viikkoa sitten. Olin töissä ja olo oli hirveä. Kotona mittasin kuumeen 38 ja illan kuluessa nousi 39. Aamulla ei ollut tietoakaan kuumeesta. Outoo ainankin minusta.

Siitä sinun niskasta - kokemusta siitäkin..
Pää oli kipee (vihlova kipu) pitkään, 1-2v. Kävin kaikki sairaalakokeet läpi pään kuvauksista lähtien, fysioterapiat, ja lopulta ajauduin kansanparantajalle.. Hän minulle sanoi, että tyttö rukka, sinulla on niska täysin tulehtunut. Hakeuduin fysiatrille (lääkäriversio fysioterapeutista). Hän sanoi, että selvä tapaus. Näitä tulee n. 5 potilasta/vko. Selkärangan puolivälistä kallon puoliväliin sekä hartiaseutu hauiksiin asti täysin tulehtuneet. Veri ei pääse kiertämään päähän -> punasolut ei siis pääse kuljettamaan happea aivoille -> ja tämä taas aiheuttaa pääkivut. Painoi kipupisteitä ja kijuin tuskasta joka painalluksella. Sitä mukaa piirsi mustekynällä rasteja selkään ja niskaan, otti piikin ja alkoi ladata puudutusainetta merkittyihin kohtiin (9piikkiä). Määräsi törkeen mällin lääkkeitä ja sanoi et syö kuuri loppuun. Jos 2vko:n kuluttua oireita, ota yhteyttä. No varasinhan minä vielä ajan. Pisti 5 lisäpiikillistä ja sanoi että joka toisella piikillä tuntee lihaksen jo parantuneen (pehmentynyt). Sanoi loppuun että voi käydä kerran vuoteen piikitettävänä jos tarvetta. Oireet hävisi! Lekuri sanoi, että päätteellä istuvien ja niskakumarassa olevien ongelma. Käski tehdä liikettä (selkä seinäävasten ja leukaa rintaan ja taas ylös, siis kaksosleuan tekoo) tai jumppakuminauha jonku tolpan ympäri ja jousiammuntavetoo -> katse kulkee taakse vedetyn käden mukaisesti.

Toivottavasti olis jotain apuu

Kiitos, kun viitsitte kirjoittaa kokemuksianne! Koitan tässä samalla päästä läpi tonne lääkärin ajanvaraukseen, mutta aika taitaa mennä umpeen ennenkuin mulle kukaan vastaa :kieh:

Juu, tunnen ihmisen joka meinaa pyörtyillä jumiutuneiden niskojen kanssa (tai yksi niska kai meillä vai on, heh) ja hartioiden takia.

Itsellä jumitila aiheuttaa päänsärkyä, käsikipua ja mun niskoja jumittaa myös mun voimakas purenta! Puren niin maan p.erkeleesti yön aikana varsinkin. Eli huomioi myös purenta-asiat!!! :attn:

Uusimmat

Yhteistyössä