Tälläistä on koulujen väkivalta (myös päiväkodessa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hoitaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hoitaja"

Vieras
IL-raportti: Tällaista on koulujen väkivalta | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Painetussa lehdessä on lisää aiheesta. Itseäni aihe puhuttaa todella paljon, kun tiedän että jo päiväkoti-ikäisten väkivaltaisuus on huolestuttavaa.

Myöskään päiväkodeissa ei enää riitä resursseja pienryhmiin joissa aggressiivisimmat lapset jaksaisivat hieman paremmin. Hoitajat eivät sentään ole aivan yksin niin kuin opettajat, mutta kyllä viisivuotiaiden nyrkit ja julmetut nyrkiniskut ja potkut ovat pahimmillaan vammauttavia. Päiväkodeissa ehditään vähän useammin väliin, kun toinen lapsi muuten telottaisiin.

En suhtaudu kovin positiivisella mielellä siihen, että näiden jatkuvasti toisia hakkaavien lasten pitäisi vähän ajan päästä pärjätä ehkä vielä suuremmissa ryhmissä, eikä ole kuin se yksi opettaja estämässä kauheuksia.

[QUOTE="joo";27235167]Minkäs tolle voi kun yleensä idiooteista sikiää idiootteja.[/QUOTE]

Me alalla toimivat tiedämme, että oikealla tavalla hoidettuna päivähoito voisi olla auttamassa lasten hyvinvointia, vaikka lapsella olisi erittäin pahoja oireita. Nyt sitä ei oteta huomioon, että ylisuuret ryhmät eivät todallakaan sovi kaikille.

Huomattavaa on se, että vanhemmat eivät itse hae apua lapselleen, eikä asiantuntijatkaan saa kovin painokkaasti ehdottaa tukitoimia. Vanhempien olisi itse toimittava, mutta harva niin tekee. Pikemminkin taistellaan kaikin voimin sitä vastaan, että lapsi diagnoosin saisi. Pidetään jotenkin hävettävänä asiana, kun omalla lapsella ei ole kaikki kunnossa eikä mihinkään tukeen voida velvoittaa. Edes silloin kun

Onhan noita. Neurologiset ongelmat, huonot kotiolot, ei resursseja kasvattaa. Tähän tulisi mielestäni puuttua enemmän.
Ja opettajille lisää koulutusta.

Enemmän olisin huolissani siitä henkisestä väkivallasta jokä jyllää ala-asteilla, ei niinkään ehkä päiväkodeissa. En usko et päiksyläiset vetelee niin kovasti toisiaan turpaan että ne siitä halvaantuisi. Onhan se harmittavaa että sellaista tapahtuu, mut niinkai on tapahtunut aina. Eritoten se, että ala-asteella uhkaillaan, haukutaan, arvostellaan ulkonäköä, vaatteita, kaikkea, on mun mielestä lapselle "vaarallisempaa". Siinähän ne syrjäytyy koko loppuelämäkseen, jos ei sattumoisin ole merkkikuteet niskassa.

[QUOTE="joo";27235256]Enemmän olisin huolissani siitä henkisestä väkivallasta jokä jyllää ala-asteilla, ei niinkään ehkä päiväkodeissa. En usko et päiksyläiset vetelee niin kovasti toisiaan turpaan että ne siitä halvaantuisi. Onhan se harmittavaa että sellaista tapahtuu, mut niinkai on tapahtunut aina. Eritoten se, että ala-asteella uhkaillaan, haukutaan, arvostellaan ulkonäköä, vaatteita, kaikkea, on mun mielestä lapselle "vaarallisempaa". Siinähän ne syrjäytyy koko loppuelämäkseen, jos ei sattumoisin ole merkkikuteet niskassa.[/QUOTE]

Kyllä minun mielestä päiväkoti on se paikka missä näitä asioita täytyisi käydä läpi ennaltaehkäisevästi. On siellä päiväkodissakin henkistä väkivaltaa. mm syrjintää ja nuo mitä luettelit tossa aiemmin. Sitä en tiedä onko joku halvaantunut.

Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.

Kyllä minun mielestä päiväkoti on se paikka missä näitä asioita täytyisi käydä läpi ennaltaehkäisevästi. On siellä päiväkodissakin henkistä väkivaltaa. mm syrjintää ja nuo mitä luettelit tossa aiemmin. Sitä en tiedä onko joku halvaantunut.

Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.

Näin on. Päiväkodeissa käydään jatkuvasti läpi kiusaamisen ehkäisyyn liittyviä asioita, kun aggressiiviset ja stressaantuneet lapset saavat koko ryhmän sekaisin. Vain hyvä onni on estänyt esim. pahoilta silmävaurioilta ja muilta vammoilta.

Yhteistyössä