Tällaista tänään... Pojan opettaja soitti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pojan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pojan mamma

Vieras
Pojan 12v. oma opettaja soitti. Poika on aina ollut huono koululainen. Tehnyt milloin mitäkin kommervenkkejä, mutta tänään oli kyllä niin riman alitus, että en tiedä miten pitäisi olla... itkeäkö vai nauraako. Poika oli opettajan mukaan tullut opettajan eteen kesken tunnin ja pieraissut opettajan naamalle. Ja koko luokka oli nauranut lukuun ottamatta opettajaa. Sai tästä hyvästä 3 tuntia jälki-istuntoa.

Minusta ei ole ainakaan naurun paikka, jos oma lapsi käyttäytyy noin huonosti ja epäkunnioittavasti. Meillä asiasta keskusteltaisiin kovasti. Onko pojallasi muitakin ongelmia? Minusta tuo on jokseenkin hälyyttävää.

No tuolla ei ole mitään yhteyttä siihen, että onko hyvä vai huono koulussa.
Tuo on vain ja ainoastaan käytöstapojen puutetta. Ja totaalista auktoriteettien arvostuksen puutetta.
Minua ei ainakaan yhtään naurattaisi jos lapseni käyttäytyisi noin.

[QUOTE="eee";25273287]Tosi törkeää :O Miten poika on oppinut noin epäkunnioittavaa ja halventavaa käytöstä, siis oikeasti, miten kukaan KEHTAA tehdä tuollaista?! :O[/QUOTE]

En tiedä. Kotona me ollaan aina täsmällisesti opetettu käytöstavat ja niitä poika noudattaa ainakin kotonaan. Hän sanoo ruoan jälkeen kiitos ja vetää vessassa pöntön mukisematta, tekee kotityöt käskemättä. Itse ajattelisin, että poika oli vaan halunnut hauskuuttaa muita ja sen takia käynyt pierasemassa open naamalle. :D

En aio puuttua tuohon, sillä koulu on jo päättänyt puuttua. Jälki-istunto on pojan rangaistus...

En tiedä. Kotona me ollaan aina täsmällisesti opetettu käytöstavat ja niitä poika noudattaa ainakin kotonaan. Hän sanoo ruoan jälkeen kiitos ja vetää vessassa pöntön mukisematta, tekee kotityöt käskemättä. Itse ajattelisin, että poika oli vaan halunnut hauskuuttaa muita ja sen takia käynyt pierasemassa open naamalle. :D

En aio puuttua tuohon, sillä koulu on jo päättänyt puuttua. Jälki-istunto on pojan rangaistus...

et aio puuttua?? Älä nyt viitsi olla typerä!

Jaa porvoosta taas.

[QUOTE="vieras";25273326]Jos 12v. tekee tuollaista, niin kyllä tulisi ihan hirveä rankaisu. Kuulostaa vähän siltä, että ap:n asenteessa on syy pojan käytökseen.[/QUOTE]

peesi.

Apua! Mä en tiedä mitä tekisin jos meillä kävis noin ( ja oikeesti ei ihan kamalan kaukaa haettua oo että vois käydäkin). Periaatteessa pojat saa olla poikia mut onhan toi aika kamalaa. Varmaan itkisin ja nauraisin samaan aikaan. Ja koittaisin keskustella vakavasti asiasta kotona.

Siis miksi et aio puuttua poikasi käytökseen? Meillä ainakin terotettaisiin tarkkaan, että tuollainen käytös loukkaa toista ihmistä ja opettajaa. Ja siitä seuraisi myös kotona rangaistus, jotta lapsi ymmärtäisi, että mekään emme moista hyväksy.

Jos tuo on tosi juttu ,niin ei se ehka ollut pojan mielesta mitenkaan epakunniottavaa, vaan pikemminkin hauska ja rohkea teko. Kylla han varmaankin myohemmin huomaa kuinka nolo teko se oli.

Yhteistyössä