Tälläistä tapahtui kun lastenhoitaja oli meillä ekaa kertaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lipsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lipsi

Jäsen
11.06.2008
237
0
16
Ensimmäistä kertaa viime lauantaina jätimme lapset kotiimme palkatun hoitajan (teini-ikäinen) hoitoon. Kerroin hoitajalle perusasioita lapsista ja heidän tavoista. Jätin sähkökatkon varalle kynttilät, tulitikut ja taskulampun(oli aikaisemmin ollut sähkökatko). Ajattelin, ettei varmaan sen kummenpia asioita tarvi kertoa, olin väärässä...
Kotiin saavuttuamme saimme kuulla mitä oli poissa olessamme oli tapahtunut.(miehelle oli kyllä hoitaja koittanut soittaa, mutta teatterissa ei ollut kuullu tai edes tuntenut värinää)
HÄKÄVAROITIN OLI ALKANUT SOIMAAN, JA VARSINKIN MEIDÄN 10V TYTTÖ PELÄSTYNYT PAHASTI, KUOPUS OLI HERÄNNYT ITKIEN LAITTEEN ÄÄNEEN. HOITAJA EI TIENNYT,ETTÄ KYSEESSÄ OLI HÄKÄVAROITIN. ENHÄN OLLUT ASIASTA MAININNUT. TYTTÖ OLI SYÖKSYNYT AVAAN ULKO-OVEA JA JOKU VIERAS NAINEN OLI KUULLUT LENKKEILLESSÄÄN ITKUA JA TULLUT MEIDÄN KOTIIN TARKISTAMAAN TILANTEEN. HÄN OLI ONNEKSI OSANNUT KERTOA HOITAJALLE, ETTÄ KYSEESSÄ ON HÄKÄVAROITIN,JOSTA ON PATTERIT LOPPUMASSA, OLI VIELÄ IRROTTANUT PATTERIT, JOTTA SAI LAITTEEN HILJAISEKSI. NO KAIKKI SUJUI MUUTEN OIKEIN HYVIN,HOITAJA OLI MUKAVA JA MEINAAN KÄYTTÄ HÄNTÄ JATKOSSAKIN. LASTEN KANSSA KÄYTIIN TILANNE HUOLELLA LÄPI, ETTEI JÄISI PELKOJA. ENS KERRALLA OSAAN TÄMÄN OPETUKSEN JÄLKEEN OLLA TARKEMPI JA KATSOA ASIAA VIERAAN IHMISEN KANTILTA. MEILLEHÄN KOTI ON TUTTU, MUTTA VIERAALLE PITÄÄ KERTOA MONISTA ASIOISTA OMASTA KODISTA KAIKEN VARALTA...

No pitää joo meteliä, mutta tuollaista sattuu.. Eikä tuollaista kukaan voi muistaa kertoa etukäteen tyyliin:"hei tuo on sit häkävaroitin ja saattaa alkaa huutamaan jos patterit loppuu".
Loppu hyvin kaikki hyvin. Eri asia, jos ois hälyttäny oikeesti.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
mikä häkävaroitin teillä on jos noin kovaa meteliä pitää? Yleensä palovaroitin/häkävaroitin alkaa piipittää tms. jos patterit loppu.

Ihan tavallinen häkävaroitin, mutta lasten korvaan se kuulostaa melko kovalta ja pelottavalta.Ääni todellakin on piippaus 30 sekunnin välein, mutta pelästyneet lapset "kuulivat" sen soivan koko ajan.

Mulle kävi kerran päiväkodissa sijaistaessa niin että olin yksin osastolla päiväuniaikaan kun palovaroitin alkoi soimaan. Eikun vaan kauheella vauhdilla kärräämään nukkuvia lapsia peittoihinsa käärittyinä pihalle. Olin jo ehtinyt viedä monta kun kahvihuoneesta tuli vakkarityöntekijä sanomaan että se on varmaan ylikuumunut kuivauskaappi joka aiheutti hälytyksen. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Mulle kävi kerran päiväkodissa sijaistaessa niin että olin yksin osastolla päiväuniaikaan kun palovaroitin alkoi soimaan. Eikun vaan kauheella vauhdilla kärräämään nukkuvia lapsia peittoihinsa käärittyinä pihalle. Olin jo ehtinyt viedä monta kun kahvihuoneesta tuli vakkarityöntekijä sanomaan että se on varmaan ylikuumunut kuivauskaappi joka aiheutti hälytyksen. :headwall:

No, jos mun lapsi olisi ollut sinun hoidossasi, niin olisit saanut mitallin!

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Olin jo ehtinyt viedä monta kun kahvihuoneesta tuli vakkarityöntekijä sanomaan että se on varmaan ylikuumunut kuivauskaappi joka aiheutti hälytyksen. :headwall:

Voi hitto, eikö niille muille tullut mieleenkään tulla sulle aikaisemmin sanomaan... Voi että sentään.

Ixus kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi hitto, eikö niille muille tullut mieleenkään tulla sulle aikaisemmin sanomaan... Voi että sentään.

Kävellä kipsutteli kyllä parin huoneen läpi varmaan heti kun hälytys alkoi soimaan mut siihen mennessä olin ehtinyt juoksemaan jo monta kertaa pihalle ja takas, oli lyhyt matka.

Mäkin luulin että jotain kauheeta oli tapahtunut kun teksti lopussa meni huudoksi.
No hyvä kun ei "oikeeta" hätää ollutkaan vaikka lapset säikähtivätkin.

Coatrack toimi aivan oikein, palovaroittimen ääni pitää kuitenkin aina ottaa vakavasti vaikka kyseessä olisiki ylikuumentunut kuivauskaappi.
Enemmän ärsyttäisi ne hoitajat jotka olettaisivat kyseessä olevan kuivauskaapin kun olisikin oikea tulipalo.
Eivätkä siten siirtäisi ensimmäisenä lapsia ulos.

Yhteistyössä