Talo myynnissä, voiko tässä olla jotain hämärää

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Löysin paikkakunnaltamme todella mielenkiintoisen, ison talon. Hinta on vähintääkin kohdillaan, mutta yksi asia arveluttaa. Omakotitalo on vuokralla ja vuokralaisilla on 6 kk:n irtisanomisaika. Tämä on pitkään ollut tarjolla ja mietin, että voiko tuohon liittyä jotain "outoa".

Iso talo, sopisi isollekkin lapsiperheelle. Olin joku päivä autoilemassa tuon talon lähettyvillä, mutta oli ihan pimeenä kaikki ikkunat ja vaikutti asumattomalta. Itselle tuli mieleen, että voiko olla että tähän on majoitettu joku monilapsinen pakolaisperhe ja vuokrasuhde vähintäänkin hämärä.

Itteä ei haittaa 6 kk:n irtisanomisaika. Voin hyvin asustella nykyisessä asunnossa pidempään. Vuokratulot kattavat lainan lyhennykset.

Onko jollain tietoa ja/tai kokemusta?
 
Fakta on se, että harvoin kunnon perheet asuvat vuokralla tuommoisissa kämpissä. Eli siellä on varmaan joku monilapsinen sossuperhe ja kela maksaa. Näistä on vaikee päästä eroon eli sen 6 kk saa oottaa varmasti. Ja tiedä sitten mihin paskakuntoon vastuuttomat ihmiset kämpän laittaa. Korvauksia turha vaatia.

Kantsii todellakin selvittää mimmonen porukka siellä asuu?

Miksi ylipäätään kunnon työssäkäyvät ihmiset vuokraisivat pitkäksi aikaa tuommoista kämppää. Jotain hämärää näissä yleensä on.
 
Voitteko sopia myyjän kanssa, että irtisanoo vuokralaiset nyt ja sä ostat talon 6kk päästä, mikäli se on asuttavassa kunnossa? Jos kunto on huonompi kuin sopimuksenteon hetkellä, niin myyjä remontoi tai laskee hintaa.
 
EIköhän siellä joku yhteiskunnan tukema mamulauma asu. Voin vakuuttaa että semmoset hajut on pinttyneenä kämpässä että ei ikinä lähde pois. Ja varmaan kaikkia muita tuhoja tehneet. Elävät kuin eläimet.

Ainoo hyvä puoli on se, että jos vuokraa noille niin saattaa "ikuisesti" asua ja kela maksaa vuokran. Tosin kämppä tuhottu. VArmaan tuhoovat kämpän 3-4 vuodessa ja sitten annetaan niille uus.
 
Löysin paikkakunnaltamme todella mielenkiintoisen, ison talon. Hinta on vähintääkin kohdillaan, mutta yksi asia arveluttaa. Omakotitalo on vuokralla ja vuokralaisilla on 6 kk:n irtisanomisaika. Tämä on pitkään ollut tarjolla ja mietin, että voiko tuohon liittyä jotain "outoa".

Iso talo, sopisi isollekkin lapsiperheelle. Olin joku päivä autoilemassa tuon talon lähettyvillä, mutta oli ihan pimeenä kaikki ikkunat ja vaikutti asumattomalta. Itselle tuli mieleen, että voiko olla että tähän on majoitettu joku monilapsinen pakolaisperhe ja vuokrasuhde vähintäänkin hämärä.

Itteä ei haittaa 6 kk:n irtisanomisaika. Voin hyvin asustella nykyisessä asunnossa pidempään. Vuokratulot kattavat lainan lyhennykset.

Onko jollain tietoa ja/tai kokemusta?

Tiedäthän, että vuokralaisista ei pääse eroon ihan noin vaan, mikäli he eivät ole halukkaita lähtemään?
Oikeusprosesseissa saattaa mennä vuosi ellei toinenkin, talo voidaan vetää karuun kuntoon sinä aikana ja jos siellä asuva perhe on varaton, on turha odotella korvauksia.
 
Tiedäthän, että vuokralaisista ei pääse eroon ihan noin vaan, mikäli he eivät ole halukkaita lähtemään?
Oikeusprosesseissa saattaa mennä vuosi ellei toinenkin, talo voidaan vetää karuun kuntoon sinä aikana ja jos siellä asuva perhe on varaton, on turha odotella korvauksia.

Sehän tässä just on mikä pelottaa. Mutta eikös 6 kuukauden irtisanominen oo kuitenkin se maksimi?
 
Sehän tässä just on mikä pelottaa. Mutta eikös 6 kuukauden irtisanominen oo kuitenkin se maksimi?

En tarkalleenottaen tiedä... mutta siis sillä ei ole mitään väliä, koska jos vuokralainen ei vaan lähde asunnosta, niin et sinä siitä eroon pääse kovinkaan helpolla. Siinä vierähtää ainakin vuosi tai kaksi kun aletaan käymään oikeusasteita läpi...
 
Voitteko sopia myyjän kanssa, että irtisanoo vuokralaiset nyt ja sä ostat talon 6kk päästä, mikäli se on asuttavassa kunnossa? Jos kunto on huonompi kuin sopimuksenteon hetkellä, niin myyjä remontoi tai laskee hintaa.

Näin minäkin tekisin.
Tarjouskirjastahan voi tehdä sellaisen kuin haluaa, ja myyjä siihen suostuu tai ei.
Mutta tosiaan, raha vsihtakoon omistajaa sit vasta kun vuokralaiset on pois, ja talo asuttavassa kunnossa.
Näin et itse menetä mitään.
 
Kyllähän noita vuokralla-asujia on paljon, ei siinä välttämättä ole mitään ihmeellistä. Voithan käydä juttelemassa vuokralaisten kanssa, jos harkitset tarjouksen tekemistä. Kuntotarkastuskin kannattaa teettää.

Jos vuokralainen ei lähde irtisanomisajan kuluttua, niin sitten joudutaan hakemaan häätöä, mutta ei siihen nyt vuosia pitäisi kulua. Eikä siihen tavallisesti jouduta.
 
Juuri tällaisten asioiden vuoksi on olemassa asianajajia, jotka osaavat antaa sinulle tarkkoja ohjeita.He myös osaavat laatia sellaisia sopimusasiakirjoja, että etusi on turvattu. On myös lakiasiantoimistoja, joissa toimivat henkilöt ovat suorittaneet tutkinnon oikeustieteellisessä, mutta eivät ole (valvottuja) asianajajia. Nettikeskustelut eivät sinulle täsmätietoa anna, mutta saat runsaasti mielipiteitä.
 

Yhteistyössä