Talon osto- lapsille omat huoneet(ko)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeesatkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on tytöillä 3 ja 1v yhteinen huone ja pojalla 9v omansa. Hyvä ratkaisu ja saa kelvata siihen asti, kun vanhin muuttaa pois kotoa. Siskot saa sitten painostaa. :D Mutta en lähtisi hyvää taloa hylkäämään tuon takia, varsinkin jos alueella hinnat korkeita. Meilläkin muuten olisi kaksikin ylimääräistä huonetta mutta haluttiin leikkihuone, ruokailuhuone ja kaikki makkarit yläkertaan.. Eli ei niitä ylimääräisiäkään ole pakko aina mh:ksi laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tarkse:
Mä en ostais sellasta, en ehkä ees ostais sellasta, missä ei ole ylimääräistä vierashuonetta.. Jos lapset asuu makkareissa ja vanhemmat takkahuoneessa, niin minne vieraat menee, vai eikö teillä koskaan käy?

eipä ole meillä koskaan kukaan yökylässä ollut, kun kaikki sukulaiset ja ystävät asuu 20 km säteellä.. :D ei ole siis meillä kriteerinä talon hankinnassa...

Niin no siinä tapauksessa se ylimääräinen huone on turha. M
utta kyllä huoneita ainakin meillä pitää olla sen verran monta, että kaikilla on perheessä oma makkari. :)

ei oikein ole muuta kuin se takkahuone, mutta se on ehkä himpun verran ahdas parivuoteelle... ja sitten toiselle lapselle jäisi ns master-bedroom, jonka yhteydessä wc ja vaatehuone. tuntuisi hassulta jos toisella lapsella oisi teini-iässä moiset mukavuudet ja toisella ei..

Jos tämä master-bedroom on kahdesta huoneesta se suurempi, eikö sitä voi antaa lapsille? Olisi enemmän tilaa teineinäkin.

Älkää ostako, jos huoneita liian vähän! Sehän on ihan perusasia, että ei osta jo valmiiksi pientä asuntoa. Kyllä se teille juuri sopiva tulee vielä eteen. Jos lapsilla ei kouluiässä ole omaa huonetta, niin sehän on enemmän kuin ongelma!

En ostaisi jos siellä on tosiaan tarkoitus asua pitkään eikä vain muutamaa vuotta. Mun mielestä jo kouluikäisillä olisi hyvä olla omat huoneet missä voi tehdä läksyjä, olla omien kavereitten kanssa tai ihan vaan olla rauhassa. Varsinkin kun tullaan teini-ikään ja alkaa olla tyttö- ja poikaystäviä ei ole kiva kun metrin päässä on pari vuotta nuorempi kyttäämässä. =) Itse tinkisin jostain muusta mieluummin.

Yhteistyössä