Talon rakentajat HOX HOX!!

UuTeEnNoUsUUn

Aktiivinen jäsen
01.03.2007
1 864
0
36
Elikkäs meillä tää aihe olis ajankohtainen, mutta kun ei oikein tiedä mistä lähteä liikkeelle.. Olis tontti katsottuna ja mielenkiintoinen talopakettikin.. mutta mistäs pitäis likkeelle lhteä että sais homman rullaamaan.. Tällä hetkellä asutaan omistusasunnossa joten kannattaako tää myydä a mennä vaiks vuokralle siks aikaa että talo valmistuu? Oletteko itse rakentaneet vai ottaneet ns. avaimet käteen paketteja että jo melkinpä vessapaperikin valmiina vessassa kun talo valmis? Hjälppa!!

Me myytiin omakotitalo tammikuussa, muutettiin vuokra-asuntoon maaliskuussa. Meidän rakennusprojekti alkaa ens viikolla! Talon pitäis olla valmiina ens vuoden helmikuun lopussa. Meille talon rakentaa paikallinen rakentajafirma, avaimet käteen- periaatteella.
Mä suosittelisin myymään ensin oman asunnon pois ja muuttamaan vuokralle. Teidän varmaan kantsis ottaa yhteyttä talofirman edustajaan ja sopia tapaaminen...siitä se sit lähtee rullaamaan :)

Me myimme ensin oman vanhan kotimme ja asuimme rakennusajan vuokralla. Saimme tehtyä aika pitkälle taloa myynnistä jäänneellä rahalla ja sitten saimme rauhassa kilpailutettua pankkeja lainan annossa. Me rakensimme talon kokonaan itse (suunnitelmankin teki miehen lapsuudenystävä, arkkitehti ammatiltaan). Mutta mieheni on itsekin rakennusalan ammattilainen. Hän itse suositteleen ystävilleen valmispakettia, joka on mahdollisimman pitkälle valmis. Sekä asiantuntevaa vastaavaa mestaria rakennukselle, jos itse ei oikein rakentamisesta ymmärrä. Rakennusaika oli tosi raskasta ja oikeastaan vuosi meni siitä toipumiseen. Mutta kyllä omassa talossa on hyvä asua :)

Nyt vaan yhteyttä talofirmaan. Taloedustajan kans käytte läpi mitä kuuluu mihinkin pakettiin. Jos otatte ihan avaimet käteen- paketin, siihen saattaa tulla jo esim. keittiökalusteet ja koneetkin, mutta tietty saa itse valita ihan mieleisensä, mutta sit tietty joutuu maksamaan erotuksen jos ovat kalliimpaa plaatua.

Alkuperäinen kirjoittaja makunen-tutti:
Thänks.. :) täytyypä soitella.. :)

Me ollaan kanssa suunniteltu tota taloprojektia. Ollaan katottu netistä varmaan kaikki mahdolliset talovaihtoehdot, eri valmistajilta ja eri malleja. Ens keväänä ois tarkotus päästä alottamaan talon rakennus. :)

kannattaa varata se tontti ensin ja jossain vaiheessa ostaa se. kunnan/kaupungin rakennustarkastaja saattaa vaatia maaperätutkimusta ja sen jälkeen tiedätte joudutteko esim paaluttamaan. aloittakaa nyt ensin siitä tontin hommaamisesta et minkälainen talon sinne voi rakentaa. rinnetalo vai minkälainen. ja tosiaan hommatkaa se rakennustarkastaja mahd. aikisessa vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ja :
kannattaa varata se tontti ensin ja jossain vaiheessa ostaa se. kunnan/kaupungin rakennustarkastaja saattaa vaatia maaperätutkimusta ja sen jälkeen tiedätte joudutteko esim paaluttamaan. aloittakaa nyt ensin siitä tontin hommaamisesta et minkälainen talon sinne voi rakentaa. rinnetalo vai minkälainen. ja tosiaan hommatkaa se rakennustarkastaja mahd. aikisessa vaiheessa.

aorry tarkoitin se vastaava rakennusmestari ei rakennustarkastaja =)

Yhteistyössä