talon rakentaneet! (tai täyden remontin tehneet)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pienenhetken

Aktiivinen jäsen
11.09.2005
17 073
0
36
miten te oikeesti osasitte valita taloon sisustusmateriaalit? :o
oon tässä muutaman päivän selaillu nettisivuja ja ihan oikeesti en osais päättää esim keittiön kaapistoja,laattoja ym. tykkään monenlaisesta tyylistä,sellasesta modernista ja ajattoman tyylikkäästä mutta toisaalta olis kiva olla erilainen ja laittaa erilaisia ratkasuja ja reippaasti värejä jne =)

kylpyhuoneet,kodinhoitohuoneet,makuuhuoneet,kaikki olis ongelmallista! ja sitten kun miehen mielipidekin pitäis ottaa huomioon :snotty: onneksi aika hyvin sama maku meillä,mutta kuitenkin...

onko teillä joku tietty tyyli joka on koko talon läpi? ja miten sen päätitte? millanen tyyli,siis väri vai joku muu teema? vai esim keittiö hillitty ja kylpyhuone väriläiskä tai jotain :D

Meillon kaikki olotilat hillittyjä. Sit käytän tekstiileissä väriläiskiä. Mein makari on sinisävynen, tyttöin vaaleenpuna-turkoosi, ja tää työhuone on lämpönen keltainen. Verhot puuttuvat vielki olkkarista ja tästä, kun oon niin ronkeli. Mut keittiössä on kermanväriä, ja eri ruskeita, ja limeä pöytäliinassa ja verhoissa:D Helpoin on kun ottaa neutraaleja värejä joita sit tehostelee mielialan ja lompakon mukaan.

No, vaikeatahan se oli... Tosin mies meillä on rakennusalalla sekä timpuri että huonekalupuuseppä niin hän teki meille keittiön (työkseenkin kun niitä tekee) niin sen puoleen se valinta oli helppo, kun hän oli niin monelaisia keittiöitä tehnyt niin oli visio päässään millaisen sitten itselleen haluaan. Sama tyyli jatkui eteisessä ja toisessa vessassa. Kodinhoitohuoneen ja kylpyhuoneen kalusteet ovatkin sitten taas erilaista tyyliä. Mutta kyllä kaakeleiden yms. valinta oli hankalaa ja nyt kun ollaan muutama vuosi asuttu niin valitsis taas eritavalla.

no olen rempannut koko asunnon ja vaikeeta oli valita, tässä toki auttoi se että tää me viellä myydään jotenvalitsin kaikki tosi neutaraaleja, mutta entäs sitten kun se jää omaksi.. sit on vaikeeta :D

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
niin ja valitset mitä vaan niin haluut jo viim 5 vuoden päste eri laisen. siis valkkaa sellainen jota on helppo muunnella halvemmilla rataisuilla jälkeenpäin ;)

tää on kyllä varmaan ihan totta :D ainaki mun kohdalla :headwall: :laugh:

haluisin esim kylppäriin kirkkaan punasta tai limen vihreää jonku seinän,sellasilla mosaiikkilaatoilla :p mutta voi olla ettei se enään parin vuoden päästä kiehtois :D

varmaan seinien maalaus ainaki muihin huoneisiin olis se paras vaihtoehto,koska kyllästyn samoihin tapetteihin noin vuodessa :ashamed:

Olohuoneen, keittiön ja ruokailutilan maali ja tapetti oli helppo valita.. Ne vaan tuli kaupassa mua vastaan.

Keittiön kalusteiden ja koneiden valintaan meni enemmän aikaa, mulla oli esitteitä miljoona ja selailin niitä vähän väliä. Lopulta mä vaan huomasin palaavani aina samalle sivulle uudestaan, joten siinä se sitten oli ja miellytti meitä molempia..

Makuuhuone taas aiheuttaa mulle harmaita hiuksia... Mies on ihan erilinjoilla mun kanssa.. Saapa nähdä mihin päädytään..

Mulla on ns cottage vai mikä se nyt oli tyyli, se on aina ollut, sellanen kirppari mummola look... mutta nyt kyll tuleva keittiö on aika moderni vissiin, että saas nähdä mitä siit tulee. Valitaan vähän intuition mukaan ja sit tietty väri siirtyy aina huoneest toiseen ja pyritään siihen että ne sopis yhteen. Mutta jokasel on tietty oma makunsa.

Yhteistyössä