talonmyymiset ja avioero??? miten menee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko tää näin vaikeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja samassa tilanteessa:
Soita sinne maistaraattiin, koska sulla on prepaid voit pyytää heitä soittamaan sinulle takaisin. Vain soittamalla saat tehtyä osoitteen salaiseksi ja se tulee salaiseksi samantien.
Onko teillä lapsia? Jos on ja niistä yhteishuoltajuus niin valitettavasti et saa heidän osoitetta salaiseksi jos et ole yhteydessä sossuun ja he puolla sitä salaiseksi saamista.
Lähestymiskielto on toisaalta se ja sama. Jos olet asiasta yhteydessä poliisiin ja he ovat kans sitä mieltä että mies on sinulle vaaraksi voivat he myöntää väliaikaisen lähestymiskiellon joka astuu voimaan heti! Tosin jos poliisit katsoo että mies on sulle vaaraks niin he kyllä tulevat paikalle samantien kun soitat vaikkei lähestymiskieltoakaan olisi. (Näin ainakin meidän tapauksessa toimittaisiin jos mies oven taakse ilmaantuisi. eikä meillä ole lähestymiskieltoa. )

kiitos "samassa tilanteessa" miten sä oot selvinnyt tästä kaikesta? onko sulla lapsia?mites sun mies nykyään?
meillä on 3 lasta alle koululaisia mä oon ollut yhteyksissä sossuun,sairaalaan,poliisiin,perhekotiin ja mitä tässä on ollut ja kaikki on tapahtunut niin äkkiä että oon ihan sekasin kaikesta joka päivä mulle soitetaan jostain tai mun pitää mennä täyttämään papereita ja kaikkee.. miten ihmeessä tää on näin vaikeeta =(
haluaisin vaan alottaa normaalin elämän =(

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Avioeroa voi hakea tässä maassa yksin. Jos siinä on molempien nimi homma nopeutuu muutamalla päivällä, mutta sitä enempää sitä EI voi viivästyttää.

Palkkaa itsellesi lakimies. Ei tuosta muuten tule mitään.

Mun tapauksessa ei tapahtunut puoleentoista kuukauteen yhtään mitään. Tosin mies kuoli, eikä siis koskaan allekirjoittanut niitä papereita. Mulle sanottiin että se ero ei ollut vireillä eikä se ollutkaan, koska saatiin vakuutusrahoja. Ehkä tää on vähän erikoinen tapaus.

nostelen.. ravattu ja soitettu ja haettu lisää puheaikaa..siltikään ei vielä näy valoa tunnelinpäässä..aloin miettiin myös että en tiä haluanko jäädä tähän asumaan vaikka onkin kerrostalo niin jos kuitenkin jotain sattuu niin jos eivät ole tarkastuskäynnillä missään lähettyvillä niin on kyllä pitkä matka tulla poliiseilla ja jos ukko pamahtaakin tänne niin enhän mä välttämättä ite pysty ees soittaan apua.

mulla vois olla ees hitu turvallisempi olo jos ees samalla pitäjällä ois poliisilaitos. seleilen tässä samalla vuokranvälitys firmoja..

osoite salainen jne..Siitä pitää ilmoittaa erikseen joka paikkaan kolulut tarhat jne.. Jos sinulla on auto, muista ilmoittaa myös akelle salaisesta osoitteesta, myös verotoimistoon täytyi tehdä ilmoitus.
Kävin henkilökohtaisesti maistraatissa sopimassa asian, sitä ainakaan silloin voinut tehdä yleisen muuttoilmoituksen ohella.
Mihinkään kilpailuun esim. en antanut lasten osallistua ettei osoite vain tule esille. Mietin aikanaan tosi tarkkaan uuden asunnon sijainnin juuri sen vuoksi jos tarvitsen apua. Lähestymiskielto minulle myönnettiin mutta jätin asian sikseen (toinen tarina).
nyt tuosta kaikesta on jo monta vuotta, mutta voin hyvin palata mielessäni niihin fiiliksiin mitkä sinulla todennäköisesti nyt on.
lähestymiskiellossa on muuten sekin hyvä juttu, että mahdollisessa hälytystilanteessa se menee lähes kaiken muun edelle.
Kovasti voimia sinulle, ihan varmasti helpottaa joskus.
Jos kaipaat juttukaveria, laita minulle viestiä, neuvon ja autan mielelläni.

Yhteistyössä