Talopaketista kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakennushaaveita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakennushaaveita

Vieras
Jos talopaketti maksaa 48000e. Paljonko todellinen hinta talolle tulee olemaan? Tonttia ei lasketa mukaan, eikä siihen liittyviä kustannuksia.

Itse tehdään kaikki työt. Ainoa mitä ulkopuolisia otetaan niin tarkastajat/valvojat ja ne maksaa yhteensä 1000e.

riippuu tietty talopakettiin kuuluvasta materiaalista ja mitä matriaaleja aiotte käyttää. samoin lämmitysmuodosta, talon koosta, mitä rakennusratkaisuja kunta vaatii yms.

eli ei kun laskuri käteen ja laskemaan.

Millainen tontti, mikä maaperä, paljonko neliöitä talossa, mikä on talopaketin valmiusaste?
Teettekö kaikki tosiaan itse? Kaivinkonetyöt, soranajot, sähkötyöt, lvi-työt??? Mihin päin talo tulee, iso vai pieni paikkakunta? Mikä lämmitystapa? Tuleeko autotalli?

suosittelen, että kerrot neljällä :) hintaan vaikuttaa niin moni asia... meinaatteko todella tehdä kaikki lvi-ja sähkötyötkin itse? Onko teillä jo tontti? oletteko huomioineet lupamaksut? ja tietysti materiaalivalinnat vaikuttaa. Meillä neljällä kertominen riitti suunnilleen, kun teetettiin kaikki ulkopuolisilla ja materiaalit maksoi kohtuullisesti (ei valittu mitään kallista, mutta ei pihisteltykään)
ja mitä tosiaan paketti sisältää? portaat, saunan, sisäseinät, katon materiaalin?

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No oho, minkäkokoinen talopaketti on kyseessä, jos sataanviiteenkymppiin irtoaa? No tontti tietysti tekee lisähintaa, samoin vesi-, sähkö-, ym. liittymät.

154 neliötä huoneistoala, kokonais ala 177 neliötä. Työntekijä hinta =) Mies firmassa töissä ja sen mukainen hintakin =)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
juu lisää vaan reilusti siihen extraa kun aina tulee odottamattomia menoja. en tiedä ketään joka olisi rakentanut alkuperäisen budjetin mukaan...

me rakennettiin vähän alle budjetin, johtui tosin siitä, että oltiin laskettu aika yläkanttiin kaikki luvut ja rakennusaikana ei tullut mitään suuria ongelmia

Alkuperäinen kirjoittaja rakennushaaveita:
Jos talopaketti maksaa 48000e. Paljonko todellinen hinta talolle tulee olemaan? Tonttia ei lasketa mukaan, eikä siihen liittyviä kustannuksia.

Itse tehdään kaikki työt. Ainoa mitä ulkopuolisia otetaan niin tarkastajat/valvojat ja ne maksaa yhteensä 1000e.

Jos itse meinaatte tehda KAIKKi tyot (myos LVIS?), niin silloin teilla kylla pitaisi olla edes jonkinlaista ammattitaitoa laskea/arvioida kustannuksia...

Kokeneen appiukon arvio meidan mokin kustannuksista oli 1500 e/m2. Tehtiin kylla tosi budjetilla ja itse tehtien (sahkotyot teetettiin) n. 1.5 v ajan. Paamokin kustannus oli n. 1300 e/m2 ilman tonttia.

johan olis kumma jos ette tuolla 150 000 eurolla tekis taloa. jos ei siihen edes tontti kuulu.
Riippuu tietenkin missä päin suomea asuu ja mitä tekee itse. Jos ei ulkopuolista työvoimaa käy kuin pakolliset sähkö- ja putkityöt niin varmasti saa tehtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
suosittelen, että kerrot neljällä :) hintaan vaikuttaa niin moni asia... meinaatteko todella tehdä kaikki lvi-ja sähkötyötkin itse? Onko teillä jo tontti? oletteko huomioineet lupamaksut? ja tietysti materiaalivalinnat vaikuttaa. Meillä neljällä kertominen riitti suunnilleen, kun teetettiin kaikki ulkopuolisilla ja materiaalit maksoi kohtuullisesti (ei valittu mitään kallista, mutta ei pihisteltykään)
ja mitä tosiaan paketti sisältää? portaat, saunan, sisäseinät, katon materiaalin?

Juu itse tehdään kaikki työt, ammattitaitoa löytyy molemmilta. Lupamaksut ynnä muut paperitöiden hinnat jo tiedossa. samoin talon pohjan tekeminen jne.. Ainoa vain mistä olis mukava saada hieman osviittaa niin juuri itse talon hinta. Vain ja ainoastaan talon hinta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

Jos itse meinaatte tehda KAIKKi tyot (myos LVIS?), niin silloin teilla kylla pitaisi olla edes jonkinlaista ammattitaitoa laskea/arvioida kustannuksia...

Kokeneen appiukon arvio meidan mokin kustannuksista oli 1500 e/m2. Tehtiin kylla tosi budjetilla ja itse tehtien (sahkotyot teetettiin) n. 1.5 v ajan. Paamokin kustannus oli n. 1300 e/m2 ilman tonttia.

mies on rakennusliikkeellä töissä ja uutta taloa suunnittelemme myös itse.
Työnantajan arvio neliölle oli muistaakseni 700 euroa ja siinä oli työntekijän palkka mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

Lisayksena siis, etta tosi budjetilla tarkoittaa meilla sita, etta homma aloitettiin kaatamalla puut metsasta ja sahauttamalla ne laudoiksi... :) Eli 72 m2 mokki on rakennettu lahes taysin omasta puusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
No oho, minkäkokoinen talopaketti on kyseessä, jos sataanviiteenkymppiin irtoaa? No tontti tietysti tekee lisähintaa, samoin vesi-, sähkö-, ym. liittymät.

154 neliötä huoneistoala, kokonais ala 177 neliötä. Työntekijä hinta =) Mies firmassa töissä ja sen mukainen hintakin =)

aika pelottavan edullinen tuo teidän talopakettitarjous on...
mitä tuo hinta sisältää? tuli vaan mieleen, että onkohan tarjoukseen laitettu vain kaikki ihan pakollinen ja muu karsittu, jotta saadaan edullinen hinta laskettua.
Onko teille tulossa jonkin valmistajan valmis pohja ilman muutoksia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
johan olis kumma jos ette tuolla 150 000 eurolla tekis taloa. jos ei siihen edes tontti kuulu.
Riippuu tietenkin missä päin suomea asuu ja mitä tekee itse. Jos ei ulkopuolista työvoimaa käy kuin pakolliset sähkö- ja putkityöt niin varmasti saa tehtyä.

Pakolliset sähkö ja putkityöt tehdään itse. Ammattilaisia ollaan aloilla.

Ja joku tuolla sanoi että jos ollaan esim LVIS alalla itse niin pitäis osata laskea talon hinta itse...Ei se nyt aivan niinkään mene. Ei sitä talon rakentajilta olla kyselty että paljonkos teillä talo tulee maksaamaan. Se kun ei meille kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu itse tehdään kaikki työt, ammattitaitoa löytyy molemmilta.

Sori nyt vaan, mutta... Jos teiltä löytyy ammattitaitoa kaikkien töiden tekemiseen, niin sitten pitäisi löytyä ammttitaitoa myös kustannusten arviointiin. Tai ainakin paljon tuttavia, joilta kysyä. Kyllä minäkin yhden talon rakentaneena pystyisin aika tarkkaan arvioimaan uuden talon hintaa, mutta tarvitsisin paljon enemmän tietoja kuin nuo sinun mainitsemasi.
Laske arviota TaloPelillä, se on hyvä arvio.

Alkuperäinen kirjoittaja rakentanut:
Vastaatko vielä: Millainen tontin maaperä? Mitä pakettiin sisältyy? Teettekö myös sähkö, lvi- ja kaivurityöt itse?

Johan kerroin että tonttia ei lasketa. Sen kustannukset tiedetään =)
Ja kyllä, teemme sähkö, lvit itse. Kaivurikin löytyy. Paketin sisältöä en jaksa alkaa hakemaan tähän kirjoitettavaksi. Mutta sanoisinko että hinnassa ja sisällössä hävisi kaikki mistä tarjoukset haettiin =)

Yhteistyössä