Suomen vasemmistoliittoon liitty historiallisesti entinen kommunistinen liike ja SKDL. Toki nykyinen vasemmisto toimii demokratiassa. Mielestäni vasemmistossa edelleen näkyy vahvasti kritiikki yrityksiä ja yrittäjyyttä kohtaan, mikä on mielestäni varsin huolestuttava ilmiö. Ja onhan se huolestuttava ilmiö, että vasemmisto haluaa jakaa muiden työllä kerryttämät varat vastikeettomina tukina selaisille, jotka eivät ole tehneet mitään rahan eteen.
Olen itse ehdottomasti sillä kannalla, että hyvä yhteiskunta pitää huolen niistä, jotka eivät itse siihen pysty tai tarjoaa turvaverkon, jos kaikki lahoaa alta.
Itseäni huolestuttaa vasemmistopuolueiden kaksinaismoralismi.
Ollaan huolissaan suomalaisten jättämästä hiilijalanjäljestä ja samaan aikaan halutaan haalia tänne ihmisiä pienemmän hiilijalanjäljen maista.
Tai ollaan feministejä, mutta kannatetan yhteisöjä, jotka ovat nimenomaan sovinistia ja naista alistavia.
Tai päätetään, että on yhteiskunnan vastuulla elättää muiden lapset ja samaan aikaan raahataan tänne lisää elätettäviä.
Varmasti siellä on pohjalla hyvä tarkoitus kuten kommunismissakin, mutta toteutus on todellisuudesta vieraantunut ja ymmärrys ihmisyydestä on heikko.