Talousasiat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Witchie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

-Witchie

Vieras
Otsikkoni termi on minulle täysin merkityksetön ja outo; se tuli esiin toisessa keskustelussa, jossa väitettiin sen pitävän ihmisiä tiukasti yhdessä.

Onko tosiaankin niin, että nämä "talousasiat" (mitä lienevätkään?) pitää ihmiset yhdessä onnettomina sen sijaan, että he osaisivat tai uskaltaisivat olla onnellisia tai pyrkiä siihen?

Olen itse huomannut pitävän paikkansa filosofisen hokeman: "Mistä luovut, sen saat".

Ajauduin tuuliajolle ja tapasin miehen, joka ei halunnut levennellä taustallaan tai omaisuudellaan; rakastuin häneen palavasti. Vain sellaisena kuin hän ihmisenä on. Itse olen luopunut perinnöstäni lasteni hyväksi.

http://credonet.planeetta.com/images/kirjapaja/cgi-bin/images.pl?customer=kirjapaja&adminid=&isbn=9516071090

Viittaat ehkä ap. tähän kirjaan.

Saat mistä luovut. Se kuulostaa hyvältä. Olen luopunu elämässäni monesta asiasta.
Pieni on kaunista. En missään tapauksessa halua noita luovutettuja asioita takaisin.

Ajattelin taas illalla katsoa Salaiset elämät tv-sarjaa. Päähenkilö Ismo on tuuliajolla.
Hän on luopunut liian paljosta. Mies yöpyy nykyään sinisessä kupoliteltassa. Voi, että minua säälittää. Onneksi tosielämässä miehellä on asiat ihan hyvin.

Olen tsempannut lähiaikoina naista, joka lähti kotoaan pitkän avioliiton jälkeen.
Syyt ovat erittäin painavat. Toivottavasti "saat mistä luovut" lause toteutuu tuon naisen elämässä. Auttaa ei voi kuin neuvomalla varovasti. Onneksi hänellä on hyvä tukiverkosto takanaan.

Yksinkin voi olla onnellinen. Olen kuin Paula Koivuniemi. Iloitsen siitä, että olen vapaa nainen eikä kukaan odota minua kotona. Saan elää niin kuin haluan.

Raha-asioista keskustelen mieluiten Ellien Säästöpossupalstalla. Olen osallistunut lähiaikoina digiboxi ja asuntomarkkinat romahdus viestiketjuihin.

Kiva juttu, että Witchien onni kukoistaa. Muistelen aikaa, kun suhde oli tuore ja vaihdoimme ajatuksia Ellien Sinkun elämää palstalla.

Minäkin luopuisin mielelläni perinnöstäni lastemme hyväksi, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole mitään luovutettavaa. Tätä elämäntyyliä jos elän, niin ei ole Hellstenin opeilla mitään käyttöä.

http://www.google.fi/search?q=talousasiat&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

Etkös sää ollut ekonomi? Kait sä joskus talousasioista olet kuullut? Edes puolella korvalla?

Talousasiat? Ihmisillä on yhteis omistuksessa taloja, loma-asuntoja, autoja, osakkeita, yhtiöitä, tehtaita, yrityksiä. Jos toinen puoliso haluaa yht´äkkiä puolet omaisuudestaan, niin voi olla jopa mahdotonta jakaa esimerkiksi yritystä, niin että yrityksen lunastava puoliso voisi jatkaa ammatissaan yrityksessään. Jos luopuu omaisuudestaan ja pääseen varakkaaseen naimakauppaan, niin voisi ehkä kiittää onneaan, ei siinä talouden suunnittelusta ole kysymys, vai onko? :)

Ihan täällä elleissä törmää silloin tällöin ruikutukseen, kuinka mies/vaimo on aivan kamala juoppo,väkivaltainen ym. mutta talouden turvaamiseksi ollaan kitkutellaan yhdessä. Ei väliä,vaikka lapset pelkäävät toista vanhempaa, pääasia on, ettei tarvitse lähteä vuokralle asumaan tai ettei elintaso muuten kärsi.

Kyllä, on säälittävää ja joskus jopa järkyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja tuli.:
Ihan täällä elleissä törmää silloin tällöin ruikutukseen, kuinka mies/vaimo on aivan kamala juoppo,väkivaltainen ym. mutta talouden turvaamiseksi ollaan kitkutellaan yhdessä. Ei väliä,vaikka lapset pelkäävät toista vanhempaa, pääasia on, ettei tarvitse lähteä vuokralle asumaan tai ettei elintaso muuten kärsi.

Kyllä talousasiat tulevat merkittäviksi, jos omaisuus on satojatuhansia euroja. Ei se silti sitä tarkoita etteikö erota voisi.

Alkuperäinen kirjoittaja tuli.:

No enpä usko että juopon vaimo pysyy talodellisista syistä yhdessä miehensä kanssa. Juoppo kun juo kaiken ylimääräisen rahan.

Kun taas on kyse väkivaltaisesta miehestä syynä voi olla esim. pelko lasten huoltajuuden menettämisestä, jos mies on se joka tuo leivän pöytään. Väkivaltainen mies on kunnon manipuloja; kun naisen itsetunto on tuhottu riittää pikku uhkailu lasten menetyksestä.

Yhteistyössä