talvihaalareista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikien mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poikien mamma

Vieras
Hei,

kerrankin olisi varaa ostaa pojille kunnon haalarit. Onko kellään käytännön kokemuksia esimerkiksi reimatecin talvihaalareista? Kalliita ovat, mutta ovatko sen arvoisia? Entäs muut merkit, remu, lassietec..markkinoilla kun niin paöjon eri vaihtoehtoja. Pojat tällä hetkellä koossa 110 cm ja 68 cm

Kiinnolla luen muiden äitien kokemuksia =) =)

Reima tec on aika heikko laatuinen, kulumaa tulee helposti.
Rasavil on kallis, mutta hyvä laatuinen puku. Kestää hyvin kulutusta ja vilkkaankin lapsen jäliltä puvun voi antaa "perintönä" toiselle lapselle.
Remu on myös hyvälaatuinen, kestää kulutusta!

Eli oma mielipiteeni on, jos haluat pukuun satsata niin valitse rasavil tai remu. Reimaa haukutaa paljon, juuri sen ei-kulutusta kestävyyden takia. :)

Tuo pienemmän haalariin en mitään hirveitä vielä sijoittaisi, tuskin tarvitsee kosteussuojattua. Varmaan vähemmän viettää aikaansa lumessa. Isommalle hankkisin sellaiset, joissa on ainakin polvien kohdalla Corduraa, tuon mittaisena kulutus on pahimmillaan. Reimateciin jos päädyt, niin katso, että on plus versio. Lassien alaosasta 'kurahousu' pintaiset menevät myös helposti rikki kovassa menossa.

Meillä ollut käytössä reima-tec ja remu. Mielestäni reima-tec paras, sillä siinä kaikki saumat teipattu. Remu vaatii sateella sadetakin, mutta muuten myös hyvä puku ja halvempi kuin reima! Olen kyllä miettinyt että ostaisin nyt taas remun puvut, sillä näyttivät olevan sokoksella tarjouksessa... Karu totuus on kuitenkin se, että mitä isommiksi pojat kasvaa sitä vähemmän haalarista jää jäljelle.. Oli se sitten kuinka hyvälaatuinen tahansa =) =)

Reima on nykyään aivan surkea, sen jälkeen kun tuotanto siirtyi Kiinaan, laatu laski aivan onnettomaksi! Huomaan eron kun olen käyttänyt pukuja sitä ennenkin ja viime talvenakin jouduin viemään KOLME pukua myyjäliikkeeseen ja pitkän ajan jälkeen Reimalta suostuttiin korvaamaan kaksi.

Kotimainen Rasavil on laadullisesti paras. Hinta on korkea mutta puvut on huippulaadukkaita ja jos tulisi ongelmia, kotimainen valmistaja on apuna. Siitä on sisäsaumat lahkeista poistettu ettei kulu ja muut saumat on teipattu. Meillä penskat on pyörineet ihan virallisesti vedessä rasavilin puvut päällä ja kosteus ei tosiaan tule läpi. Meillä vielä kuuden lapsen perheessä puvut kiertää kivasti ja rasavilin puvun saa kierrättää kolmella lapsella, eikä se edelleenkään päästä vettä läpi! Suosittelen, kokemuksella.

Heips tietämättömyyteni, mutta mistäs tollaisia Ticket to heaven -haalareita voisi käydä kattomassa? Lähinnä tuolle isommalle pojalle sellaista voisi käydä tsekkaamassa. Tosin löysin alesta pojalle Rukan goretex-toppatakin 60 eurolla. Housuja pitää vielä ettiä...

Reimatec ei ole hintansa arvoinen (mutta meillä kaksi haalaria täksikin talveksi kaapissa). Jonathan on laadultaan parempi ja hinnaltaan puolet halvempi. Tykästyimme myös RUKKAn haalariin, ei juuri lainkaan karheumaa kolmen talven aikana.

ReimaTeceissa isoja laatueroja, eivätkä ole hintansa arvoisia. Travallen asut ovat hyviä, niin myös Lennen, Jonathanin ja Lassien eivätkä niin kalliitakaan. :flower:

Mulla on kokemusta Ticket To Heaven:sta, joka oli ihan huippuluokkaa! Tuntui ohuehkolta, mutta piti lämpöä paremmin kuin yksikään muu puku. Päiväkodissakin kehuivat pukua, kuinka hyvin piti lämpöä ja kosteutta, kuivui nopeasti jne. Lisäksi kivoja värejä!

Lennen puvut ovat myös hyviä, halvempi kuin moni suomalainen, mutta ehdottomasti laatutuote. Virolainen valmistaja.

Jomman kumman ostan tänäkin vuonna. :wave:

mä oon TÄYSIN tyytyväinen ollu reimatecin,meillä on ollu sekä talvi että välikausihaalarina aina reimatec ja edelleen käytön jälkeenki on ollu todella hyvässä kunnossa. parasta siinä on sekin että ei tarvi värkätä kurahoujen kanssa ku pitää vettä 100%. ainakin meillä isonpi jopa istunu vesilammikossa ja silti vaatteet täydellisen kuivat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 18:52 äiti kirjoitti:
Ehdottomasti Ticket to heaven, siis sairaan huippu hyvä haalari, hinta n.150e.

Missä Ticketit näin paljon maksaa? Ainakin fashionkids-nettikaupassa ne ovat 99 e. Meillä käytetään Reimateciä, laadullisesti se on ollut hyvä mutta kokemusta muista ei ole. Reiman värit on vaan yleensä miellyttäneet, siksi olen ostanut niitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2006 klo 13:44 Cheri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 18:52 äiti kirjoitti:
Ehdottomasti Ticket to heaven, siis sairaan huippu hyvä haalari, hinta n.150e.

Missä Ticketit näin paljon maksaa? Ainakin fashionkids-nettikaupassa ne ovat 99 e. Meillä käytetään Reimateciä, laadullisesti se on ollut hyvä mutta kokemusta muista ei ole. Reiman värit on vaan yleensä miellyttäneet, siksi olen ostanut niitä.

Liikkeissä ovat 140 euron luokkaa. Mm. Bambami, Pikkuväki, Bobo, Pikkukenguru jne.

Yhteistyössä