talvikenkiä mietin 1v2kk ikäiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Ootteko tilannu kenkiä lapsille tuolta brandos.fi sivuilta ? Onko kellään kokemusta noista piiip:joline kengistä ? tai sit nuo kangaroos: scotty roostex kengistä. Pitäis esikoiselle 1v2kk nyt ostaa talvikengät varmaankin 21 numeroiset.. mitkähän ois hyvät. On vähän pullukka jalka, joten pitäis olla semmoset, mitkä sais helposti jalkaan.

Ei kannata tilata netistä, jos ei ole varma siitä, millaiset sopii. Viking goret on meillä olleet hyvät jokaisella mukelolla ja kuopukselle 1v4kk ostan myös - ostin yhdet jo alesta mutta ne on liian pienet.

Jos mahdollista, käy kunnon kenkäkaupassa ja pyydä myyjältä apua, jotta löydätte poikasi jalan mallille sopivat ja sopivankokoiset kengät. Kenkien koot ja sopivuus erilaisiin jalkoihin vaihtelee paljonkin merkeittäin ja jos olette ihan alkutaipaleella asian kanssa, suosittelen ihan sitä kenkäkauppaa. :)

Muistaakseni Pippillä on jalkapöydän päältä matalahkot kenkämallit.

Meillä taas esikoiselle jonka jalkapöytä oli pienempänä tosi korkea ei oikein sopinu nuo Viking Gore-Texit. Nauhalliset kengät oli paremmat kuin tarralliset. Vasta joskus kun esikoinen oli liki 2½ niin meni jalkaan Viking Gore-Texitkin kun jalka ei ollut enää niin pullukka :)
Mutta olen tykännyt Tepsut kengistä ja Moomin kengät oli esikoisella myös reilu vuoden ikäisenä ( onko Pioni vai mikä se merkki oli? ). Nahkaiset on lämpöiset ja hyvät jalassa sekä helppo pukea pullukkaankin jalkaan :)
Taidan tänäkin vuonna ostaa kuopukselle sellaiset ( ikää 1v 6kk nyt ). :)

Mä en tilaisi kenkiä lapselle ilman sovittamista. Kävisin ihan kenkäkaupassa ja asiantuntevan myyjän opastuksella valittaisiin sopiva kenkä. Meillä on ollut useammat Eccon goret ja olen tykännyt. Kesäkenkinä on sitten ollut mm. Viking, Superfit joku Richter (?) ja niistä olen kyllä pitänyt myös, talvikenkinä ei niistä kokemusta.

Yhteistyössä