Talviloma pidettävä tämän kuun loppuun mennessä,mutta pomolle ei käyny tämä kuluva viikko eikä viime viikkokaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo- o.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joo- o.

Vieras
Mites tässä nyt toimitaan? Jos näköjään pomolle ei käy mikään mun ehdotuksista,niin voiko olla todella niin että pomo määrää millon saan sen pitää--nythän on jo kuun loppu joten mitä mä nyt ton asian kanssa teen sitten?

Kannattaa kyllä kysäistä liitosta. Mutta nuo lomat voi kait työntekijän suostumuksella pitää lomakauden ulkopuolellakin, eli jos se sulle itelles sopii, niin pidät toukokuun puolella tai kysyt josko pidät sitten kesälomaa viikon pidempään :)

Tottakai soitat liittoon!
Kyllä lomat on saatava pitää lomakautena. En kyllä ymmärrä miten asia on jätetty näin viime tippaan. Millaisessa työpaikassa sä olet?

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Kyllä lomat on saatava pitää lomakautena. En kyllä ymmärrä miten asia on jätetty näin viime tippaan. Millaisessa työpaikassa sä olet?

Olen siivooja.Kyllähän tässä on kyllä kyselty pitkin poikin tuota talviloma-asiaa,ja se on vain venynyt senkin takia,että pomo ei ole ollut paikalla,enkä ole häntä tavoittanut.Myös tuon edellisen takia en saanut pitää lomaa viimeviikolla.Eli koska pomo oli poissa,niin en saanut pitää lomaa sen takia.Meneeköhän nyt ihan reilusti tämä..?

Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakirppu:
Periaatteessa työnantaja saa päättää loman ajankohdan. Tosin yleensähän siitä neuvotellaan.

Se on kyllä totta, että työnantajalla on oikeus päättää loman ajankohdasta, mutta lomakauden aikana. Tarvii olla työntekijän suostumus, että loman voi jättää lomakauden jälkeen pidettäväksi. Työnantaja ei siis voi vaatia, mutta tässä työllisyystilanteessa on työntekijä hieman heikoilla vaatimustensa kanssa.

Periaatteessa työnantaja saa päättää loman ajankohdan. Tosin yleensähän siitä neuvotellaan.

Niin..en kyllä ymmärrä vaan sitä että miksi on sitten säädetty tuollainen kuin 30.4 mennessä sääntö.

Alkuperäinen kirjoittaja joo- o.:

Olen siivooja.Kyllähän tässä on kyllä kyselty pitkin poikin tuota talviloma-asiaa,ja se on vain venynyt senkin takia,että pomo ei ole ollut paikalla,enkä ole häntä tavoittanut.Myös tuon edellisen takia en saanut pitää lomaa viimeviikolla.Eli koska pomo oli poissa,niin en saanut pitää lomaa sen takia.Meneeköhän nyt ihan reilusti tämä..?

Sinänsä ei, että sinulla tulisi olla mahdollisuus pitää lomasi sen lomakauden aikan. Mutta ihmisiähän kaikki ollaan, eli kun en tiedä miksi pomo on poissa niin en osaa sanoa. Eihän hänkään välttämättä voi vaikuttaa poissaolemiseensa. Mutta kyllä hänen olisi pitänyt ajallaan hoitaa nuo loma-asiat.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:

Se on kyllä totta, että työnantajalla on oikeus päättää loman ajankohdasta, mutta lomakauden aikana. Tarvii olla työntekijän suostumus, että loman voi jättää lomakauden jälkeen pidettäväksi. Työnantaja ei siis voi vaatia, mutta tässä työllisyystilanteessa on työntekijä hieman heikoilla vaatimustensa kanssa.

Totta. Loman ajankohta olisi pitänyt kertoa työntekijälle on ajat sitten. Olettaen, että työnantaja sen haluaa määritellä. Ehkä ap:lla on vaan tottumaton esimies, joka ei ole tullut ajatelleeksi lomia ja lomalistoja.

Aivan vapaasti saa työantaja määrätä mutta lomakauden sisällä. Ja jos se päättyy nyt, eikä työntekijä ole lomaansa voinut pitää, työnantaja ei toimi sääntöjen mukaan.

Ei tämä mene reilusti. Siksi ehdotan että pyydät liitosta apua ja tukea asian hoitamiseen ja ne faktat joihin voit vedota ilmoittaessasi työantajalle että tätä asiaa ei ole hoidettu hyvin.
1.5. todellakin alkaa jo kesälomakausi.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:

Totta. Loman ajankohta olisi pitänyt kertoa työntekijälle on ajat sitten. Olettaen, että työnantaja sen haluaa määritellä. Ehkä ap:lla on vaan tottumaton esimies, joka ei ole tullut ajatelleeksi lomia ja lomalistoja.

Minusta alkaa tuntua ihan samalta..

Aivan vapaasti saa työantaja määrätä mutta lomakauden sisällä. Ja jos se päättyy nyt, eikä työntekijä ole lomaansa voinut pitää, työnantaja ei toimi sääntöjen mukaan.

Mitä tästä nyt sitten seuraa? Millä tämä mulle hyvitetään?

eiks siit saa jotain korvausta kun lomaa ei saa pitää lomakautena! mun mielest maksetaan 1,5kertaisena lomarahat...tai riippuu varmaan liitosta mut kemianliitos oli näin!

Ei tämä mene reilusti. Siksi ehdotan että pyydät liitosta apua ja tukea asian hoitamiseen ja ne faktat joihin voit vedota ilmoittaessasi työantajalle että tätä asiaa ei ole hoidettu hyvin.
1.5. todellakin alkaa jo kesälomakausi.

Täytyy sitten tehdä niin että soittaa. Olin todella pitkään,melkein vuoden sairaslomalla,joten edellinen,ihana työpaikka sai jäädä,kun mun käsi vaurioitui ja jouduin leikkaukseen.Mitäs siivooja yksikätisenä voisi oikein tehdä,noh,ainakin noita hommia missä nyt olen.Siksi pelkään kovasti nyt tuota liittoon soittamista,jos pomo ottaakin kaikesta huolimati herneen nenään että olen soittanut..Työttömäksi joutuminen tässä tilanteessa olisi kamalaa,nytkin teen vain 4 tuntista työpäivää tämän kuntoutumiseni takia ja lääkäri on sanonut että käsi ei koskaan edes tule ennalleen..

No tuo, että tämän kuun loppuun täytyy se loma pitää, ei ole ta:n keksintöä. Ap:n olisi kannattanut ajatella asiaa jo aikaisemmin, koko talvi aikaa pitää se talviloma. Ja ta:n ei ole mikään pakko myöntää lomaa siihen aikaan kun tt sen haluaa, niin se vaan on.

Kyllä sen loman saat pitää myöhemminkin, kun laitat ne säästövapaisiin. Ainakin meillä voi anoa (kirjallinen muodollisuus) lomia pidettäväksi myös lomakauden ulkopuolella.

Siis missä työpaikoissa muka saisi loman noin lyhyellä varoitusajalla :o

En yhtään ihmettele ettet saa lomaa haluamasia ajankohtana, eihän sulle keretä edes sijaista hommaamaan. Ei se niin mene että työnantajalle vaan sanotaan ilmoitusluontoisena asiana että ensi viikolla olisin sitten lomalla. Meillä täytyy kesälomatkin toivoa n. 4kk ennen, eli tuossa helmikuun paikkeilla. Vähintään kk ennen on suositus talvilomissa, että ehtivät sijaisen hommaamaan.

Mun mielestä on sun oma moka, jos olet näin viime tinkaan kyselyt jättänyt.