Talvirenkaiden valinta phuuh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
auttakaa naista mäessä. Miten osaan valita hyvät talvirenkaat.. mitkä teillä on, ja millaista ajoa ajatte? minulla lähinnä lyhyttä kaupunkiajoa, silloin tällöin motariakin jne. Nokian hakkapeliitta 8 taitaa olla tämän syksyn testivoittaja (8), ajattelin niitä, mutta arvokkaat ovat. Mahtaisko vähäiseen kaupunkiajoon riittää jotkut halvemmatkin? suosituksia? nastarenkaat haluan kuitenkin, ei kitkoja. Tietysti ne hyvät renkaat on loppupeleissä halpa henkivakuutus....

Mulle ostettiin juuri Continentalin kitka,t :) Tuo Nokian hakkapeliitta 8 nasta oli toinen vaihtoehto, mutta päädyttiin noihin kitkoihin hyvien kokemusten vuoksi.

Kannattaa lukaista TM:n testi. En ole lukenut testiä, mutta luultavasti ainakin puolet testatuista renkaista ovat aivan kelvollisia. Valitse niistä vaikka edullisin.

Nokian Hakkapeliitta on paras TALVIrengas, paljaalla asvaltilla ominaisuudet eivät ole parhaat.

Nokian renkaisiin saa takuun: jos rengas puhkeaa syystä tai toisesta saat uuden renkaan ilmaiseksi.

Continentaleista olen kuullut kans et ois hyvät. Ja noi hakkapeliitan seiskat tais olla just jossain tarjouksessa.. Vaikiaa valita :)

Nastat vasta sit alle kun lunta on tullut.. Mulla on nyt autossa kitkarenkaat.. Aikast loppuunajetut kylläkin...

[QUOTE="aloittaja";29079666]Continentaleista olen kuullut kans et ois hyvät. Ja noi hakkapeliitan seiskat tais olla just jossain tarjouksessa.. Vaikiaa valita :)

Nastat vasta sit alle kun lunta on tullut.. Mulla on nyt autossa kitkarenkaat.. Aikast loppuunajetut kylläkin...[/QUOTE]

Loppuunajetut kitkat on varmaan huonommat ties ja miltä ominaisuuksiltaan kuin esim. hyvät kesänakit, että ei ehkä kannata ihan sinne lumiin saakka odottaa jos olet uudet kumit hankkimassa :)

No joo, ei ne sakkorenkaat kuiteskaan vielä ole, mutta parhaat päivänsä nähneet kuitenkin. Uudet kesärenkaat alle sit keväällä, niidenkin osto siis edessä.

[QUOTE="aloittaja";29079704]No joo, ei ne sakkorenkaat kuiteskaan vielä ole, mutta parhaat päivänsä nähneet kuitenkin. Uudet kesärenkaat alle sit keväällä, niidenkin osto siis edessä.[/QUOTE]

No jos sakolle saakka ajaa niin saa vetää jo tosi sileiksi. Enemmänkin sitä turvallisuutta tässä ajattelin. Aikansa eläneissä, jo turhan paljon kuluneissa ja vähän jo kovettuneissa renkaissa ei ole kummoisia pitoja jäljellä. Että kannattaa ne nastat pistää alle kun alkaa tulla pakkasia ja tiet jäätyä, ettei siihen lumeen saakka odottele. Ihan oman turvallisuutensa kannalta, jos ne kitkat on oikeasti kuluneemman puoleiset. Sitä vaan meinasin :)

Niin ja mistäs sitä tietää jos ei tuu lunta ollenkaan :D pakko ne nastat sit pistää alle kuitenkin jossain kohtaa. Onneks nyt vielä ei oo ollu pakkasia ja ajot ajoittuu päivälle (tiet sulia)... Rengaskaupoille ens viikolla kuitenkin niin ovat sit valmiina.

Loppuunajetut kitkat on ihan killerit märillä kevään, syksyn ja kesän keleillä. Ja hyvätkin kitkat on huonommat kuin kesärenkaat, lamellit aiheuttaa märällä tiellä kapillaari-ilmiön joka edesauttaa vesiliirtoa.

Jos nastoja haluat niin Nokian Hakkapeliitta 8 tai 7 on hyvä valinta, 5 ihan ok myös jos siedät ääntä. Continental on varma valinta myös, Michelinilläkin pitoa riittää. Myös halvemmat merkit on ok kunhan et kiinalaisia osta.

Hakka8 on paras ja ne on varma valinta

Continentaalin gummeissa ei pysy nastat

Tuo 8 on vielä kulutuskestävyydeltään vähän kysymysmerkki kun se vasta tuli markkinoille. Mutta ainakin alkuun pito on varmasti loistava.

Continentaleissa oli tuota nastojen irtoamisongelmaa pari vuotta sitten, nykyisissä pysyy jo oikein hyvin (kunhan muistaa pitää pyörimissuunnan samana koko renkaan käyttöiän ajan).

T: tuo sun yläpuolinen vieras, rengasliikkeen työntekijä :D

[QUOTE="vieras";29080540]Tuo 8 on vielä kulutuskestävyydeltään vähän kysymysmerkki kun se vasta tuli markkinoille. Mutta ainakin alkuun pito on varmasti loistava.

Continentaleissa oli tuota nastojen irtoamisongelmaa pari vuotta sitten, nykyisissä pysyy jo oikein hyvin (kunhan muistaa pitää pyörimissuunnan samana koko renkaan käyttöiän ajan).

T: tuo sun yläpuolinen vieras, rengasliikkeen työntekijä :D[/QUOTE]

mullekkin rengasmyyjä väitti että Conti olis ton nastojenulostusongelman saanut ratkaistua mutta ei taida olla aikaa vielä kulunut niin paljoa että voi sanoa olisko väitteelle katetta

mullekkin rengasmyyjä väitti että Conti olis ton nastojenulostusongelman saanut ratkaistua mutta ei taida olla aikaa vielä kulunut niin paljoa että voi sanoa olisko väitteelle katetta

Pitäisi olla, ainakin mun kokemuksen mukaan. :)
Ja sittenhän se on tietysti takuutapaus jos liian hätäseen nastat ropisee tielle. Kaipa sitä paskaa sarjaa sattuu joka merkille. :/ Nokialaisia ei ole kyllä juurikaan vastaan tullut noiden ongelmien kanssa, niissä tuntuu piikit pysyvän tosi hyvin (edelleen 8 on kysymysmerkki tosin).

[QUOTE="vieras";29080559]Pitäisi olla, ainakin mun kokemuksen mukaan. :)
Ja sittenhän se on tietysti takuutapaus jos liian hätäseen nastat ropisee tielle. Kaipa sitä paskaa sarjaa sattuu joka merkille. :/ Nokialaisia ei ole kyllä juurikaan vastaan tullut noiden ongelmien kanssa, niissä tuntuu piikit pysyvän tosi hyvin (edelleen 8 on kysymysmerkki tosin).[/QUOTE]

mä ostin 4 contia syksyllä 2010 ja 2 lisää syksyllä 2012 ja niistä uudemmistakin lähti nastoja että mun kokemuksen mukaan asian käsittely on vielä auki

vaihdoin tänä kesänä auton ja tilasin siihen Nokian kasit, autoliike kumminkin sotki tilauksen ja sain Contit

reklamoin virheestä ja päädyttiin siihen, että jos nastat ei pysy niin saan tilalle noksut

Alkuperäinen kirjoittaja raju väite päättömältä;29080622:
Mitä faktaa sulla on väitteesi tueksi?

mulla on (jonkulainen) pää mutta vastaan silti

jokunen lehti on jäänyt joskus kiinni tulosten manipuloinnista joten ei olla päättömän väitteen varassa, asiasta on näyttöä

jokunen lehti on jäänyt joskus kiinni tulosten manipuloinnista joten ei olla päättömän väitteen varassa, asiasta on näyttöä

Enpä muista tuollaista missään nähneeni. Jokunen valmistaja on joskus kärähtänyt siitä, että ovat toimittaneet testiin "parempia" renkaita kuin normaalisti kauppoihin. Continental ainakin.

Aloittajalle: Kun ostat tunnetun valmistajan uudehkon rengasmallin, niin hyvin pärjäät. Siis näitä, jotka testeissä tulevat sijoille 1-5. Ei se niin tarkkaa ole, vain tosi hifistelijä huomaa noiden eron, varsinkin sen jälkee kun rengas on kulunut vähän aikaa.

mä ostin 4 contia syksyllä 2010 ja 2 lisää syksyllä 2012 ja niistä uudemmistakin lähti nastoja että mun kokemuksen mukaan asian käsittely on vielä auki

vaihdoin tänä kesänä auton ja tilasin siihen Nokian kasit, autoliike kumminkin sotki tilauksen ja sain Contit

reklamoin virheestä ja päädyttiin siihen, että jos nastat ei pysy niin saan tilalle noksut

Toivottavasti on parempi onni matkassa tällä kertaa.

Ja nuo testit on tosiaan mitä on. En niistä sen enempää viitsi sanoa.

Yhteistyössä