Tämä meidän kuopus asettaa mut totisesti ihan uuden haasteen eteen. =D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mä olen ollut melko onnekkaassa asemassa: mun molemmat aikasemmat lapset on saaneet ekat hampaansa melko myöhään, vasta noin kasi kuisena molemmat, niin että me ollaan rintaruokinta lopetettu sitä ennen jo kokonaan eikä ole siis ikinä tullut vastaan tilannetta että olisi pitänyt tissittää lasta, jolla on jo hampaat suussa. Onneksi, sillä sektion jälkeen se on hyvänä kakkosena listalla "Mitä pelkäät eniten äitiydessä".

No niin: kävipäs sitten niin että tämä mun kolmas lapseni, joka on siis myös totaali pullo kieltäytyjä, päätti myös alkaa tekemään hampaita. Onhan se ollut vähän kräntty viime päivinä, mutta ihan rehellisesti ei tullut mieleenkään että se voisi hampaita tehdä, kun noi aikasemmatkin on olleet hampaattomia pitkään, pitkään... Ja voitte vaan kuvitella sitä järkytystä, kun tänä aamuna tajusin että ei moro, sillähän on hammas suussa, ja toinen tulossa viereen. :o :o Alku järkytys tosin oli pientä verrattuna siihen, kun tajusin että munhan on pakko imettääkin sitä vielä, kun ei se sitä pulloakaan huoli. :ashamed: Onneksi en tiennyt tätä etukäteen, ois varmaan ollut porkkanat nelikuisesta asti pääruokana... :whistle: :D

Jos pieni puree, niin yritä olla reagoimatta siihen mitenkään muuten kuin lopettamalla imettämisen siihen paikkaan. Et siis sano edes "ei". Tarjoat sitten hetken päästä uudelleen. Kokemuksesta sanon, että ei se monta kertaa pure, kun huomaa, että tarjoilu päättyy siihen.

Joo, samantapaisia kokemuksia.. :D Mun neljäs lapsi sai hampaita ennenkuulumattoman aikaisin ja mäkin imetin noita kaikkia lapsiani pitkään. Mut hyvin se silti meni.. Niin joo, olihan tuolla kolmosellakin jo eka hammas kun vielä imetin... Vähän se jännitti aluksi mut kyl se siitä.. :D

mein pojal tuli ekat hampaat vähän yli 3kk ja imetin silti vähän vajaa 1v asti. muutaman kerran tarttu kiinni, mut ei onneksi kovaa :D olis nänni jääny naskaleiden väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja rintintin:
meillä puri hampaatonkin... :o AUTS!

Tuolla neitillä on ollut kanssa tapana mällätä nänniä ikenien välissä kovastikin, ja repiä. Mutt juuri nyt mä yritän olla ajattelematta sitä asiaa sen enempää... Voin kertoa, ett eka imetys sen hampaan huomaamisen jälkeen vaati kyllä ihan erityistä psyykkaamista muutenkin, odotin koko ajan että koska se nappaa kiinni. Joten yritän olla ajattelematta näitä neitin pieniä tapoja.. :ashamed:

Ma imetan tyttosta jolla on 8 hammasta nyt :) JA voin sanoa, etta VAHAN jannitti aluks...

Kertaakaan ei ole purru silleen 'kunnolla'. Kannattaa vaa etukateen laskeskella, ettei tarjoa tissia lapselle jos laps ei sita halua. Etta vaa silloin, kun on oikeasti tissin tarve... Niin ja JOS lapsi puree, niin ei pida repasta tissia pois... AUTS... Ma teen niin, etta tyonnan tissin tyton naamaan, se pakottaa lapsen paastamaan irti. Tai sitten tunkee sormen sinne valiin. Jos tissin vaa repasee pois, niin tulee iso pipi.

Ma imetan tyttosta jolla on 8 hammasta nyt :) JA voin sanoa, etta VAHAN jannitti aluks...

Kertaakaan ei ole purru silleen 'kunnolla'. Kannattaa vaa etukateen laskeskella, ettei tarjoa tissia lapselle jos laps ei sita halua. Etta vaa silloin, kun on oikeasti tissin tarve... Niin ja JOS lapsi puree, niin ei pida repasta tissia pois... AUTS... Ma teen niin, etta tyonnan tissin tyton naamaan, se pakottaa lapsen paastamaan irti. Tai sitten tunkee sormen sinne valiin. Jos tissin vaa repasee pois, niin tulee iso pipi.

Yhteistyössä