Tämä on ihan tosijuttu, epäilen että vauvani on saattanut vaihtua synnärillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäilys kalvaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä lapsi vietiin heti syntymän jälkeen osastolle (oli sydän vika) ja ranneketta ei laitettu missään vaiheessa.. Itse jouduin seuraavana päivänä pyytämään rannekkeen ja laittamaan sen vauvalle (se jätettiin vauvan sänkyyn lojumaan). Joten valitettavan usein se ranneke jää selkeästi laittamatta..

Ja ymmärrän kyllä AP:n "huolen", kyllä minuakin häiritsisiä noilla tiedoilla. Ottaisin selvää asiasta.

Mahtaa olla häiriintynyt kiintymys suhteen kehitys lapsella jos äippä on kolme vuotta pohtinu että ei oo kyllä mun lapsi kun on niin kumman näkönenki. Kipee ap on joka tapauksessa. Ja lapsesta mahtaa kasvaa extra häiriintynyt tuollaisen käsittelyssä.

mä tiiän perheen missä kummatkin vanhemmat tummatukkaisia ja ruskeasilmäisiä ja kappas vaan nuorempi lapsista olikin vaalea ja sinisilmäinen. Kun tyttö kasvoi hän oli kuin ilmetty mummonsa nuorena. Varmasti moni on luullut häntä vaihdokiksi =)

Mä tekisin sen DNA testin. Ihan vaan mielenrauhan vuoksi.

Eikö ollut viime vuonna se kohu kun joku perhe oli saanut synnäriltä mukaansa väärän lapsen? Siinä tapauksessa lapsella ollut ranneke paljasti asian. Tästä tehtiin kuitenkin dokumentti ja siinä dokumentissa oli tarinaa muistakin läheltä-piti-tapauksista.

Epätodennäköistähän tämä on - mutta mielestäni asia kannattaa selvittää kun kerran epäilyttää.

Ymmärrän nuo epäilyt jos ei sitä ranneketta ollut. Toisaalta ulkonäöstä ei voi kertoa mitään koska se voi tulla joltain esi-äidiltä.
Teetä testi nin sillähän siitä epävarmuudesta pääsette.

Meinaatko muka että matkalla sinne kansliaankaan et yhtään vilkaissut sitä omaa vauvaa etkä ois erottanut jos sulle ois annettu jonkun muun vauva? En oikein usko. Mieti nyt vähän itsekin.

Mun mummon vanhemmat veivät väärän vauvan kotiin asti ja toinen perhe vei mummoni. Sukupuoli oli vain toinen niin aika nopeasti tajusivat. Muistaakseni myös vauvan tukka oli ihan eri värinen. Pitääkin kysyä lisää, pitkä aika siitä kun kertoi. Tämä oli tosin 40-luvulla...

Itse synnytin TYKS:ssä vuonna 2009. Vauvalle laitettu ranneke tippui ensimmäisenä päivänä, vauva oli vastasyntyneiden teholla pari päivää (ja siellä kahdella eri paikalla, vaihto poissaollessani) ja vauva sekoitettiin toiseen puheissa, yksi kätilö nimittäin väitti vauvan solisluun murtuneen. Vasta lääkärintarkastuksessa myöhemmin sain varmistettua, että näin ei tosiaan ollut, vaan kätilö oli sekoittanut minut ja vauvan toiseen äiti-vauva-pariin.

No, mutta sekoittumisen mahdollisuus olisi siis teoriassa meilläkin ollut, mutta sellaista ei ole tosiaan tarvinnut pelätä, vaikka vauva olisi muutaman minuutin jälkeen pois viety. Sillä kyllä minä vauvani tunnistin ja olisin varmasti löytänyt kaikkien sairaalan vauvojen joukosta ilman mitään tunnistusapuja.

Mutta aloittajan varmasti kannattaa se DNA-testi tehdä, niin saa asian pois mieltä kaivelemasta.

Yhteistyössä