Tämä on oikeesti jo pelottavaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muistamaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muistamaton

Vieras
mulle on käyny viimeisen vuoden -tai vajaan vuoden aikana- vaikka kuinka monta kertaa niin että menen hakemaan jotakin sillä hetkellä tärkeää asiaa (paperia, tavaraa tms) sellaisesta paikasta täällä kotona että olen sata varma sen asian siellä olevan, eikä se sitten olekaan siellä.
tää alkaa olla jo niin usein että mua oikeesti pelottaa. mikä ihme mun muistia vaivaa? oonko tulossa hulluksi? oonko sairastumassa tai jo sairas? tää ei ole enää mukavaa, viimeksi ihan just etin yhtä juttua, jonka muistan laittaneeni oikein erityisesti talteen tulevaa tarvetta varten (juhlat tulossa) eikä se tavara ollut siellä missä muka muistin sen olevan.
tottakai sitä aina ensin syyttää muita perheen jäseniä, että ne on vieny sen jonnekin, mutta kun kaikki aina vakuuttaa ettei ole koskenu, niin ei auta kuin jatkaa etsimistä, ja omilta jäljiltä se sitten yleensä löytyy. mutta kun ei muista milloin ja miksi on sinne uuteen paikkaan siirtänyt...

sekava sepustus, mutta niin taitaa olla mun pääkin, taas kerran!

Samaa mäkin "harrastan" :|

Olen myös monesti yllättänyt itseni seisomasta ulko-oven ulkopuolella klikkaillen auton avaimen "avaa"-nappulaa ja oikeesti jopa meinannut hiiltyä kun ei se kotiovi aukea :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja lily:
tai oletko raskaana? raskaus saa ainakin mun muistin ihan sekaisin.

tai vaihtoehtoisesti pienen vauvan äiti.

ei enää aikoihin kumpaakaan. ikää on jo kohta 46v. siksi pelottaa kahta kauheammin. muuten kyllä nukun nykyään huonosti, herään usein kesken unen.

Kuulostaa erittäin tutulta!! Minun muistikapasiteetissani tapahtui jotain peruuttamatonta poikani ensimmäisen elinvuoden aikana. Epäilisin, että syynä olivat runsaat yövalvomiset ja jonkin asteinen masennus. Nyt, kun poika on kohta kolme vuotta vanha, tilanne on hiukan parantunut. Varmasti eheämmillä yöunilla ja töihin palaamisella (sopivaa kuormitusta aivoille) on ollut positiivinen vaikutus asiaan, mutta ns. "normaaliksi" (vauva-aikaa edeltävä taso)muistini ei taida ikinä enää palata.

Mulla ikää 37 ja odotan kolmatta.Ehkä katkoni johtuu osittain raskaudesta mutta...Esim.yks kaks istuessani olohuoneessa muistan että perunat kiehuu!!!kiehuneet jo pitkään.... :D tai toissa päivänä laitoin maidon kattilaan että keitän mannapuuroa,unohdin...maitoa oli palanut pohjaan mutta ei kiehunut yli.Liesi ykkösellä vain.Olen meinannut unohtaa lääkärit ym.pakko laittaa kännykkään muistutus...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei enää aikoihin kumpaakaan. ikää on jo kohta 46v. siksi pelottaa kahta kauheammin. muuten kyllä nukun nykyään huonosti, herään usein kesken unen.

Varmaan nuo huonot yöunet vaikuttavat asiaan.

En halua pelotella, mutta esiintyykö suvussasi dementiaa, altzheimerin tautia? Tiedän monia tapauksia, joissa oireita on alkanut ilmetä jo sinun iässäsi. Eihän siitä mitään haittakaan olisi, jos asian tiimoilta kävisi lääkärissä, jos nuo muistihäiriöt vaivaavat mieltäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rosahdus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Varmaan nuo huonot yöunet vaikuttavat asiaan.

En halua pelotella, mutta esiintyykö suvussasi dementiaa, altzheimerin tautia? Tiedän monia tapauksia, joissa oireita on alkanut ilmetä jo sinun iässäsi. Eihän siitä mitään haittakaan olisi, jos asian tiimoilta kävisi lääkärissä, jos nuo muistihäiriöt vaivaavat mieltäsi.

ei tietääkseni. päinvastoin, hyvämuistisia on kaikki olleet hamaan loppuun asti.
mutta jostainhan sekin "perintö" alkaa... jos mä oon se eka huonomuistinen.

pelottaa ihan sairaasti. täytyy lähtee tutkimuksiin, jos ei ala muisti parantua kevään aikana.

Yhteistyössä