Tämä pääsiäinen sai luvan olla viimeinen, jolloin lapset saavat yllätysmunia!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että semmosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että semmosta

Vieras
Jumankeuta ettei mikään munista tullut yllätys ole miellyttänyt. Joo, minun pitäisi olla ymmärtäväinen, kun lapsi sairastaa aspergeria, mutta kun tuo on tartuttanut tuon "voi hemmetti miten ruma paska yllätys tuli"-nurinansa myös pienemmälle (terveelle) sisarukselleen. :headwall:
Ja kyllä, meillä todellakin lapset puhuvat noin rumia sanoja käyttäen. :(

No miksi aina uudelleen ja uudelleen annat niitä munia?? Mä sanoisin ensimmäisen nurinan jälkeen, että jos vielä tuollaista kuulen, pääsiäisherkkujen syönti loppuu siihen paikkaan. Ja ei kyllä meillä lapset tuollaista kieltä käytä, on kitketty heti alkuunsa tuommoiset... Ja eiköhän sen aspergerinkin saa oikealla kasvatuksella ruotuun...

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Voi - jaksamista - ja nro 4 kirjoittajalle tiedoksi, että aspilasta "ei saa ruotuun"!!!! Minäkin suosittelen niitä pahvisia itse täytettäviä versioita; voisi olla mieluisimpia kun vanhemmat kuitenkin tietää mikä lapsille on mieluisinta;-)

Korvatulppiako pitäis pitää, ettei vaan keltää missään lipsahda, esim. kaupan kassajonossa, koulussa toiselta oppilaalta, telkkarista jne jne...

No pienten lasten ei tarvitse katsoa mitään sellasia ohjelmia missä kirosanoja huudellaan. Ja voi tehdä selväksi, että vaikka koulussa/kaupassa jne joku sanoi niin ja näin, niin se on rumaa kieltä, ja sitä ei kotona käytetä.

Sama täällä- Ei tosin pääsiäismunien suhteen, vaan noin muuten. Erityislapsi käyttää aivan hirveää kieltä, suorastaan imee kaikki rumat sanat muista.. ja arvatenkin terve pikkusisarus on alkanut puhumaan samalla tavalla :(

Meillä ei todellakaan kotona aikuiset (=minä) huorittele tai hoe "v*ttua" tms, vaan erityislapsi on kuullut ne sanat ihan jostain muualta. Ja vaikka mä miten yritän, niin niitä sanoja en saa kitkettyä enää pois. Sillä seurauksella, että myös pienempi sisarus käyttää nyt ihan yhtä rumaa kieltä :(

Että samassa veneessä ollaan.. ei ole helppoa, ei.

Alkuperäinen kirjoittaja että semmosta;26034154:
Jumankeuta ettei mikään munista tullut yllätys ole miellyttänyt. Joo, minun pitäisi olla ymmärtäväinen, kun lapsi sairastaa aspergeria, mutta kun tuo on tartuttanut tuon "voi hemmetti miten ruma paska yllätys tuli"-nurinansa myös pienemmälle (terveelle) sisarukselleen. :headwall:
Ja kyllä, meillä todellakin lapset puhuvat noin rumia sanoja käyttäen. :(
Meidän apsergerin syndroomasta kärsivä lapsi ei ikikuunapäivänä puhu tai käyttäydy noin, kyllä tuossa on jostain muusta kyse. meillä on 2 eriasteista erityislasta joilla ei ole käytöshäiriöitä.
En todellakaan antaisi lapselle niitä munia (tai muutakaan) jos tuo olisi vastaanotto.

No pienten lasten ei tarvitse katsoa mitään sellasia ohjelmia missä kirosanoja huudellaan. Ja voi tehdä selväksi, että vaikka koulussa/kaupassa jne joku sanoi niin ja näin, niin se on rumaa kieltä, ja sitä ei kotona käytetä.
Meillä ei salkkareita katsota, eikä muitakaaan semmosia ohjelmia, mutta hyvin on on bongattuna kaikki kirosanat ja huorittelut, homot ja lesbot jne.
Lapsi on 9-v ja uskonpa, että kaikki muutkin ysiveet tietää tasan kaiken kaikesta, mutta meidän lapseltapa puuttuukin filtteri, mikä muilla lapsilla varmasti toimiikin hyvin ja osaavat suodattaa puheensa niin, ettei niitä ainakaan vanhempien kuullen lauota.

Meillä on kuri, meillä puututaan, mutta kun tuolta puuttuu se suodatin ja ymmärrys siitä, mitä ei saa sanoa, kun "muutkin" puhuvat niitä sanoja.

Korvatulppiako pitäis pitää, ettei vaan keltää missään lipsahda, esim. kaupan kassajonossa, koulussa toiselta oppilaalta, telkkarista jne jne...

No en minä ainakaan ottanut mallia keltään tuntemattomalta ihmiseltä.......

Ja olisi kyllä ihanaa, jos suomalaiset voisivat olla kiroilematta lapsien lähettyvillä, mut ku eihän nyt suomalaisia kiinnosta ku se on nii suomalainen tapa että sanotaan sitä p**kelettä ja p*skaa ja v-sanaa myös joka puolella.......

No en minä ainakaan ottanut mallia keltään tuntemattomalta ihmiseltä.......

Ja olisi kyllä ihanaa, jos suomalaiset voisivat olla kiroilematta lapsien lähettyvillä, mut ku eihän nyt suomalaisia kiinnosta ku se on nii suomalainen tapa että sanotaan sitä p**kelettä ja p*skaa ja v-sanaa myös joka puolella.......

Hmm. eli sulla on asperger. Kiinnostais tietää, miten pärjäät maailmalla näin aikuisena?! Tuntuu niin toivottomalta tällä hetkellä tämä tilanne, kun tuntuu, ettei tuosta lapsesta taida saada koulutettua yhteiskuntakelpoista yksilöä. :(
Omat keinot alkavat olla vähissä.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;26034271:
Meidän apsergerin syndroomasta kärsivä lapsi ei ikikuunapäivänä puhu tai käyttäydy noin
Mun ystävän asperger-lapsi on myös hyvin hyväkäytöksinen, ongelmat tulee esille sitten toisenlaisissa asioissa kuten ystävyyssuhteiden solmimisessa ja arkipäivän askareista selviytymisessä.

Minä kitkisin ko. sanat pois ainakin sen ei-erityisen lapsen kielenkäytöstä, jos se ei erityislapsen kohdalla onnistu. Mutta en mä kyllä erityislastakaan palkitsisi törkeästä kielenkäytöstä kerta toisensa jälkeen suklaamunilla, pitäähän erityislastakin kasvattaa ja opastaa oikeanlaiseen käytökseen. Eri asia sitten, onko lopputulos toivottu.

Viimeksi muokattu:
Hmm. eli sulla on asperger. Kiinnostais tietää, miten pärjäät maailmalla näin aikuisena?! Tuntuu niin toivottomalta tällä hetkellä tämä tilanne, kun tuntuu, ettei tuosta lapsesta taida saada koulutettua yhteiskuntakelpoista yksilöä. :(
Omat keinot alkavat olla vähissä.

En puhunut nytten siitä vaan siitä, että joo en ymmärrä miksi lapsi ottaisi mallia tuntemattomalta ihmiseltä, mutta siis asperger lapset ottavat mallia ihan tuiki tuntemattomilta vai, sitäkö tarkoitat?

A.p.Mikä ikänen asperger lapsi kyseessä.Meillä oli ihan samanlaista,mutta tämä käytös tapahtui aina jouluisin.Suklaamunista valitusta ei tullut,kun ostettiin niitä munia,missä tiedettiin mikä yllätys on =).Jouluna poika heitteli saamiaan lahjoja avatessaan pinoon ja oli NIIN välinpitämötön,että mietin jo,mitä vuokrapukki kohta möläyttää pojan käytöksestä.
Mieltä lämmitti kuitenkin jälkeen päin,kun poika sopeutui lahjoihin ja näki,että hän tosella piti niistä,vaikka ei sitä sanomalla näyttänytkään =)

Tänäpäivänä lapsi on jo murkkuiässä ,ja voin sanoa sinulle luhdutuksen sanan,että lapsesta on tullut ihan yhteiskuntakelpoinen omine omituisuuksineen =).Kielen käyttö on välillä mitä on,mutta lapsi osaa liikkua omatoimisesti harrastuksiin ,jopa hakeutuu sosiaalisiin tilanteisii yms.
Vaikkakin pojalla on vielä paljon erityisyyksiä,jotka ärsyttävät,niin olen erittäin onnellinen nykytilanteesta =).
Jaksamista sinulle a.p.Tie on raskan ja kivinen,mutta toivoa on!

Yhteistyössä