Tämä tuska ei helpota...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuska

Vieras
Eilen illalla, kun olimme jo laittamassa lapsia nukkumaan, oveen koputettiin.
Onneksi mies meni avaamaan, enkä minä, eikä lapset.
Oven takana kysyi naisääni "onko teillä kissa?" Johon mies vastasi, että kyllä meillä on. Nainen sitten kääntyi ja näytti mitä oli löytänyt.
Hänen sylissään makasi meidän ääretömän rakas, puolivuotias tyttökissa, kuolleena.
Joku kusipääkaahari oli juuri ajanut kissamme yli.
Olin ihan hetkeä aiemmin päästänyt kisun ulos ja ajattelin siinä, että jopas sillä on kova hinku tuonne pihalle...kumpa olisin tiennyt, mihin vaaraan hän sillä kovalla halulla juoksi. Syyttelen itseäni.
Ensin ajattelin, etten ehkä mene katsomaan ovelle ollenkaan, mutta menin kuitenkin...ja olisi varmaan pitänyt jättää tekemättä. Aloin itkeä ja menin jonkinlaiseen shokkiin...juoksin sisälle takaisin ja otin lapset syliini ja kerroin heille, mistä on kysymys.
Olen raskaana viikolla 24 ja mieli on muutenkin ollut äärimmäisen herkkänä.
Tämä kokemus on ollut ihan karmea, enkä sitä oikein vieläkään tajua.
Mies hautasi rakkaan kisumme aamulla tontillemme ja menen sitä hautaa lasten kanssa kohtapuolin koristelemaan...
Lapset niinkin tuntuvat sulattavan asian, mutta minulle tämä oli valtava menetys.......olimme ylimmät ystävykset ja hän juoksi päivät perässäni, kun touhusin. En jaksa uskoa, että se rakas pieni on nyt tuolla maanpovessa. Rintaa puristaa. Tämä tuska ei helpota...:´(

Alkuperäinen kirjoittaja tuska:
Eilen illalla, kun olimme jo laittamassa lapsia nukkumaan, oveen koputettiin.
Onneksi mies meni avaamaan, enkä minä, eikä lapset.
Oven takana kysyi naisääni "onko teillä kissa?" Johon mies vastasi, että kyllä meillä on. Nainen sitten kääntyi ja näytti mitä oli löytänyt.
Hänen sylissään makasi meidän ääretömän rakas, puolivuotias tyttökissa, kuolleena.
Joku kusipääkaahari oli juuri ajanut kissamme yli.
Olin ihan hetkeä aiemmin päästänyt kisun ulos ja ajattelin siinä, että jopas sillä on kova hinku tuonne pihalle...kumpa olisin tiennyt, mihin vaaraan hän sillä kovalla halulla juoksi. Syyttelen itseäni.
Ensin ajattelin, etten ehkä mene katsomaan ovelle ollenkaan, mutta menin kuitenkin...ja olisi varmaan pitänyt jättää tekemättä. Aloin itkeä ja menin jonkinlaiseen shokkiin...juoksin sisälle takaisin ja otin lapset syliini ja kerroin heille, mistä on kysymys.
Olen raskaana viikolla 24 ja mieli on muutenkin ollut äärimmäisen herkkänä.
Tämä kokemus on ollut ihan karmea, enkä sitä oikein vieläkään tajua.
Mies hautasi rakkaan kisumme aamulla tontillemme ja menen sitä hautaa lasten kanssa kohtapuolin koristelemaan...
Lapset niinkin tuntuvat sulattavan asian, mutta minulle tämä oli valtava menetys.......olimme ylimmät ystävykset ja hän juoksi päivät perässäni, kun touhusin. En jaksa uskoa, että se rakas pieni on nyt tuolla maanpovessa. Rintaa puristaa. Tämä tuska ei helpota...:´(

Meiltä meni yksi kissa auton alle ja sen jälkeen ne ovatkin pysyneet sisällä. Ei siihen tarvi edes kaaharia, ne kissit pomppaa niin äkkiä eteen että hitaampaakin ajaa päälle. Kyllä se tuska helpottaa vaikka nyt siltä ei tunnukaan :hug:

Sori nyt vaan, mutta miksi päästitte kissan ulos? Mulla on kaksi kissaa ja ovat ihan tyytyväisiä sisällä. Partsilla voivat käydä haukkaamassa happea.
Kissojen irtipitäminen on lainvastaista ja mun mielestä on ihan typerää päästää niitää vapaana ulos. Se on melko varmaa että ne jäävät auton alle.
Toivottavasti kuitenkin pääset asian yli. Kissanomistajana ymmärrän kyllä surusi...

Minulta on kuollut kolme kissaa jäämällä auton alle, neljännen vei kettu.
En syytä aina sitä autoilijaakaan, asuimme vilkkaasti liikennöidyn tien vieressä.
Itse olen kyllä onnistuneesti väistänyt muutamaakin kissaa, mutta ollut myös kyydissä, kun kissa on jäänyt auton alle, eikä siinä ollut mitään tehtävissä.
Ymmärrän kyllä, että se sattuu, kun toinen on varmasti ollut kuin perheenjäsen, tällä hetkellä minulla on koira, ja jos jotain sattuisi sille, en ymmärrä, kuinka voisin sen asian käsittää tai hoitaa.

:hug:

Itse asiassa jos tarkkoja ollaan niin autot eivät edes saa väistää kissaa siinä mielessä että jos se aiheuttaa kolarin niin se on sen väistäjän vika. Kissojen ja koirien yli pitäisi vielä ajaa :(

Mitä tekee kissa yksinään tiellä? Kissat täytyy pitää kiinni tai sisällä. Täällä kanssa samanikäinen tyttökissa, yksinään riittää raitisilma parvekkeella, ulkona valjaissa.

Otan osaa suruusi.Lemmikit ovat äärettömän rakkaita elämän ilostuttajia ja sulostuttajia,
ja jokainen niistä jättää lähtiessään jälkeensä surun ja ikävän,joka ajan kanssa vaihtuu kauniiksi muistoksi.Voimia kovasti!

Sanoin siksi "kusipääkaahari", koska tapauksella oli silminnäkijä, tuo nainen.
Hän oli ajanut sen auton perässä, joka oli kissamme yli ajanut ja sanoi, että se todellakin kaahasi. Kaahasi tällä pienellä tiellä talojen keskellä, jossa ei missään nimessä saisi lujaa ajaa. Lapsiakin monessa pihassa. Oli tämä nainen nähnyt, kuinka kissa oli vain lentänyt ja auto oli jatkanut matkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:

Itse asiassa jos tarkkoja ollaan niin autot eivät edes saa väistää kissaa siinä mielessä että jos se aiheuttaa kolarin niin se on sen väistäjän vika. Kissojen ja koirien yli pitäisi vielä ajaa :(

Itseasissa koiraa pitäisi jo väistää, mutta esimerkiksi jos hirvikolarissa selviää, että on yrittänyt väistää, niin vakuutus ei välttämättä maksa mitään, aika ristiriitaista.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
autoilija on heti kusipääkaahari jos ei kerkiä mitenkään väistämään aivotonta elukkaa joka eteen juoksee :attn:

Niimpä. Kerran yliylikomisario Heikki Seppä sanoi ettei koiraa pienemmän elukan edessä saisi painaa jarrua tai tehdä väistöliikettä.

Pahoittelut kuitenkin ap:n kissan puolesta.

Kissa ei osaa liikennesääntöjä, lisäksi niitä on pimeällä äärettömän vaikea havaita.

Autokoulussa aikoinaan painotettiin, että eläimen paniikkiväistöä ei kannata tehdä, auto karkaa helposti käsistä ja koko perheen henki on vaarassa... viimeksi taisin nähdä jutun missä koulukuljetus oli väistänyt oravaa ja päätynyt ojaan :(

Kissat kiinni valjaisiin ulos tai pitäkää ne sisällä! Ei ulos juoksentelemaan miten sattuu, vaarantamaan liikennettä!
jos se on muka niin rakas ja lemmikki niin luulis sitä sen verran suojelevan. Tuolla noita luonnon elukoita liikenteessä jo ihan tarpeeks

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

Itseasissa koiraa pitäisi jo väistää, mutta esimerkiksi jos hirvikolarissa selviää, että on yrittänyt väistää, niin vakuutus ei välttämättä maksa mitään, aika ristiriitaista.

No ehkä jotain Tanskandogin kokoista koiraa mutta kyllä käytäntö on että koiran takia jos kolhit autosi tai muiden auton niin maksumieheksi joudut itse, tästä on kokemusta!!

Hirven väistämisestä en osaa sanoa mitään, mutta sen autokoulusta muistan että jos ajaa sen takia esim. ojaan, niin ei tarvitse kuulemma todisteeksi mitään hirven perskarvoja käydä liimailemassa konepeltiin, vakuutus korvaa :D Mutta mitäpä ei vakuutusyhtiö koittaisi että ei tarvitsisi korvata...

:hug: Tiedän tuon kissanmenetyksen tunteen,"maalla" asunut, lähellä sekä autotie,että junanrata ja metsän eläimet..Useempikin kissa jäi kotiin tulematta,viimesin tosin eli ihan vanhaks,oli niin pelkuri ettei oikeen pihasta kauas uskaltanut ees lähteä.Kuoli sitten kotiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja tuska:
Sanoin siksi "kusipääkaahari", koska tapauksella oli silminnäkijä, tuo nainen.
Hän oli ajanut sen auton perässä, joka oli kissamme yli ajanut ja sanoi, että se todellakin kaahasi. Kaahasi tällä pienellä tiellä talojen keskellä, jossa ei missään nimessä saisi lujaa ajaa. Lapsiakin monessa pihassa. Oli tämä nainen nähnyt, kuinka kissa oli vain lentänyt ja auto oli jatkanut matkaa...

Jos nainen on pysynyt perässä, niin hän on otsekin kaahannut. Mutta kuitenkin, ymmärrän surusi ja vihasi.

No ehkä jotain Tanskandogin kokoista koiraa mutta kyllä käytäntö on että koiran takia jos kolhit autosi tai muiden auton niin maksumieheksi joudut itse, tästä on kokemusta!!

Hirven väistämisestä en osaa sanoa mitään, mutta sen autokoulusta muistan että jos ajaa sen takia esim. ojaan, niin ei tarvitse kuulemma todisteeksi mitään hirven perskarvoja käydä liimailemassa konepeltiin, vakuutus korvaa :D Mutta mitäpä ei vakuutusyhtiö koittaisi että ei tarvitsisi korvata...

Niimpä, onneks mulla on panssarivaunu, että jos johonkin tolppaan kolhiintuu, niin silti jää hyvä mieli, kun ei ole jonkun lemmikkiä teilannut.
Täällä päin oli pitkän aikaa sellainen musta koira karanneena, sitä sai kyllä joka käänteessä varoa, se ei kyllä antanut ottaa kiinni vaikka kuinka yritti.

Olen todella pahoillani kissanne puolesta ja etenkin toivon ettei lapsille jää pitkäksi aikaa paha mieli :hug:
Mutta on pakko kommentoida tähän että en ole koskaan käsittänyt miksi kissoja otetaan lemmikeiksi ja sitten päästetään ulos juoksemaan kun näin voi käydä. Enhän minäkään sysää koiraani yksin ulos ilman vahtimista juoksemaan. Autoilijan vika se ei ole jos kissa alle juoksee. Säännöissäkin on ettei autoilijan tule väistää pieniä alle juoksevia eläimiä ettei vaaranna liikenteen kulkua.
Mutta koittakaahan jaksaa :hug:

Niimpä, onneks mulla on panssarivaunu, että jos johonkin tolppaan kolhiintuu, niin silti jää hyvä mieli, kun ei ole jonkun lemmikkiä teilannut.
Täällä päin oli pitkän aikaa sellainen musta koira karanneena, sitä sai kyllä joka käänteessä varoa, se ei kyllä antanut ottaa kiinni vaikka kuinka yritti.

Kenties Taivassalon Turrea tarkoitat? :D Vai oliko se edes Taivassalossa.... Mutta kuitenkin. Mä ajoin kerran penkalle kun väistin vapaana olevaa koiraa, Suomen pystykorva. Auton etuosaan tuli lommo jota vakuutus ei sitten korvannut kun koiraa olin väistänyt.

Mun on kyllä pakko kertoa tähän myös tota lapsen näkökulmaa. Mun pikkosiskolla oli aivan ihana kissa, se oli kiltti ja tykkäsi paijaamisesta.
No sehän oli jonkun vuoden ikäinen kun jäi auton alle. Siskoni oli silloin noin viisi vuotias.
Vielä kymmenen vuotiaanakin siskoni saattoi pillahtaa itkuun jos näki kissansa kuvan jossakin.
Kyllä se pienikin ymmärtää ja suree.

Yhteistyössä