Tämä uusi talo on suoraan sanoen ruma sisältä. Ei houkuta yhtään mennä edes näyttöön.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stailauksesta tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Menisii raitatapetit vaihtoon meilläkin, näyttää niin levottomalta ja muu sisustus hukkuu niihin. Tuo takka keskellä kulkureittiä on todella huono idea! En tykkää itse takastakaan, mutta kaikista hulluinta on, että semmoinen on keskellä oviaukkoa, josta lapset viuhtovat vauhdilla edes takaisin kuuman takan sivuitse:O Erikoista tässä asuntoilmoituksessa on se, että makuuhuoneita on 4 kpl, eikä yhdestäkään niistä ole voitu panna valokuvia esille. Niiden täytyy olla ruudullisen raidallisia, kirkkaan oransseja tai jotenkin muuten supertyylikkäitä ja pirtsakoita:D Kuvien puuttumiseen on aina joku syy, ei niitä vahingossa unohdeta laittaa.

Mua ei sisustus häiritse sinänsä, mut noi romut pöydillä yms esillä.. Keittiön tasolla ruokatarvikkeita, antaa mielikuvan että onko niin huonosti kaappitilaa että ei mahdu muualle. Meillä laitettiin kaikki ylimääräinen pois/piiloon ja kuvat oli hyvännäköiset, asunto myytiin nopeesti, kun saatiin esittelyihin ihmisiä.

On juu aika hullun näköinen sisustus. Raitatapetit menisi vielä jollain lailla jos siihen ei ois sekotettu tuota karseaa laattaa (vai tapettiko sekin?).
Ja kamiina keskellä lattia on aika hullunkurinen ratkaisu sekin. Lapsilla ja lemmikeillä on ainakin hyvä syy olla riehumatta olkkarissa :D

Mutta miksi ei ole kuvia koko talosta? Itse en ehkä myöskään menisi tuhlaamaan aikaani, jos nuo kuavtut paikat ovat niitä mitä myyjä kehtaa pistää esille.

Tapetit ja maalit menee helposti siinä sivussa vaihtaessa, mutta tuo keittiö! Itse en halua maksaa ilmaa mistään rumasti tehdystä. Mieluummin sitten remontoitava kohde ja myyntihinta sen mukainen.

Heh, ihmiset arvioivat myytävää omakotitaloa ihan kuin vuokrayksiötä, jolle ei ole lupa tehdä yhtään mitään. :D Ne tapetithan vaihtaa 100e/huone eikä joku väärässä paikassa oleva ovikaan ole kuin yhden työpäivän homma, niin se on siirretty tai pois.

Niille olennaisimmille jutuille, eli talon rakenteellisille tai teknisille ratkaisuille ei ole tainnut vielä kukaan uhrata ajatustakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28936599:
Heh, ihmiset arvioivat myytävää omakotitaloa ihan kuin vuokrayksiötä, jolle ei ole lupa tehdä yhtään mitään. :D Ne tapetithan vaihtaa 100e/huone eikä joku väärässä paikassa oleva ovikaan ole kuin yhden työpäivän homma, niin se on siirretty tai pois.

Niille olennaisimmille jutuille, eli talon rakenteellisille tai teknisille ratkaisuille ei ole tainnut vielä kukaan uhrata ajatustakaan.

Katos kun se pientalon laatu tulee tapeteista ja keittiön ovista...

Katolla oleva postimerkin kokoinen aurinkokenno kyllä hymyilyttää "energiataloudellisuudellaan"

Minä en ymmärrä miksi jotkut ei viitsi edes vähän nähdä vaivaa ottaessaan noita kuvia. Noissakin kuvissa keittiön tasoilla lojuu luutut ja tiskiharjat, eteisessä kengät miten sattuu, vessan lavuaarin reunuksilla lojuu sitä sun tätä. Eikö niitä tavaroita voisi edes kuvien ottohetkeksi laittaa kaappiin piiloon tai siirtää pois syrjään. Näin saisi kodin näyttämään edes hieman houkuttelevammalta kuvissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28936599:

Onpa ylimielinen kommentti:O Jos joku on oikeasti ostamassa asuntoa, niin tuskin nyt tapettien kuosi vaikuttaa monellakaan niin paljon, että jättäisivät katsomatta kohteen (meidän nykyinen asunto oli 70-luvun kuosissa, kun ostimme sen). Tuo vaarallinen takka on minusta isompi asia. Pidän kyllä sitä asiakkaiden halveksimisena, jos välittäjä ei pistä kuvia kaikista huoneista olivat ne minkä näköisiä tahansa, joten minä voisin sen takia jättää kohteen katsastamatta, jos se ei vaikuttaisi muutenkaan poikkeuksellisen kiinnostavalta. Suosittelen että kaikki asunnonostajat soittaisivat välittäjälle silloin kun kaikista huoneista ei ole kuvia ja sanoisivat etteivät tule sen takia katsomaan asuntoa. Minusta tuollainen on niin törppöä.

[QUOTE="kukkanen";28936642]Onpa ylimielinen kommentti:O Jos joku on oikeasti ostamassa asuntoa, niin tuskin nyt tapettien kuosi vaikuttaa monellakaan niin paljon, että jättäisivät katsomatta kohteen (meidän nykyinen asunto oli 70-luvun kuosissa, kun ostimme sen). Tuo vaarallinen takka on minusta isompi asia. Pidän kyllä sitä asiakkaiden halveksimisena, jos välittäjä ei pistä kuvia kaikista huoneista olivat ne minkä näköisiä tahansa, joten minä voisin sen takia jättää kohteen katsastamatta, jos se ei vaikuttaisi muutenkaan poikkeuksellisen kiinnostavalta. Suosittelen että kaikki asunnonostajat soittaisivat välittäjälle silloin kun kaikista huoneista ei ole kuvia ja sanoisivat etteivät tule sen takia katsomaan asuntoa. Minusta tuollainen on niin törppöä.[/QUOTE]

Kommenttini oli ylimielinen, koska olen itse ylimielinen. Tietysti. :)

Tosin tuo kommenttini koski ainoastaan tätä ketjua, eikä sitä, millä perusteilla ihmiset todellisuudessa talonsa hankkivat. Tietysti voi ajatella niinkin, että ei savua ilman tulta, eli kyllä ne tapetin ja keittiönkaapit saattavat todellisuudessakin vaikuttaa aivan liian moneen kiinteistökauppaan...

Mun mielestä nuo raitatapetit + keittiön kaapistot + lattiat menee todella hyvin yksi yhteen. Tykkään.
Keittiön välitilalaatasto + erivärinen päätyseinä ovat kuin eri maailmasta, eivät kuulu tuonne.

Takan paikalle vaihtaisin varaavan mallin, sellaisen kaksipuolisen jotta tulen leimua voisi ihailla molemmista tiloista.

Kylppäri on onneksi kivan neutraali.

Laskee vain tarjouksesta pois takan + muut isot korjattavat.

Maali ja tapetti on halpaa, ja niitä on jopa kiva laittaa kun tietää että saa omannäköistä.
Laminaatinasennus taas on ihan suolesta, mutta tuolla ei sitäkään onneksi joudu tekemään.

Sitten ne muut huoneet taas joita me ei päästä näkemään.......

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28936679:
Kommenttini oli ylimielinen, koska olen itse ylimielinen. Tietysti. :)

Tosin tuo kommenttini koski ainoastaan tätä ketjua, eikä sitä, millä perusteilla ihmiset todellisuudessa talonsa hankkivat. Tietysti voi ajatella niinkin, että ei savua ilman tulta, eli kyllä ne tapetin ja keittiönkaapit saattavat todellisuudessakin vaikuttaa aivan liian moneen kiinteistökauppaan...

Voin kertoa, että kun taloa tässä ollaan katseltu, niin alkaa pikku hiljaa tympiä ihan kaikki, myös ne keittiön kaapit. Keittiöremontti tuo hintaan kuitenkin jonkun verran, ja toisaalta uudehkossa talossa se keittiö on jo uudehko mutta mahdollisesti meidän tarpeisiin ihan vääränlainen tai sitten minun äärimmäisen esteettisyyskaipuuseen silmääni liian ruma.

Keittiön remontointi on iso vaiva. Väärässä paikassa olevan oven tai rumien kaapistojen kanssa elämä vielä menee, mutta isot jutut... kun remontoituihin kohteisiin on aina laskettu se remontin hinta plus vähän päälle, niin en siitä halua maksaa :)

Voin kertoa, että kun taloa tässä ollaan katseltu, niin alkaa pikku hiljaa tympiä ihan kaikki, myös ne keittiön kaapit. Keittiöremontti tuo hintaan kuitenkin jonkun verran, ja toisaalta uudehkossa talossa se keittiö on jo uudehko mutta mahdollisesti meidän tarpeisiin ihan vääränlainen tai sitten minun äärimmäisen esteettisyyskaipuuseen silmääni liian ruma.

Keittiön remontointi on iso vaiva. Väärässä paikassa olevan oven tai rumien kaapistojen kanssa elämä vielä menee, mutta isot jutut... kun remontoituihin kohteisiin on aina laskettu se remontin hinta plus vähän päälle, niin en siitä halua maksaa :)

Ratkaisuna on rakentaa uusi. Ei tule rumia tapetteja eikä kolhoja keittiönkaappeja. Ovetkin ovat juuri siinä missä niiden toivookin olevan.

[QUOTE="vieras";28936694]
Takan paikalle vaihtaisin varaavan mallin, sellaisen kaksipuolisen jotta tulen leimua voisi ihailla molemmista tiloista.[/QUOTE]

Oletko BTW koskaan polttanut puuta tuollaisessa läpipesällisessä takassa? Se on minustakin hieno niin pitkään kuin siinä ei tarvitse polttaa sitä puuta. Puun polttaminen kun nokeaa alta aikayksikön vähintäänkin toisen niistä luukun laseista...

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28936722:
Ratkaisuna on rakentaa uusi. Ei tule rumia tapetteja eikä kolhoja keittiönkaappeja. Ovetkin ovat juuri siinä missä niiden toivookin olevan.

Ehkä näin sitten, mutta toisaalta taas ei kiitos :) Onneksi remppaamattomia rytkyisiä taloja on vielä olemassa :D

[QUOTE="Mie";28936636]Minä en ymmärrä miksi jotkut ei viitsi edes vähän nähdä vaivaa ottaessaan noita kuvia. Noissakin kuvissa keittiön tasoilla lojuu luutut ja tiskiharjat, eteisessä kengät miten sattuu, vessan lavuaarin reunuksilla lojuu sitä sun tätä. Eikö niitä tavaroita voisi edes kuvien ottohetkeksi laittaa kaappiin piiloon tai siirtää pois syrjään. Näin saisi kodin näyttämään edes hieman houkuttelevammalta kuvissa.[/QUOTE]

Olettepa te pikkumaisia... ;) :D Mun kämpästä ei ollut kuvaa, kuin ulkoa. Ja kun menin näyttöön, ymmärsin syynkin miksi ei ollut... Tämä oli niin katosta lattiaan täynnä romua, että oli vain hyvä, jos metrin levyiset kulkuväylät jätetty joka huoneeseen. Olohuoneessa ja keittiössä taisi sitten olla muutama neliö, jossa sopi kääntymään, mutta tosiaan tämä oli niin täynnä tavaraa, että kukaan teistä ei edes usko (eikä olis kämppää ostanut). Hahmotin silti join kuin pohjaratkaisun, mutta tein ostopäätöksen melkein "puolisokkona". Ja kun tavarat olivat lähteneet, niin tästähän kuoriutui mahottoman kiva ja tilava kämppä mulle ja tenavalle. Täys pintaremppa (maalia, tapettia, lattiat - omien mieltymysten mukaan) koneiden vaihtoineen (liesi, jääkaappi), niin tästä tuli aivan loistava. =)

[QUOTE="Mie";28936636]Minä en ymmärrä miksi jotkut ei viitsi edes vähän nähdä vaivaa ottaessaan noita kuvia. Noissakin kuvissa keittiön tasoilla lojuu luutut ja tiskiharjat, eteisessä kengät miten sattuu, vessan lavuaarin reunuksilla lojuu sitä sun tätä. Eikö niitä tavaroita voisi edes kuvien ottohetkeksi laittaa kaappiin piiloon tai siirtää pois syrjään. Näin saisi kodin näyttämään edes hieman houkuttelevammalta kuvissa.[/QUOTE]

Monesti se kuvaus tulee yllättäen. Me myytiin asuntoa itse ja yksi välittäjä sitten halusi väenväkisin tulla katsomaan ja sai miehen vielä ylipuhuttua tekemään sopimuksenkin. Siinä samantien pistäytyessään räpsi niitä kuvia, minä yritin edellä kulkea siistimässä paikkoja nostelemalla tavaroita vähän sivuun. Ei meillä ollut mikään hirveä sotku, mutta eipä ollut laitettu paikkoja kuvausta ajatellen. Minusta hän otti kuvia hyvin epäolennaisista asioista, kun taas monia selkeyttäviä kuvia jäi ottamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28936734:
Oletko BTW koskaan polttanut puuta tuollaisessa läpipesällisessä takassa? Se on minustakin hieno niin pitkään kuin siinä ei tarvitse polttaa sitä puuta. Puun polttaminen kun nokeaa alta aikayksikön vähintäänkin toisen niistä luukun laseista...

Katselua varten joku kaksipuolinen biotakka tuohon voisi olla paikallaan. Varaavaa takkaa varten voi joutua aikamoisiin pohjatöihinkin, jos sellaisen painoon ei ole varauduttu jo rakennusvaiheessa.

Aika karseat tapetit ja laata ja tuo "pönttöuuni" olkkarissa. Myöskään vetimet väärin päin asennettuna kaapistoihin eivät iskeneet. Vaihtoon menisi kyllä kaikki pintamateriaalit tuon talon sisällä...

Tapetit ja maalit menee helposti siinä sivussa vaihtaessa, mutta tuo keittiö! Itse en halua maksaa ilmaa mistään rumasti tehdystä. Mieluummin sitten remontoitava kohde ja myyntihinta sen mukainen.

Meillä taitaa olla sama keittiö kuin noilla, ainakin ovien kannalta, mutta jestas että voikin saada ihan erinnäköistä jälkeä aikaan... :x

Tuli tuosta stailauskeskustelusta mieleen. Vaikka me emme todellakaan ole mitään tapetintuijotajia, vaa talo ostetaan ihan muiden perusteiden pohjalta, niin tässä kohteessa olisi stailaus ollut paikallaan.
Ulkoapäin todella kaunis talo ja hyvällä paikalla. Hintaa on muuten vähhemmän, mitä vastaavissa ns. naapurikohteissa. Hintaa varmaan laskettu siksi, että sisustus on todella epämyyvä.

Myytävät Asunnot, omakotitalo, Yli 4 huonetta, Metsokangas, Oulu, Pohjois-Pohjanmaa, 9801082 - Etuovi.com

Laminaattikin väärinpäin...jonku teeseitsemiehen taidonnäyte selkeesti.

[QUOTE="Tiina";28937222]Laminaattikin väärinpäin...jonku teeseitsemiehen taidonnäyte selkeesti.[/QUOTE]

Ei sitä missään ole määrätty kuinka päin se "kuuluisi" laittaa. Yleensä tosin laitetaan valon suuntaan peilaamisen vähentämiseksi. Jos pituus on ollut sopiva huoneen leveyteen, niin ei ole tarvinnut laittaa pituusjatkoja lainkaan.

huhhuh, ulkoa päin ihana ja kodikas talo mut tuo sisustus... järkyttävät tapetit + välitilan laatat ja tuo takka ei sovi yhtän tuollaiseen taloon! Jossakin modernissa talossa/sisustukessa tuollainen takka menee mut ei tuollaiseen käy kyllä ollenkaa.. voi olla pikkuisen vaikea myydä noin erikoista sisustusta..

[QUOTE="sasa";28936292]Saahan laminaatin/parketin/tms. katkaistua uuden takan tieltä purkamatta koko lattiaa.[/QUOTE]

Näppäränä miehenä kaivaat kuopan ja teet runkovalun samasta aukosta?