tämä väistämisvelvollisuusmerkki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras

jos tulen "alhaalta" ja käännyn vasemmalle, niin tarkoittaako tuo että minun täytyy väistää vaan oikealta tulevia, ei edestä tulevia. ? ja jos taas tulisin esim. vasemmalta niin täytyy väistää kaikkia?

Tuolloin ei tarvitse väistää ketään, edes ylhäältä tulevia.

Alhaalta oikealla jatkuva tie on merkitty etuoikeutetuksi ja päätieksi, eikä silloin tarvitse väistää, paitsi suojatieläisiä ehkä..

Monta kertaa tuollaisesti risteyksestä ajanut ja kertomani mukaan toimittu jokainen ketä risteyksessä on ollu ja mistä suunnasta tahansa tullut..

Tuolloin ei tarvitse väistää ketään, edes ylhäältä tulevia.

Alhaalta oikealla jatkuva tie on merkitty etuoikeutetuksi ja päätieksi, eikä silloin tarvitse väistää, paitsi suojatieläisiä ehkä..

Monta kertaa tuollaisesti risteyksestä ajanut ja kertomani mukaan toimittu jokainen ketä risteyksessä on ollu ja mistä suunnasta tahansa tullut..

Et oo tosissas? Se on kääntymässä vasemmalle..

Mä sanoisin, että vastaantulevien pitää väistää sinua, jos olet kääntymässä vasemmalle. Heillä on kyseisessä tapauksessa nimittäin kärkikolmio, ja sinä puolestaan ajat etuajo-oikeutettua tietä. Jos itselläsikin olisi kärkikolmio, luonnollisesti väistäisit vastaantulevia.

[QUOTE="joo";26381002]Mä jo ajattelin että minkälainen palikka siellä on taas ratin takana, huh helpotusta :D[/QUOTE]

Juu-u, palikkahan olet sinä "joo", eli ei tarvitse väistää kuin oikealta tulevat autoilijat. Jalankulkijat täytyy väistää.

[QUOTE="vieras";26380919]

jos tulen "alhaalta" ja käännyn vasemmalle, niin tarkoittaako tuo että minun täytyy väistää vaan oikealta tulevia, ei edestä tulevia. ? ja jos taas tulisin esim. vasemmalta niin täytyy väistää kaikkia?[/QUOTE]

Joo, jos tulet alhaalta ja käännyt vasemmalle, väistät juurikin vain oikealta tulevia, et muita.

Jos tulet vasemmalta niin väistät edestä tulevia ja oikealta tulevia, et vasemmalta tulevia, sillä niihin nähden sinä tulet oikealta.

"Paksummalla viivalla osoitetaan etuajo-oikeutetun liikenteen suunta ja ohuemmalla viivalla suunnat, jotka on liikennemerkillä 231 tai 232 osoitettu väistämisvelvollisiksi".

Tämä siis tarkoittaa että jos tulet alhaalta niin ylhäältä tulevalla on väistämisvelvollisuutta osoittava liikennemerkki. Siinä tapauksessa ylhäältä tulevan tulee väistää alhaalta tulevaa.

Yhteistyössä