Tämän kylän terveydenhuollon saa mun puolesta työntää hevon******n!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nadia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Alkuperäinen kirjoittaja sinä äiti:
vie äkkiä lapses hoitoon ensiapuun omani meinas kuolla kolmen kuukauden ikäisenä rs-virukseen ja noi oireet oli aikalailla samat,meni loppupeleissä kotona veltoks

voi ei :'(
uskallanko mä antaa ton pojan nukahtaa, jos vahdin sitä kokoaika..
mun pitäs tilata se lanssi ja ne vie tonne terveyskeskukseen tai sitten lähtee taksilla omakustanne hintaan, en omaa ajokorttia.

Mun veljeni oli kolarin jälkeen koomassa ja se vietiin silti omaan terveyskeskukseen ensin jonottaan lääkäriä joka kirjotti lähtetteen ouluun ja helikopteri odotti pihalla koko sen ajan, että näin toimitaan täällä!
Kauheeta. :( Mekään ei saatu viedä kuivunutta lasta suoraan sairaalaan vaan piti hakea lähete terveyskeskuksesta. Ambulanssikeikkahan siitä sitten tuli, mutta saatiin näin kuljetus ilmaiseksi kun oli siirtokuljetus. Meillä ei ole omaa autoa että taksilla olisi sairaalaan pitänyt mennä. Mutta tosiaan joo, kuolemansairas meidänkin lapsi siinä tilanteessa oli vaikka toki nesteytyksellä kuolemanvaara ohitettiin että ei sen dramaattisempi tilanne kuitenkaan.

vie äkkiä lapses hoitoon ensiapuun omani meinas kuolla kolmen kuukauden ikäisenä rs-virukseen ja noi oireet oli aikalailla samat,meni loppupeleissä kotona veltoks

mun pitäs tilata se lanssi ja ne vie tonne terveyskeskukseen tai sitten lähtee taksilla omakustanne hintaan, en omaa ajokorttia.

Mun veljeni oli kolarin jälkeen koomassa ja se vietiin silti omaan terveyskeskukseen ensin jonottaan lääkäriä joka kirjotti lähtetteen ouluun ja helikopteri odotti pihalla koko sen ajan, että näin toimitaan täällä!

No ei paljon pitäis rahan painaa tuossa tilanteessa... anteeksi vain.

Tuossa tapauksessa se taksi kustantaa sulle itelle 9?. Loput maksaa KELA.
Lähde HETI. Tuttavapariskunnalla viivyttelivät ja RS-virus kun oli, oli ihan hilkulla ettei maksanut se vitkuttelu esikoisen henkeä.

meillä viettin vauva terveyskeskuksen ensiapuun ja sit lähettiin vauhdilla pillit päällä sairaalaan .oli lääkäri viellä mukana.joutui heti teho-osastolle.meillä oli matkaa terveyskeskukseen 30kilsaa.

Sama meininki se on täälläki. Ja Hesassa ne kiroo Porvoota, ku saavat täältä niin paljon hoitovirheitä riesakseen... Meillä onki tunnetusti Suomen huonoin terveydenhuolto, onpas varsinainen mainoslause (näin opettavat ihan alan kouluissaki, kerto ensihoitajaks opiskeleva kaveri... :whistle: )

Mittasin tuossa 12:00 lämmön niin oli 36.7, pistin kuitenkin supon, kun oli niin kipeän oloinen, sitten 13:00 mittasin ja oli 38.2 ja laitoin uuden supon kun sai laittaa 1-2 suppoa 3krt/vrk. Nyt nukahti tuohon viereen ja hengittää nukkuessa nopeasti/raskaasti mutta ei vinkumalla.
Mies tulee töistä tunnin päästä, lähdetään viemään terveyskeskukseen heti, jos siellä joku lääkäri jo olisi tai antakoon lähetteen sitten ouluun. Tai menen ilman lähetettä, alkaa suututtaa tämä touhu. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miten pitkä matka teiltä on johonkin yksityiselle lääkäriasemalle? Tai sairaalaan tms?

Yksityiselle sekä sairaalaan on noin 200km ja sairaalaan ei saa mennä jos ei saa omasta tk:sta lähetettä lääkäriltä!
Tämmöiset ohjeet tuli kotiin kun mentiin tähän terveydenhuoltopiiriin...

Mistä esim. yöllä saa lähetteen? Ambulanssin henkilökunta osaa kyllä hätätapauksissa arvioida tilanteen!

Tuommosessa tilanteessa ei kannata miettiä et soittaako lanssin vai ei.. lanssi voi suoraan konsultoida lastenlääkäriä ja viedä lasten polille... lasten takia EI KOSKAAN tilaa turhaa ampulanssia.. sitä käytetään "hullumpiinkin" ja "turhempiinkin" kyydityksiin.. lanssin tilaamista ei kannata pelätä!

älä lähe taksilla... vaan lanssilla, voivat helpotaa hengitystä jo siellä teillä kotona (toki vievät hoitoon), mut apu on äkempää paikalla.. älä odota vaan `SOITA HETI!!

Meillä päivystävään sairaalaan pääsee klo 18-08 vain joko ambulanssilla tai lääkärin lähetteellä. Jos soittaa ambulanssin eivätkä ota kyytiin, katsotaan että voi mennä aamulla jonottamaan tk:hon.

mulle tuli mieleen astma,kyllä sairaahoitajakin voi antaa lapsen hengittää sen astmalaiteen kautta,se ei ainakaan ole vaarallista,ja jos olo helpottuu niin se on sitten astma,juuri nyt kevät aikaan saattaa astma aiheuttaa oireita..siitepölyt ja muut....kokeile kulkeeko henki paremmin kun on pitkällään?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei hitto :o |O :headwall:

Ja jotkut vielä ihan aidosti ihmettelee, miksi terveyskeskuslääkäreiksi kelpuutetaan ulkomaalaisia joiden suomen kielen taito ei ole täydellinen, kun suomalaisiakin on työttömänä vaikka kuinka :headwall:

miten tämä liittyi mitenkään mihinkään?? suomalaisia työttömänä vaikka kuinka? miksi ne ei mene sitten töihin esim. Lappiin, jossa on pulaa tk-lääkäreistä? itseasiassa esim. Oulussakin taitaa olla pula niistä.

Yhteistyössä