tämän päivän viimeinen vauvakysymys ja tämäkin miehen puolesta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Ja kysymys kuuluu: Mistä johtuu että vauva välttää katsekontaktia? Tuo meidän 3 kk poitsu ei nimittäin katso oikeastaan lainkaan miestäni silmiin, vaan väistää katsetta systemaattisesti. Mua hän katsoo silmiin (paitsi jos on sylissä nostettuna silleen että ollaan kasvokkain), samoin isoveljeään. Mutta ei isäänsä.

Mistä moinen voi johtua?

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Oisko miehen kasvoissa jotain (tummaa?) mikä kiinnittää huomion silmiä paremmin?

Ei kun hän kääntää päänsä ihan toisaalle ja jos mies seuraa perässä niin taas toisaalle...

Ja tosiaan tekee kyllä mun kanssa samaa jos on sylissä. Imettäessä tapittaa kyllä silmiin, samoin jos on toisen sylissä tai vaikka sängyllä. Mutta ei kun ollaan "kasvot vastakkain".

Alkuperäinen kirjoittaja hän:
on hyvämuistinen ja muistaa, että isi ei osannut heti tulkita jotain mitä hän tahtoi.

ounou... meinaan mulla ainakin on välillä ihan arpapeliä mitä kukin kitinä milloinkin on. Että jätkä on kyllä hyvinkin kaunainen sitten myöhemmin jos tuo sitä on :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Ujostuttaisko? Toivo tekee noin, jos on joku vieras tai jos ujostuttaa. Tai sit meijän molempien pojat on vaan koppavia. :xmas:

Mut voiko vauva ujostella omaa isäänsä? Ja vielä ihmeellisempää: omaa äitiänsä :o .

Niin tai sit tosiaan on vaan koppava B)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja hän:
on hyvämuistinen ja muistaa, että isi ei osannut heti tulkita jotain mitä hän tahtoi.

ounou... meinaan mulla ainakin on välillä ihan arpapeliä mitä kukin kitinä milloinkin on. Että jätkä on kyllä hyvinkin kaunainen sitten myöhemmin jos tuo sitä on :snotty:

meillä vajaa 3kk jätkä ja olen huomannut samaa silloin kun en tosiaan heti ole älynnyt mitä tahtoo. esim. jos annan hetken liian kauan kitistä sängyssä kun herää, niin tekee tuota. sinnikkäästi kun jatkan juttelua, niin katsekontakti ja hymy alkaa löytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Ujostuttaisko? Toivo tekee noin, jos on joku vieras tai jos ujostuttaa. Tai sit meijän molempien pojat on vaan koppavia. :xmas:

Mut voiko vauva ujostella omaa isäänsä? Ja vielä ihmeellisempää: omaa äitiänsä :o .

Niin tai sit tosiaan on vaan koppava B)

Toivo säikky ja ujosteli tasan kaikkea, paitsi mua tässä (olikos se) viikko takaperin. Isä ku tuli lähelle, ni heti pää pois. Jos vähänki väsytti, ni tuli huuto. Tosi ihmeellistä kyllä, koska näkee isäänsä lähes yhtä paljon ku mua (töissä vaan 130 päivää vuodessa, niistäki puolet öitä )... :/

Ai, mie oon ottanu tällaset omalla kohalla niin että ilmeisesti pärstä ei vaan miellytä :laugh:
Kaipa tuollainen johtuu vaan siitä että vauva ei malta toljotella kun on jo noinkin pitkään pällistellyt kasvoja, nyt alkaa muut virikkeet kiinnostaa... :)

Mutta siis tuo poitsu tekee tuota molemmille, isälleen vaan enemmän. Tänäänkin jätkä oli mun sylissä, hyväntuulisena ja pirteänä. Mies tuli vauvan kasvojen eteen hymyillen ja jutellen. Vauva hymyili ihan takaisinkin, mutta pää kävi kuin Stevie Wonderilla (sorry :ashamed: ) kun mies yritti ottaa silmäkontaktia.

No, tuskin syytä huolestua mutta outoa :D

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Mutta ottaako katsekontaktia kunnolla kehenkään?
Vai pyrkiikö katsomaan muualle?

No ottaa esim. muhun jos imetän tai jos maataan sängyllä ja "jutellaan". Samoin isoveljensä saa aina leveän hymyn ja tillittää häntä suoraan silmiin.

Ja jos mulla on vauva sylissä ja katsotaan yhdessä peiliin, niin kyllä katsoo silmiin.

Mä en tiedä että onko niin ettei vauva oo KOSKAAN katsonut miestä silmiin. Veikkaan että miehestä vaan tuntuu siltä...en tiedä.

Miten niin?

Vauva katsoo sinua siis pitkään ja tiiviisti silmiin? Entäs veljeä? Onko muita, joihin ei ota katsekontaktia kun isä? Onko mahdollisesti isällä esim. roikkuvat hiukset / värikkäät vaatteet / vauvan huomion kiinnittävä koru kaulassa tai muuta, mikä vois aiheuttaa tän?

Ja sit se tärkein; tyytyykö vauva isänsä syliin, vai vaatiiko sinua, jos ei ole kyseessä nälkäitku?

No ei kai tuo mitenkään luonnotonta ole.
Muistan, että meillä kummatkin lapset ovat vältelleet katsekontaktia jostain syystä noin pikkuisena.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Vauva katsoo sinua siis pitkään ja tiiviisti silmiin? Entäs veljeä? Onko muita, joihin ei ota katsekontaktia kun isä? Onko mahdollisesti isällä esim. roikkuvat hiukset / värikkäät vaatteet / vauvan huomion kiinnittävä koru kaulassa tai muuta, mikä vois aiheuttaa tän?

Ja sit se tärkein; tyytyykö vauva isänsä syliin, vai vaatiiko sinua, jos ei ole kyseessä nälkäitku?

Kyllä tuo vauva katsoo just tolleen pitkään ja tiiviisti mua. Ja veljeäänkin kai... En oo kiinnittänyt huomiota onko isä ainoa. Mutta siis ei vauva tosiaan muakaan päin katso jos on nostettuna tuohon kasvojen tasalle ja koitan häntä katsoa.

Ja poitsu siis kääntää katseensa vallan pois silloin, eli kääntää päänsä sivulle ja katsoo sinne. Eli hiukset, vaatteet yms. ei voi vaikuttaa asiaan.

Ja tyytyy isänsä sylissä eikä vaadi minua. Tosin joskus tuijottaa mua isänsä sylistä (eli silloinkin ottaa katsekontaktin muhun eikä isäänsä), mutta ei itke tai ole laisinkaan tyytymätön. Mutta siis on vallan tyytyväinen isänsä hoivassa tuo Peikkis kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Kyllä tuo vauva katsoo just tolleen pitkään ja tiiviisti mua. Ja veljeäänkin kai... En oo kiinnittänyt huomiota onko isä ainoa. Mutta siis ei vauva tosiaan muakaan päin katso jos on nostettuna tuohon kasvojen tasalle ja koitan häntä katsoa.

Ja poitsu siis kääntää katseensa vallan pois silloin, eli kääntää päänsä sivulle ja katsoo sinne. Eli hiukset, vaatteet yms. ei voi vaikuttaa asiaan.

Ja tyytyy isänsä sylissä eikä vaadi minua. Tosin joskus tuijottaa mua isänsä sylistä (eli silloinkin ottaa katsekontaktin muhun eikä isäänsä), mutta ei itke tai ole laisinkaan tyytymätön. Mutta siis on vallan tyytyväinen isänsä hoivassa tuo Peikkis kyllä.

No tämä on positiivista. Voithan sä neuvoassa mainita, et teitä häiritsee tämmönen asia. Tuli vaan mieleen kun meidän kummipoika oli just samanlainen vauvana, ei katsonu KETÄÄN silmiin, eikä myöskään tyytyny keneenkään muuhun hoitajaan kun äitiin.

*Muoks* Niin siis hällä sit isompana löyty jtn häikkää kehityksessä...