Tämän palstan läskiviha on pakko olla kaukana todellisuudesta. Ei tämmöistä voi olla elävässä elämässä, eihän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Ehkä se on kateutta. Siis siitä että toiset uskaltaa olla mitä on ja olla myös välittämättä toisten ihmisten katseista. Ei kaikista ole siihen että hyväksyy itsensä sellaisena kun on.

Mun mielestä toi kateuskortti ei oikein sovi tähän aiheeseen. Aiemmin jo taisin kirjoittaa, että eihän kukaan kadehdi juoppojakaan siitä, että uskaltavat olla mitä ovat ja hyväksyvät itsensä niin.

Vertaan noita keskenään, koska molemmissa on kasvava terveysriski.

Mutta voihan juopollakin olla JOTAIN mitä kadehtia, eikö?

Taitaa olla niin, että ihmiset eivät "uskalla" sanoa päin naamaa, että oletpa lihava vaan siitä pitää kasvottomasti "valittaa" joko tällaisella keskustelupalstalla tai julkisuudessa yleistää. Itse olen ennemminkin laiha ja on todella tukala esim. työskennellä lihavan työkaverin kanssa koska pitää varoa sanojaan jos tulee puhetta ulkonäöstä tms. Lihavia ei normien mukaan saisi haukkua, mutta itse olen usein pahoittanut mieleni kun joku (yleensä itse ylipainoinen) arvostelee äänekkäästi ulkonäköäni ja epäilee muiden kuullen jopa syömishäiriötä. Eikä ole jäänyt yhteen kertaan ja ihmiseen...Laihan haukkumienen onkin sitten ihan hyväksyttyä???Välillä kyllä tekisi mieli laukaista takaisin, mutta en kehtaa!

Rapa-alkoholistien ja ylipainoisten rinnastaminen on jo ehkä vähän kaukaa haettua, sanoisin... Ihan eivät ole terveysriskit samat kuitenkaan =)

Mulla on yksi tuttu, joka kyllä haukkuu ihan irl muutamastakin kilosta toisia ihmisiä. Hänelle itselleen ulkonäkö onkin todella tärkeä asia. Hän esimerkiksi oli odotusaikana hirvittävän ahdistunut, kun ei mielestään näyttänyt tarpeeksi seksikkäältä vauvamahan kanssa. Ihan hävetti erityisesti kun hän laukoi näitä kommenttejaan mm. sellaisen ystävämme kuullen, joka oli melkein vuoden ajan yrittänyt tulla raskaaksi muttei ollut tärpännyt.

Mutta voihan juopollakin olla JOTAIN mitä kadehtia, eikö?[/quote]

vähemmän huolehdittavaa kai ja ainakin aika kuluu mukavammin kun ei tarvee miettiä/stressata mitään, kun on pää sekasin

Ehkä se on kateutta. Siis siitä että toiset uskaltaa olla mitä on ja olla myös välittämättä toisten ihmisten katseista. Ei kaikista ole siihen että hyväksyy itsensä sellaisena kun on.

Mun mielestä toi kateuskortti ei oikein sovi tähän aiheeseen. Aiemmin jo taisin kirjoittaa, että eihän kukaan kadehdi juoppojakaan siitä, että uskaltavat olla mitä ovat ja hyväksyvät itsensä niin.

Noissa on tietty silleen vissi ero, että alkoholikuolemat on kuolisyiden ykkösenä Suomessa, ihan kiistatta. Lihava taas voi elää terveenä elämänsä, kuten myös laiha.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Noissa on tietty silleen vissi ero, että alkoholikuolemat on kuolisyiden ykkösenä Suomessa, ihan kiistatta. Lihava taas voi elää terveenä elämänsä, kuten myös laiha.

Juuri näin. Etenkin lihavien estrogeeni suojaa sydäntä :) Ja Turkilmas, olet tosi KAUNIS.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mä en kyllä oikeastaan ihmettele, kyllä tuota tuntuu olevan ihan oikeassakin elämässä :|

En voi tietenkään puhua kuin omasta kokemuksestani. Mutta mulle ei tosiaan olla ikinä tultu kuittailemaan kiloistani. Mun on helppo tutustua ihmisiin, mulle ollaan ystävällisiä, mun seuraan hakeudutaan... mistään en ole joutunut luopumaan lihavuuteni takia, enkä muutenkaan kärsimään.

Eikun juu, jokin aika sitten muuten kaks jotain teinityttöä naureskeli mun kiloille uimahallissa ja hyvä ystäväni kuittailee hyväntahtoisesti kiloistani. Mutta ilkeilyä, syrjintää tai arvostelua en ole kyllä osakseni saanut. Tai sitten mulla on vaan niin kova kuori etten edes huomaa moista :D

Turkilmas, tuon kuvasi perusteella et aineskaa ole läski/lihava/ylipainoinen/painava, ni miks jotkuu tytöt ees naureskelee. Pölijää, mut hyvä ettei siuta haittaa

Mä olen pyörinyt täällä mustalla nikillä viimeiset kolme vuotta, mutta mitta on alkanut pikku hiljaa tulla täyteen tätä palstaa. Tai ei, ei tätä palstaa, vaan näitä ihmisiä, jotka täällä kirjoittelevat. Mä olen monesti miettinyt sitä, että näillä ivailijoilla/haukkujilla pitää olla irl tosi paha olla elämässään. Ovat yksinäisiä ja katkeroituneita. Ei sitä energiaansa muuten kuluttaisi tuollaisen peen suoltamiseen näppikseltä. Enkä mä tarkoita pelkästään tätä läskijahtia, vaan ihan kaikkea muutakin samaan kategoriaan menevää juttua.

No mutta, positiivinen puoli tässä on se, että tältä palstalta on nykytilanteessa tosi helppo irtautua henkisesti. Mä luulen, että itseni kohdalla viedään viimeisiä päiviä. Mä nimittäin kaipaan enemmän aurinkoa ja positiivisuutta elämääni ja täältä sitä ei toden totta löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja bmi 22:
Mä olen pyörinyt täällä mustalla nikillä viimeiset kolme vuotta, mutta mitta on alkanut pikku hiljaa tulla täyteen tätä palstaa. Tai ei, ei tätä palstaa, vaan näitä ihmisiä, jotka täällä kirjoittelevat. Mä olen monesti miettinyt sitä, että näillä ivailijoilla/haukkujilla pitää olla irl tosi paha olla elämässään. Ovat yksinäisiä ja katkeroituneita. Ei sitä energiaansa muuten kuluttaisi tuollaisen peen suoltamiseen näppikseltä. Enkä mä tarkoita pelkästään tätä läskijahtia, vaan ihan kaikkea muutakin samaan kategoriaan menevää juttua.

No mutta, positiivinen puoli tässä on se, että tältä palstalta on nykytilanteessa tosi helppo irtautua henkisesti. Mä luulen, että itseni kohdalla viedään viimeisiä päiviä. Mä nimittäin kaipaan enemmän aurinkoa ja positiivisuutta elämääni ja täältä sitä ei toden totta löydy.

100% PEESI

Mä olen monesti miettinyt sitä, että näillä ivailijoilla/haukkujilla pitää olla irl tosi paha olla elämässään. Ovat yksinäisiä ja katkeroituneita. Ei sitä energiaansa muuten kuluttaisi tuollaisen peen suoltamiseen näppikseltä. Enkä mä tarkoita pelkästään tätä läskijahtia, vaan ihan kaikkea muutakin samaan kategoriaan menevää juttua.

Niinhän niillä onkin, mutta vaatii kyllä ihan rautaista itsetuntoa olla aina välittämättä niistä haukuista, ja muistaa se että se ongelma on aina sillä haukkujalla eikä sillä haukuttavalla siellä korvien välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja marika73:
joku kirjoitti:Mutta voihan juopollakin olla JOTAIN mitä kadehtia, eikö?

marika:vähemmän huolehdittavaa kai ja ainakin aika kuluu mukavammin kun ei tarvee miettiä/stressata mitään, kun on pää sekasin

[/quote]

Tökstöks.
Huoh... Vähemmän huolehdittavaa?
Ei tarvi miettiä ja stressata.... Niin, valitettavasti moni alkkis on aika stressaantunut.

Mä olen monesti miettinyt sitä, että näillä ivailijoilla/haukkujilla pitää olla irl tosi paha olla elämässään. Ovat yksinäisiä ja katkeroituneita. Ei sitä energiaansa muuten kuluttaisi tuollaisen peen suoltamiseen näppikseltä. Enkä mä tarkoita pelkästään tätä läskijahtia, vaan ihan kaikkea muutakin samaan kategoriaan menevää juttua.

Niinhän niillä onkin, mutta vaatii kyllä ihan rautaista itsetuntoa olla aina välittämättä niistä haukuista, ja muistaa se että se ongelma on aina sillä haukkujalla eikä sillä haukuttavalla siellä korvien välissä.

Juuri näin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Juuri näin. Etenkin lihavien estrogeeni suojaa sydäntä :) Ja Turkilmas, olet tosi KAUNIS.

Ei niitä haittoja nyt kannata vähätelläkään... kyllä se lihavuus tappaa monia, sydän-ja verisuonitaudit tappaa paljon, lihavuus todella iso riskitekijä

Alkuperäinen kirjoittaja diudiu:
Mä en kyllä oikeastaan ihmettele, kyllä tuota tuntuu olevan ihan oikeassakin elämässä :|

En voi tietenkään puhua kuin omasta kokemuksestani. Mutta mulle ei tosiaan olla ikinä tultu kuittailemaan kiloistani. Mun on helppo tutustua ihmisiin, mulle ollaan ystävällisiä, mun seuraan hakeudutaan... mistään en ole joutunut luopumaan lihavuuteni takia, enkä muutenkaan kärsimään.

Eikun juu, jokin aika sitten muuten kaks jotain teinityttöä naureskeli mun kiloille uimahallissa ja hyvä ystäväni kuittailee hyväntahtoisesti kiloistani. Mutta ilkeilyä, syrjintää tai arvostelua en ole kyllä osakseni saanut. Tai sitten mulla on vaan niin kova kuori etten edes huomaa moista :D

Turkilmas, tuon kuvasi perusteella et aineskaa ole läski/lihava/ylipainoinen/painava, ni miks jotkuu tytöt ees naureskelee. Pölijää, mut hyvä ettei siuta haittaa

Kyllä mä olen lihava, ihan oikeasti ja kaikilla mittapuilla :). Mutta ehkä kuitenkin sitten olen sen verran hyvällä itsetunnolla varustettu ettei se haittaa mitään. Pärstäni kanssa mä lähinnä kipuilen ja sen verran sentään mäkin olen näitä juttuja ajatellut että haluaisin kyllä laihtua. Kuitenkin lähes ainoastaan terveyden vuoksi. Nyt ei terveydessä ole mitään vikaa, mutta toki tiedän että näinkin suuren ylipainon kantaminen aiheuttaa riskien lisääntymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja xe:

Ei niitä haittoja nyt kannata vähätelläkään... kyllä se lihavuus tappaa monia, sydän-ja verisuonitaudit tappaa paljon, lihavuus todella iso riskitekijä

Toki on. Kuitenkin geenit myös määrää paljon, kuin myös tupakointi, stressi, alkoholi jne.

Myös alkoholisti voi elää terveenä.
Lihavuus voi tappaa, kansantaudit ongelma, lihavuus suuri ongelma siinä missä alkokin.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Eikös täällä ole päivittäin asioita, joista ihmisiä haukutaan, lihavuus taitaa olla vain yksi niistä? Ja vaikka ei olisi lihavakaan, varmasti siltikiin löytyy haukkujia (nähty ja koettu, ihan livenäkin)

Jos joku suoraan haukkuu ja haukuttu tietää, ettei aihetta ole, niin eipä sille kannata arvoa antaa. Huonoin olo on varmasti sillä, joka kokee tarvetta haukkua ja inhota kohdettaan.

Itsehän sinä, Emilyn, osallistut läskienhaukkumisketjuihin. Ilmeisesti sinulla sitten on syystä tai toisesta huono olo?

Niin ainakin toistaiseksi. Rasvamaksa, siis sama mikä on myös seurausta ylenpalttisesta alkoholin juomisesta on yleistynyt suomalaisilla tosi paljon kansan ylipainoittumisen seurauksena. Tämä tuntuu sellaiselta vaietulta salaisuudelta mikä oikeasti on vaarallista.
Ylipainoisissakin suurin osa on hankkinut kilonsa ihan syömällä ja laiminlyömällä liikkumisen. Tästä ei pääse yli eikä ympäri. Jos näille henkilöille muodostuu rasvamaksa niin se samalla tavalla itseaiheutettu kuin alkoholisteillakin. Tottakai ylipaino voi olla seuraus sairaudesta niin myös alkoholismikin. Usealla alkoholistilla onkin kaksoisdiagnoosi.
Mun mielestä ylipainon lisäämistä terveysriskeistä pitäisi puhua ihan samalla tavalla kuin alkoholinkin. Syöminen ja juominen on kivaa kunhan niitä tehdään kohtuuden rajoissa, mutta jos niistä alkaa muodostua riippuvuuksia tai ongelmia terveydelle niin silloin ei ole enään kovin hyvin asiat.

amen to this!!

onneksi on sitä positiivisuutta ja onnellisuutta ihan omasta takaa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja xe:

Toki on. Kuitenkin geenit myös määrää paljon, kuin myös tupakointi, stressi, alkoholi jne.

Tietysti. Mutta onhan lihavuudella muitakin haittoja terveyteen kuin sydän-ja verisuonitaudit.

(ne geenit liittyy myös alkoholismiin...)

Mulle on aivan sama onko joku paksu vai laiha.Eiköhän se sisin ole kumminkin tärkein :heart: Mulla on ystävinäni/tuttavinani laihoja ja lihavia ihmisiä mutta en heitä erittele mitenkään. Sen verran sanon kumminkin että lihavat ihmiset tuntuvat olevan paljon leppoisempia ihmisiä.Ottavat elämän jotenkin lunkimmin. =)

Niin ainakin toistaiseksi. Rasvamaksa, siis sama mikä on myös seurausta ylenpalttisesta alkoholin juomisesta on yleistynyt suomalaisilla tosi paljon kansan ylipainoittumisen seurauksena. Tämä tuntuu sellaiselta vaietulta salaisuudelta mikä oikeasti on vaarallista.
Ylipainoisissakin suurin osa on hankkinut kilonsa ihan syömällä ja laiminlyömällä liikkumisen. Tästä ei pääse yli eikä ympäri. Jos näille henkilöille muodostuu rasvamaksa niin se samalla tavalla itseaiheutettu kuin alkoholisteillakin. Tottakai ylipaino voi olla seuraus sairaudesta niin myös alkoholismikin. Usealla alkoholistilla onkin kaksoisdiagnoosi.
Mun mielestä ylipainon lisäämistä terveysriskeistä pitäisi puhua ihan samalla tavalla kuin alkoholinkin. Syöminen ja juominen on kivaa kunhan niitä tehdään kohtuuden rajoissa, mutta jos niistä alkaa muodostua riippuvuuksia tai ongelmia terveydelle niin silloin ei ole enään kovin hyvin asiat.

Peesi!

En itse siedä lihavien, enkä alkoholistien mollausta! MUTTA en myöskään siedä terveysriskien vähättelyä missään nimessä!

Joka hemmetin päivä lukemattomia haukku/ällötys/inhoketjuja aina sama aihe:lihavat ihmiset. Mä en vaan ymmärrä. Siis en ensinkään ymmärrä miten ihmiset voi niin paljon inhota lihavuutta, enkä ymmärrä liioin siksi etten itse koskaan kohtaa tämmöistä elävässä elämässä.

MIKÄ saa jonkun noin syvästi vihaamaan sitä että joku, täysin ventovieras ihminen, on lihava? Tai no, sama se mikä se syy on, sillä vika ei suinkaan ole siinä lihavassa ihmisessä. Täytyy tyypin olla kyllä läpeensä mätä jos fanaattisesti suorastaan vainoaa erilaista ihmistä, oli hän sitten lihava, laiha tai mitä muuta tahansa.

Onneks oikeassa elämässä voisin karsia tuttavapiiristäni lihavia inhoavat ihmiset, mutta täällä noita kirjoituksia on vaan pakko sietää. Mutta eipä nää saa mua häpeämään kilojani. Nuo inhoketjut saa vaan häpeämään niiden kirjoittajia heidän puolestaan.

oon täysin samaa mieltä sun kanssa. sen ketjun haukkujilla itse ei kaikki taida olla ok.

Yhteistyössä